پتنت جديد هواوی

پتنت جديد هواوی با طراحی لولای پیچیده براي گوشی های هوشمند انعطاف پذیر

پتنت جديد هواوی برای گوشی هوشمند انعطاف پذیر به ثبت رسیده است. این پتنت طراحی یک لولای پیچیده برای جلوگیری از چین خوردگی نمایشگر را نشان میدهد.

شرکت چینی هواوی اخیرا دو طرح گوشی انعطاف پذیر به ثبت رسانده که شباهت زیادی به گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فليپ دارد. اکنون پتنت جديد هواوی ثبت شده که ساختار لولای پیچیده ای را برای دستگاه‌های انعطاف پذیر توضیح می دهد.

پتنت جديد هواوی در مورد طراحی لولای گوشی هوشمند انعطاف پذیر در تاریخ 16 آوریل 2019 ثبت شده است. این پتنت تا تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰ منتشر نشده بود. با این وجود می‌توان گفت که  پتنت جدید در واقع  از دو طرح دیگری که اخیرا منتشر شده قدیمی تر است.پتنت جديد هواوی

پتنت جدید هواوی برای اولین بار توسط رسانه خبری WindowsUnited منتشر شد و سپس از طریق رسانه Incopat تایید شد. شماره سریال این ثبت اختراع WO2020210987A1 است .

اسناد این پتنت به جزئیات مربوط به طرح یک لولا اشاره می‌کند. ظاهرا این طراحی از چین خوردگی جلوگیری می‌کند که یکی از اصلی ترین معایب در دستگاه های انعطاف پذیری فعلی محسوب می شود. در این پتنت هواوی برای جلوگیری از چین خوردگی از یک طراحی ماژولار استفاده کرده است.پتنت جديد هواوی

در پتنت جديد هواوی، پنل اولد با باز و بسته شدن گوشی به داخل جمع شده و خارج می شود. مشابه این  ساختار پیش از این در گوشی موتورولا ریزر 5G استفاده شده است.  به عبارت دیگر صفحه نمایش دستگاه در هنگام بسته شدن به طور کامل تا می‌شود.  در صورت پیاده سازی  این طرح، یک گوشی هوشمند تاشو بدون چین و چروک فراهم می آید.