تست واکسن کرونا

تست واکسن کرونا به دلیل بروز عوارض جانبی در برزیل متوقف شد

مراحل تست واکسن کرونا با نام کروناوک که توسط کشور چین توسعه یافته، به دلیل وجود عوارض جانبی در برزیل متوقف شد و آزمایش بالینی آن به تعویق افتاد.

واکسن کروناوک که به عنوان واکسن بالقوه کشور چین محسوب می‌شود مدتی قبل در کشور برزیل به مرحله آزمایش بالینی رسیده است، اما از 29 اکتبر به دلیل وجود عوارض جانبی تمام مراحل تست آن در برزیل متوقف شد.

جزئیات توقف تست واکسن کرونا چین در برزیل

سازمان بهداشت برزیل در بیانیه خود بدون اشاره به به دلیل اصلی توقف این آزمایش عنوان کرد آزمایش بالینی واکسن بالقوه چینی کروناوک با توجه به قوانین متوقف شده است و برای ادامه دادن به این آزمایش‌ها محققان در حال بررسی آن هستند. گفتنی است انستیتو Butantan واقع در سائوپائولو برزیل که برای تولید این واکسن با شرکت چینی سینوواک در حال همکاری است نیز با انتشار بیانیه‌ای از توقف آزمایش بالینی این واکسن خبر داد و اعلام کرد جزئیات این موضوع در حال بررسی است.

دیماس کوواس، مدیر این انستیتو نیز در این خصوص عنوان کرد یک شرکت‌کننده در آزمایش بالینی واکسن چینی فوت کرده است، اما دلیل فوت وی به این واکسن مربوط نمی‌شود. به طور کلی توقف آزمایش بالینی برای بررسی عوارض جانبی واکسن یا دارو پدیده‌ی عجیبی نیست و اخیرا آزمایش بالینی واکسن دانشگاه آکسفورد و شرکت جانسون نیز متوقف شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اینم از واکسن بنجل چینی با عوارض جبران ناپذیرش این کمونیست های عوضی دنیارو به گند کشیدند.

  2. خوب پس چجوری تست میخوان بگیرن

  3. اره خوب تستش خیلی بد انجام میشه یه چیزی مثل چون مانند میکنم داخل بینی