سامسونگ گلکسی S21 اولترا

سامسونگ گلکسی S21 اولترا از قلم S Pen پشتیبانی خواهد کرد

سامسونگ قرار است دامنه استفاده قلم S Pen را افزایش دهد. قلم محبوب سری نوت در سامسونگ گلکسی S21 اولترا – Galaxy S21 Ultra نیز پشتیبانی خواهد شد.

قلم S Pen از رمان معرفی سری گلکسی نوت در سال 2011، مشخصه اصلی آن بوده است. اکنون با گذشت ده سال از آن، به‌نظرمی‌رسد شرکت کره‌ای قصد دارد قلم خود را سامسونگ گلکسی S21 اولترا نیز به‌کار گیرد.

مدتی پیش خبر‌هایی در خصوص پشتیبانی از قلم S Pen در گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا منتشر شد. اخیرا منبعی جدید به این موضوع اشاره کرده که احتمال صحت این خبر را افزایش می‌دهد.

گلکسی اس 21 اولترا قلم ندارد اما از آن پشتیبانی می‌کند

سامسونگ گلکسی S21 اولترارندر‌هایی که اخیرا از سامسونگ گلکسی S21 اولترا منتشر شده، به شایعات در خصوص وجود S Pen همراه این گوشی پایان داد. البته اعلام شده که این قلم در پرچمدار سال 2021 پشتیبانی خواهد شد.

طبق ادعای Ice universe، پرچمدار آینده سامسونگ قرار است از قلم S Pen پشتیبانی کند. البته این قلم درون گوشی وجود نخواهد داشت. حتی شایعات دیگری در خصوص حذف آداپتور شارژر از جعبه گوشی شنیده می‌شود. با این وجود، در صورت حذف شارژر، فضای لازم برای قراری گیری قلم فراهم خواهد بود.

پشتیبانی پرچمدار آینده از قلم به صورت یک لوازم جانبی خواهد بود، با این وجود دور از ذهن نیست که این محصول به صورت جداگانه در اختیار کاربران قرار گیرد. از این گذشته، بدون وجود شیار اختصاصی در گوشی، استفاده از قلم به صورت روزمره، کار ساده‌ای نخواهد بود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که سامسونگ برای نگه‌داری قلم همراه گوشی، قاب‌های مخصوصی را عرضه کند.

سوال دیگری که بی‌جواب مانده، این است که قلم استفاده شده در سامسونگ گلکسی S21 اولترا با نمونه موجود در سری گلکسی نوت 20 یکسان خواهد بود، یا اینکه با نسخه‌ی به‌روز شده‌ای روبه‌رو هستیم.

گلکسی S21 اولترا چه چیز دیگری ارائه می‌دهد؟

بر اساس جدیدترین اطلاعاتی که منتشر شده، سامسونگ تصمیم گرفته گلکسی اس 21 اولترا را با صفحه نمایش 6.9 اینچی AMOLED عرضه کند. این نمایشگر وضوح تصویر 2K و نرخ رفرش 120 هرتز خواهد داشت. نمایشگر این گوشی از فناوری LTPO نیز برخودار خواهد بود. یعنی نرخ رفرش نمایشگر براساس محتوای در حال پخش به صورت خودکار تنظیم می‌شود و مصرف باتری را کاهش می‌دهد.

تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی از جمله سامسونگ به طراحی حاشیه‌های نمایشگر با طرفین نازک و بخش پایینی ضخیم معروف هستند. اما سامسونگ گلکسی S21 اولترا قرار است نخستین دستگاهی باشد که هر چهار طرف نمایشگر آن، حاشیه‌های یکسانی خواهد داشت.

در بخش پشتی، نسل بعدی دوربین 108 مگاپیکسلی تعبیه خواهد شد. در گوشی‌های گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا، سنسور ایزوسل HM1 به‌کارفته بود، اما در پرچمدار بعدی این شرکت، شاهد سنسور جدید ایزوسل HM3 خواهیم بود.

سامسونگ گلکسی S21 اولتراتمامی این مشخصات، به همراه یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 45 واتی همراه خواهد بود. چیپست این گوشی، اسنپدراگون 875 یا نسل جدید اگزینوس خواهد بود که همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم عرضه می‌شود.

گلکسی S21 اولترا؛ تاریخ رونمایی، پیش خرید و عرضه

سامسونگ گلکسی S21 اولترا طی رویداد آنپکد 14 ژانویه (25 دی) رونمایی خواهد شد. پیش خرید این گوشی در ایالات متحده، از روز معرفی آغاز می‌شود. عرضه رسمی این گوشی از تاریخ 29 ژانویه 2021 (10 بهمن) آغاز خواهد شد.