عینک هوشمند Oppo AR Glass 2021

عینک هوشمند Oppo AR Glass 2021 با ظاهری شبیه یک عینک معمولی معرفی شد

عینک هوشمند Oppo AR Glass 2021 با توانایی مشاهده ویدیوهای واقعیت افزوده، اجرای بازی های VR، عکاسی VR و دیگر امکانات معرفی شد.

سال گذشته اوپو در رویداد Inno Day از عینک هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده خود رونمایی کرد. امسال این شرکت با معرفی نسل جدید عینک خود بازگشته است. در حالی که عینک هوشمند Oppo AR Glass 2021 از نظر طراحی شبیه نسل گذشته‌ی خودش است که اکنون بیش از پیش به یک عینک معمولی شبیه شده است. البته این شباهت خیلی نیست. اوپو در کنار این دیوایس از نخستین گوشی رول شونده جهان به نام اوپو ایکس ۲۰۲۱ نیز رونمایی کرد.

عینک هوشمند Oppo AR Glass 2021

اوپو می‌گوید عینک واقعیت افزوده این کمپانی ۷۵ درصد سبک‌تر از نسل اولیه آن است، در حالی که با اتصال از طریق یک کابل USB-C به USB-C به گوشی اوپو فایند ایکس ۲ پرو، به لطف چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ عملکرد خیره‌کننده‌ای را به همراه دارد.

عینک هوشمند Oppo AR Glass 2021

راهکار Birdbath اپتیکال استفاده شده در نمایشگر این عینک کنتراست را ۵۳ درصد، شفافیت را تا ۹۸ درصد و تعداد پیکسل در هر درجه را تا ۴۰ درصد نسبت به مدل ۲۰۱۹ ارتقاء می‌دهد. یک نمایشگر ۰.۷۱ اینچی OLED داخلی نیز در اینجا به کار رفته است که نور را توسط یک طیف‌سنج به چشم منعکس می‌کند. مدل ۲۰۲۱ عینک هوشمند اوپو همچین از یک اسپیکر بزرگ با دامنه سفارشی‌پذیر و یک طراحی پشت نیمه باز در این محصول استفاده کرده است. همه این‌ها یعنی شما یک سینمای خانگی مانند فیلم دیدن در یک نمایشگر بزرگ ۹۰ اینچی از فاصله ۳ متری را تجربه خواهید کرد.

وقتی این عینک به یک گوشی هوشمند وصل می‌شود، گوشی به یک پد لمسی برای کنترل هدست تبدیل می‌شود. شما همچنین می‌توانید از طریق مجموعه دوربین‌های چشم ماهی که ۲۱ علامت روی یک دست و چهار علامت روی یک انگشت را تشخیص می‌دهند، با حرکات دست و انگشتان خود نیز عینک هوشمند اوپو AR Glass 2021 را کنترل کنید. این دوربین‌ها با یک دوربین ToF تشخیص عمق همراه هستند که سطح دقت سانتی‌متری را در ۱ درجه به ارمغان میاورد.

از این عینک می‌توان با اهدافی همچون موارد زیر استفاده کرد:

  • مشاهده‌ی محتوای واقعیت افزوده به صورت آنلاین و محلی با تجربه‌ای شبیه به تجربه سینمایی
  • اجرای بازی‌های واقعیت افزوده بتل رویال و دفاع از قلعه
  • جایگزین کردن لوازم خانگی در منزل به صورت مجازی
  • عکاسی واقعیت افزوده

اوپو در سال آینده برنامه Oppo AR را برای توسعه دهندگان عرضه خواهد کرد که با یک SDK جامع کلاینت ساید و یک مجموعه ابزار توسعه، به جامعه توسعه‌ دهندگان برای ساخت برنامه‌های واقعیت افزوده کمک می‌کند.