گوشی لوکس Xor

گوشی لوکس Xor رونمایی شد؛ یادبودی باشکوه از ورتو

جمعی از کارکنان سابق شرکت لوکس ساز نوکیا یعنی ورتو، شرکت جدیدی تاسیس کردند و اکنون نخستین گوشی لوکس Xor به نام Titanium رونمایی شده است.

در حال حاضر گوشی‌های هوشمند زیادی وجود دارند که به راحتی قیمت آنها تا دو هزار دلار می رسد.  اما همین چند سال پیش چنین قیمتی برای گوشی هوشمند شوکه کننده بود.  در آن موقع شرکت هایی نظیر ورتو که در زمان پادشاهی گسترده نوکیا تاسیس شدند، یک تجارت سود ساز از گوشی های لوکس را به وجود آوردند. چند سالی بود که شرکت ورتو عملاً از بازار خارج شده بود.  اخیراً تعدادی از کارکنان سابق شرکت ورتو  گرد هم آمدند و با طراحی شرکت جدید Xor قصد دارند روحی تازه به این برند لوکس ساز ببخشند. چندی پیش، نخستین گوشی لوکس Xor رونمایی شد كه زيبايي و قیمت ورتو را حفظ کرده است.

هاچینسون موسس و مدیر بخش طراحی شرکت Xor است.  وی اعلام کرد که با تاسیس این شرکت جدید، قصد دارند موبایل های لوکس برای افراد ثروتمند تولید کنند.

نخستین گوشی لوکس Xor تیتانیوم نام دارد.  این گوشی با قیمت سرسام آور تقریبا  چهار هزار دلار در اختيار مشتریان قرار خواهد گرفت.  البته بر خلاف اکثر موبایل های امروزی،  در این محصول خبری از امکانات هوشمند نیست تنها قابلیت های ساده ای مانند تماس صوتی از طریق شبکه های 2G و 3G وجود دارد.

طبق روایتی که توسط Engadget گفته شده، برخی از مشتریان ناشناس سابق ورتو به هاتچینسون مراجعه کردند و مایل بودند برای گوشی های لوکس با ویژگیهای یک تلفن صد دلاری هزاران دلار پرداخت کنند. شرکت جدید Xor پشتوانه لازم برای ایجاد امپراطوری همانند ورتو را در اختیار دارد.

به گفته سازنده، کاربران می توانند تماس صوتی و پیامک ها را با رمزنگاری دو سویه در سطح سخت افزاری ایمن سازند.  تماس های رمزنگاری نشده در این گوشی با رینگتون متفاوت به کاربر اطلاع داده می شود. این گوشی همچنین با کنترل از راه دور مخصوصی به دست خریدار می‌رسد که می توانند اطلاعات گوشی را به وسیله آن از راه دور پاک کنند.

گوشی لوکس Xorگوشی لوکس Xor تیتانیوم از قابلیت حذف نویز فعال در تماس ها برخوردار است.  شعار شرکت برای تولید این گوشی حفظ امنیت بوده و مخصوص تاجرانی طراحی شده که امنیت را در گزینه اول خود قرار می دهند.

این گوشی از یک سیستم عامل اختصاصی بسیار ساده بر مبنای لینوکس استفاده می کنند.  این گوشی همانند محصولات ورتو کاملا دست ساز بوده و توسط تیم سابق شرکت انگلستان تولید می شود.

گوشی لوکس Xor تیتانیوم، ۳۹۵۰ دلار قیمت داشته و با امکانات امنیتی بالا در اختیار مشتریان ثروتمند خود قرار می گیرد.