واکسن کرونا فایزر

واکسن کرونا فایزر برای توزیع با یک چالش مهم مواجه است

واکسن کرونا فایزر با تاثیرگذاری 90 درصدی مردم را به رهایی از بحران کروناویروس امیدوار کرد، اما این واکسن برای توزیع با یک چالش مهم مواجه است.

واکسن کرونا شرکت آمریکایی Pfizer که با همکاری کشور آلمان ساخته شده است، دارای ایمنی و اثربخشی 90 درصدی بوده که همین موضوع توانسته است بسیاری از مردم سراسر جهان را به رهایی از بحران کرونا امیدوار کند. این واکسن کرونا که توسط شرکت آمریکایی فایزر و بیو ان تک آلمان توسعه یافته است، در مرحله سوم آزمایش بالینی به خوبی از داوطلبان در برابر ویروس کرونا محافظت کرده است، اما این واکسن برای توزیع با یک چالش مهم مواجه خواهد بود.

چالش مهم واکسن کرونا فایزر برای توزیع

اوگور شاهین، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد شرکت بیو ان تک آلمان اعلام کرد در فرایند توزیع این واکسن با چالش‌های مهمی برای نگهداری آن مواجه هستیم. محققان این واکسن را با فناوری RNA توسعه داده‌اند و واکسن‌هایی که با ترکیبات ژنتیک توسعه پیدا می‌کنند می‌بایست در دمای کمتر از منفی 70 درجه سانتی‌گراد نگهداری و بارگیری شوند.

این موضوع به عنوان مهم‌ترین چالش برای توزیع واکسن شرکت فایزر محسوب می‌شود که می‌تواند شرایط توزیع را سخت کند. در چنین شرایطی میزان تجهیزات مخصوص برای ذخیره واکسن پیش از استفاده نیز یکی از دغدغه‌های محققان محسوب می‌شود.