لایکا Q2 Monochrom

دوربین لایکا Q2 Monochrom با قیمت 6000 دلار معرفی شد

دوربین لایکا Q2 Monochrom رسما رونمایی شد. دوربین جدید لایکا از یک سنسور فول فریم 47.3 مگاپیکسلی برخوردار است.

دوربین لایکا Q2 Monochrom معرفی شد. نسخه‌ی استاندارد دوربین لایکا Q2، سال گذشته رونمايی شده بود. محصول جدید از سنسور فول فریم 47.3 برخودار است و 6000 دلار قیمت دارد.

سنسور جدید با همان لنز 28 میلی‌متری Summilux با گشادگی دیافراگم f / 1.7 موجود در Q2 استاندارد ترکیب شده است. این یک لنز ثابت است، بنابراین انعطاف‌پذیری محدودی دارد. اگرچه دوربین برای بزرگنمایی سوژه از کراپ (حالت برش) استفاده می‌کند که ممکن است باعث کاهش وضوح تصویر شود.

لایکا Q2 Monochrom به لطف سنسور تک رنگ خود قادر است تا ISO 100,000 را پشتیبانی کند. این سنسور همچنین دارای سیستم فوکوس خودکار سریع‌تری است که می‌تواند در 0.15 ثانیه روی سوژه قفل شود. این دوربین امکان عکاسی فول فریم پشت هم با نرخ 10 ثانیه دارد. اگر به ضبط ویدیو مونوکروم علاقه داشبه باشید، دوربین لایکا Q2 Monochrom می‌تواند ویدیو‌های 4K با نرخ 24 و 30 فریم بر ثانیه و ویدیو‌های 1080p در نرخ‌های 60،30،24 و 120 فریم در ثانیه ثبت کند. این محصول از جک هدفون و میکروفون پشتیبانی نمی‌کند.لایکا Q2 Monochrom

لاکیا منو‌ نرم‌افزار این دوربين را اصلاح کرده و تمام تنظیماتی که به دوربین‌های مونوکروم مربوط نمی‌شدند را حذف كرده است. تنها سه فیلتر رنگی مناسب برای عکاسی سیاه‌ و سفید از جمله آبی، قهوه‌ای و سلنیوم در این دوربین وجود دارد. سایر امکانات مشابه دوربین Q2 استاندارد است.

اگرچه ممکن است بسیاری از افراد خرید دوربينی که فقط در حالت تک رنگ عکاسی می‌کند را منطقی ندانند، اما دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. یک دوربین مونوکروم هیچ فیلتر رنگی روی سنسور خود ندارد و می‌تواند نور بیشتری برای ثبت تصاویر جذب کند. به همین دلیل دوربین‌های مونوکروم عملکرد بهتری در شرایط نور کم دارند و رنج دینامیکی آن‌ها بهتر است. همچنین تصاویر شارپ‌تر هستند چرا که هیچ یک از اختلالات ناشی از الگوریتم‌های اصلاح رنگ در سطح پیکسلی وجود ندارد. نویز موجود در تصاویر دوربین‌های مونوکروم بسیار کم‌تر است زیرا در اصل هیچ نویز رنگی وجود ندارند و نویز نوری بر آن اثر نمی‌گذارد. همچنین عدم وجود رنگ به معنای نبودن انحراف رنگی و سایر مسائل مربوط به رنگ است.لایکا Q2 Monochrom

ترکیب سنسور‌ فول فریم و یک لنز سریع، تصاویر بسیار با کیفیتی به‌وجود خواهد آورد. برای کسانی که عاشق عکس‌برداری تک رنگ هستند، تهیه یک دوربین مونوکروم اختصاصی، نتایح بهتری نسبت به عکس‌برداری با دوربین رنگی و سپس تک رنگ ساختن آن خواهد داشت.

با این حال، مانند همه‌ی دوربین‌های لایکا، مسئله اصلی قیمت است. لایکا Q2 Monochrom با قیمت 5995 دلار عرضه خواهد شد که 1000 دلار از گران‌تر از نسخه‌ی استاندارد این دوربین است. با وجود پرداخت چنین هزینه‌ای، رنگ‌های قابل ثبت شما نیز محدود خواهد شد. اما اگر نگران پرداخت هزینه 6000 دلاری آن نیستید، می‌توانید از جذابیت‌ها و کیفیت تصاویر مونوکروم این دوربین لذت ببرید.