گوشی رول شونده Oppo X 2021

گوشی رول شونده Oppo X 2021 معرفی شد؛ نخستین گوشی رولی جهان

گوشی رول شونده Oppo X 2021 رسماً معرفی شد. این نخستین گوشی رولی جهان است که می‌توانید نمایشگر آن را به بیرون و داخل رول کنید.

کمپانی اوپو اولین باری نیست که دنیای طراحی گوشی‌های هوشمند را دستخوش تغییر و تحول می‌کند. در سال ۲۰۱۳ این شرکت از یک گوشی با دوربین چرخشی به نام اوپو N1 رونمایی کرد و به دنبال آن از گوشی اوپو فایند ایکس بدون بریدگی به لطف طراحی اسلایدی پرده برداشت. حالا نوبت به یک انقلاب بزرگتر رسیده است. به گوشی رول شونده Oppo X 2021 نخستین گوشی رولی جهان سلام کنید.

گوشی رول شونده Oppo X 2021

گوشی رول شونده Oppo X 2021

بزرگ‌ترین فاکتور شگفت‌انگیز گوشی اوپو این است که شما را مجبور به استفاده از یک نمایشگر ثابت مثل همه‌ی گوشی‌های دیگر نمی‌کند. بلکه در واقع شما می‌توانید صفحه نمایشگر را بین ۶.۷ تا ۷.۴ اینچ بسته به دلخواه خود تنظیم کنید. این فرصت‌های تازه‌ای را برای توسعه‌دهندگان و کاربران به وجود می‌آورد. به طور مثال اوپو نشان می‌دهد که شما با بزرگ‌تر کردن نمایشگر می‌توانید نسبت ابعاد یک ویدیوی در حال پخش را تغییر دهید.

گوشی رول شونده Oppo X 2021

به صورت پیشفرض نمایشگر این گوشی ۶.۷ اینچی است. این یک پنل OLED مجهز به یک صفحه لمینت اختصاصی مستحکم به نام Warp Track است که در زیر نمایشگر واقعی قرار گرفته و فقط ۰.۱ میلی‌متر ضخامتش است. البته نمی‌دانیم اوپو از چه جنسی برای لایه بیرونی این نمایشگر استفاده کرده است، اما احتمالاً آن نوعی پلاستیک باشد.

به لطف موتور رولی دوگانه در زیر نمایشگر، اوپو موفق شده به یک افزاینده صفحه بدون ایجاد هرگونه چین و چروک دست پیدا کند. چین و چروک چیزیست که در گوشی‌های انعطاف‌پذیر فعلی به وضوح نمایان است. این موتورها می‌توانند نمایشگر را با یک نیروی توزیع مساوی جمع کرده یا گسترش دهند.

گوشی رول شونده Oppo X 2021

گوشی رول شونده Oppo X 2021 همچنین یک فریم پویا را به خدمت گرفته است که شامل یک فریم ثابت با یک بخش متحرک در قسمت بالایی خود می‌شود. طراحی صفحه ۲ در ۱ بدون هیچگونه شکاف در قطعات به لطف لایه‌های پشتیبان فلزی در زیر پنل، به جلوگیری از شکستن نمایشگر کمک می‌کند.

اگر منتظرید زمان عرضه این گوشی را بدانید، باید شما را ناامید کنیم. اوپو هیچ برنامه‌ای برای عرضه این گوشی به بازار ندارد. در واقع می‌تواند طراحی مرجعی برای محصولات آینده بازار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این چه خوبه به نظرم بهترین طرحی که میشه برای گوشی های قابل تغییر داد این مدلیه

  2. اینجا ایرانه
    باید تو حسرت هر چیزی بمونی با این مسئولین
    چند ماهه دیگه اخرین فرصت و اخرین امتحان ایرانیان است و بعدش خداحافظ ای اخر الزمان و سلام به عصر جدید!.

  3. عجب چیزیه کی میخوام البته تو نسل بعدیشو😁😁😁😁