قابلیت Remote Play برای استریم بازی پلی استیشن 5 با کنترلر پلی استیشن 4

کنترلر پلی استیشن 4 خود را برای تجربه بازی‌های PS5 نگه دارید

قابلیت Remote Play برای استریم بازی‌های پلی استیشن 5 روی کنسول نسل قبل قرار داده شده که توسط کنترلر پلی استیشن 4 نیز قابل اجرا خواهند بود.

روز گذشته در یک به‌روز رسانی جدید، کاربران پلی استیشن 4 قابلیت تازه‌ای را مشاهده کردند که به نام PS5 Remote Play و یک علامت پلی استیشن 5 در منو اصلی کنسول نسل هشتمی سونی قرار داده شده بود. دیدن چنین گزینه‌ای خود بسیار هیجان‌انگیز بود اما با این وجود، در روز گذشته هیچ توضیحی درباره چیستی این برنامه جدید داده نشد؛ تا اینکه امروز مشخص شد که این گزینه مخصوص اجرا کردن بازی‌های پلی استیشن 5 در کنسول قدیمی پلی استیشن 4 است.

کنترلر پلی استیشن 4 خود را کنار نگذارید!

قابلیت Remote Play برای استریم بازی پلی استیشن 5 با کنترلر پلی استیشن 4

یکی از سوال‌های کاربران درباره این برنامه چنین مطرح شده بود که بازی‌های استریم شده، چگونه و توسط چه کنترلری اجرا می‌شوند و اینکه آیا باز هم استفاده از دوال سنس یک امر اجباری است؟ چراکه سونی پیش‌تر اعلام کرده بود که اجرای تمامی بازی‌های پلی استیشن 5 فقط و فقط به وسیله کنترلر نسل جدید دوال سنس قابل انجام خواهد بود.

با این وجود چنان که امروز در جواب به سوال کاربران اعلام شد، به نظر می‌رسد که قابلیت Remote Play این اجازه را به بازیکنان می‌دهد تا از کنترلر دوال شاک 4 برای اجرای بازی‌های پلی استیشن 5 نیز استفاده کنند. با این حساب ظاهرا کنسول پلی استیشن 4 همچنان در نسل جدید هم استفاده‌های خود را خواهد داشت و به‌زودی کنار گذاشته نخواهد شد.

همچنین لازم به ذکر است که بازی‌های استریم شده از پلی استیشن 5 در کیفیت‌های 540p، 720p و همچنین 1080p در کنسول پلی استیشن 4 قابل اجرا هستند. همچنین سونی اعلام کرده که بازی‌های پلی استیشن 4 نیز قابلیت استریم در پلی استیشن 5 را دارند؛ به علاوه، در آینده کاربران قادر خواهند بود تا با دریافت برنامه موبایل پلی استیشن، بازی‌های جدید را نیز به صورت استریم در موبایل خود تجربه کنند.

کنسول جدید سونی امروز پنج‌شنبه 22 آبان به صورت جهانی عرضه خواهد شد.