سایت 5G ایرانسل

راه اندازی سومین سایت 5G ایرانسل در دانشگاه تربیت مدرس تهران

سومین سایت 5G ایرانسل در دانشگاه تربیت مدرس تهران راه‌اندازی شد. مدیرعامل ایرانسل در این مراسم گفت توسعه شبکه نسل پنجم سنگ بنای اقتصاد دیجیتال است.

بعد از ظهر روز گذشته، چهارشنبه 21 آبان 99، شرکت ایرانسل سومین سایت نسل پنجم تلفن همراه ایران را در دانشگاه تربیت مدرس تهران راه‌اندازی کرد. این سایت، سومین سایت 5G ایران و شرکت ایرانسل محسوب می‌شود. در این مراسم افتتاحیه، دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، جمعی از مدیران ایرانسل، دکتر محمدتقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس و تعدادی از مدرسان این دانشگاه از جمله دکتر فتح‌اللهی، معاون پژوهشی، دکتر شرافت، مشاور رئیس دانشگاه و عضو هیات علمی دانشکده برق و کامپیوتر، دکتر پارسامقدم، رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و دکتر مکاری، مدیر گروه مخابرات حاضر بودند.

سایت 5G ایرانسل

آنچه در مراسم افتتاح سومین سایت 5G ایرانسل گذشت

در این مراسم به خاطر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، جمع معدودی از خبرنگاران حضور داشتند و برای تعداد گسترده‌تری از اصحاب رسانه، مراسم به طور زنده پخش شد. سومین سایت 5G ایرانسل ، بر خلاف دو سایت داخل ساختمان قبلی، اولین سایت خارج از ساختمان یا Outdoor نسل پنجم این شرکت محسوب می‌شود. این سایت در محل دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس تهران واقع شده و همه مشترکان ایرانسل با گوشی‌های دارای قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین امکان استفاده دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه از آخرین نسل فناوری تلفن همراه در آزمایشگاه 5G این دانشگاه میسر شده است.

سایت 5G ایرانسل

در این مراسم، مدیرعامل ایرانسل به تحولات سریع در فناوری‌های ارتباطی، به ویژه ارتباطات همراه اشاره کرد و افزود ایرانسل توانسته برای اولین بار شبکه نسل پنجم تلفن همراه را وارد کشور کند. وی همچنین اضافه کرد توسعه فناوری 5G سنگ بنای اقتصاد دیجیتال است و سهم چشمگیری در تولید ناخالص ملی خواهد داشت. عباسی آرند در ادامه کاربردهای شبکه 5G در حوزه‌های مختلف را نام برد که از جمله آنها می‌توان به شهر هوشمند،‌ اینترنت اشیا، پزشکی، رسانه و سرگرمی، تولیدات صنعتی، صنعت کشاورزی، انرژی و سلامت اشاره کرد. او تاکید کرد:

طی دو سال اخیر در ایرانسل، زیرساخت شبکه را برای توسعه نسل پنجم آماده کردیم و حالا پس از افتتاح سایت های 5G ایرانسل در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ساختمان مرکزی ایرانسل، سومین سایت نسل پنجم ایران و ایرانسل را در دانشگاه تربیت مدرس راه‌اندازی کردیم که همه مشترکان دارای گوشی های با قابلیت 5G می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

دکتر بیژن عباسی آرند بر برنامه ایرانسل برای توسعه نسل پنجم تلفن همراه و راه‌اندازی سایت‌های جدید در دیگر مناطق مانند جزیره کیش تاکید کرد و ضمن قدردانی از حمایت‌های هیات مدیره و سهامداران ایرانسل در این زمینه، به توافق سال گذشته ایرانسل و دانشگاه تربیت مدرس به منظور راه‌اندازی آزمایشگاه 5G در این مکان اشاره کرد. وی در ادامه گفت این آزمایشگاه در حال نهایی شدن است و علاوه بر آن، پروژه‌های دو جانبه‌ای با دانشگاه تعریف می‌شود تا برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی در این دانشگاه به کار برود.

سایت 5G ایرانسل

عباسی آرند از طرح اپراتور ایرانسل برای حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان دانشگاه‌های برتر کشور خبر داد و افزود طبق موضوع‌های تعریف شده و چارچوب تصویب شده، ایرانسل از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی متناسب با نیاز شرکت، حمایت خواهد کرد. مدیرعامل ایرانسل از استقبال و حمایت آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای راه‌اندازی سایت 5G دانشگاه تربیت مدرس و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دکتر هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکر کرد. به گفته وی، توافقنامه‌ای با دانشگاه‌های معتبر کشور در حوزه سلامت و خدمات الکترونیکی مرتبط با آن روی نسل پنجم تلفن همراه امضا شده است.

دکتر محمدتقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز در این مراسم اظهار کرد پیشتازی ایرانسل در حوزه 5G جای افتخار و غرور ملی دارد و خرسندیم که در این مسیر، یک آزمایشگاه مشترک در دانشگاه تربیت مدرس راه‌اندازی می‌شود. دکتر احمدی اضافه کرد در خصوص استانداردسازی پروتکل‌های ارتباطات آینده، برنامه‌هایی تدارک دیده شده که نقطه اوج آن، در زمینه‌های بین رشته‌ای خواهد بود. رئیس دانشگاه تربیت مدرس همچنین اضافه کرد امیدواریم این حرکت مشترک در زمینه‌های بین رشته‌ای از جمله پزشکی دیجیتال و دیگر حوزه‌های سلامت نیز توسعه پیدا کند.

سایت 5G ایرانسل

در مراسم افتتاحیه سایت 5G ایرانسل در دانشگاه تربیت مدرس، تست سرعت نسل پنجم تلفن همراه در محیط باز و در حضور خبرنگاران انجام شد. این سایت نیز مانند دیگر سایت‌های فعال در شبکه ایرانسل به مشترکان این اپراتور خدمات‌رسانی می‌کند و مشترکان ایرانسل بسته به عواملی مانند فاصله تا سایت، قدرت سخت افزاری گوشی یا مودم و تعداد مشترکان متصل به سایت، می‌توانند بالاترین سرعت ارتباطات همراه را تجربه کنند.

سایت 5G ایرانسل

در پایان مراسم افتتاح سومین سایت 5G ایرانسل ، مدیرعامل این اپراتور و همچنین رئیس دانشگاه تربیت مدرس به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. شرکت ایرانسل در روز اول مرداد 99 اولین سایت 5G کشور را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران راه‌اندازی کرد. دکتر روحانی، ‌رئیس جمهور کشور در مراسم افتتاح اولین سایت 5 جی ایران که در حاشیه جلسه هیات دولت برگزار شده بود، این موضوع را یک خبر خوش و راه‌اندازی نسل پنجم تلفن همراه را یک تحول بزرگ دیجیتال نامید. دومین سایت 5G ایران نیز در 7 مرداد 99 در ساختمان مرکزی ایرانسل افتتاح شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*