لوازم خانگی ایران

دانش بنیان ها در لوازم خانگی ایران و جهان کدام‌اند؟

شرکت‌های دانش بنیان در واقع شرکت‌هایی هستند که با تولید علم و دانش توانسته‌اند به صنعت و پیشرفت چشمگیری دستگاه‌ها و خدمات شرکت‌های صنعت محور، کمک شایانی کنند، اما این شرکت‌های بر پایه دانش و فناوری در چه حوزه‌هایی بیشتر فعال هستند؟ آیا بزرگ‌ترین غول‌های دنیا در زمینه تولید لوازم خانگی از این شرکت‌ها بهره می‌گیرند؟ نقش و وظیفه اصلی شرکت‌های دانش بنیان در صنعت لوازم خانگی چیست؟

تنها راه ماندگاری یک برند، تولید علم و دانش است!

اگر نگاهی به لیست بزرگترین شرکت‌های دنیا بیندازید، متوجه می‌شوید که تمامی آن‌ها، دارای یک واحد تحقیق و توسعه و یا یک شرکت دانش بنیان به عنوان زیرمجموعه تولیدی خود هستند که تمامی فعالیت‌های تحقیقاتی آن‌ها را انجام می‌دهند. تولید علم و دانش برای فیس لیفت، باز مهندسی محصولات تولید شده و ساخت دستگاه‌های جدید راهی است که می‌توان آن را دنبال کرد تا مشتریان جدیدی پیدا کرد و یا مشتریان گذشته خود را وفادار کرد.

شرکت‌های دانش بنیان با تحقیق در مورد مشکلات و چالش‌های امروز، می‌توانند راه‌حل‌هایی را پیدا کنند که با تجاری‌سازی آن‌ها، می‌توان به تمامی اهداف مورد نظر در صنعت رسید. خوشبختانه در چند سال اخیر با حمایت‌های دولتی، تعداد شرکت‌های دانش بنیان در ایران در حال افزایش هستند و به عنوان یک بازو در صنعت از آن‌ها استفاده می‌شود.

نگاهی به گذشته شرکت‌های دانش بنیان

اگر نگاهی به گذشته بیندازید، بسیاری از مخترعان بزرگ که وسایل، ابزارها و دستگاه‌های امروزی مورد نیاز ما را ساخته‌اند، این روزها همان شرکت‌های دانش بنیان هستند که راه حلی برای چالش‌های انسان پیدا کرده و آن را به عنوان محصول در بازار بفروشند. به عنوان مثال یخچال و فریزری که در حال استفاده از آن هستیم، همان دستگاهی است که در گذشته برای نگه داری غذاها برای مدت طولانی تری ساخته شد و این روزها صنعت پیشران لوازم خانگی، نمونه اولیه را صدها برابر بیشتر پیشرفته کرده است.

شرکت‌های دانش بنیان لوازم خانگی ایران و جهان

با نگاهی به لیست شرکت‌های دانش بنیانی که در ایران فعالیت می‌کنند و یا در کشورهای پیشرفته اروپایی راه اندازی شده‌اند، می‌توانید متوجه شوید که آن‌ها معمولا یک ایده یا راه حل برای یک مشکل خاص بیان کرده‌اند و در بیشتر مواقع آن راه‌حل تجاری سازی شده را به واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌های تولیدی فروخته‌اند!

در حال حاضر با راه‌اندازی موج جدید دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحت عنوان دانشگاه‌های کارآفرین، کاربردی‌تر شدن علم تئوری و استفاده از آن در شرکت‌های دانش بنیان افزایش پیدا کرده‌ است. خوشبختانه با تعریف یک سازوکار و استاندارد برای تمامی شرکت‌های دانش بنیان در سراسر جهان، شاهد این هستیم که سرعت رو به رشد این شرکت‌ها در ایران و جهان افزایش پیدا کرده‌ است!

راه و روش اصولی شرکت‌های دانش بنیان لوازم خانگی ایران و جهان چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم، شرکت‌های دانش بنیان با تولید علم و راه حل برای مشکلات و چالش‌ها، می‌توانند اولین گام برای باز مهندسی یک محصول، فیس لیفت  آن و یا حتی تولید یک دستگاه کاملا جدید را بردارند! بعد از این گام، نوبت تجاری سازی آن طرح و یا ایده می‌شود تا یک شرکت در نهایت به خواسته خود برسد. به عنوان مثال اگر بخواهیم این موضوع را ساده‌تر بیان کنیم، شرکت‌های دانش بنیان لوازم خانگی در ایران و جهان به عنوان یک واحد تحقیق و توسعه خارجی برای برندهای فعال در این حوزه شناخته می‌شوند.

در ایران هم شاهد این موضوع هستیم که توان ملی ما برای بومی سازی لوازم خانگی و کشف تکنولوژی‌های جدید برای پیشرفته‌تر کردن آن‌ها، نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده‌ است. خوشبختانه در آخرین نمایشگاه‌هایی که در زمینه لوازم خانگی در تهران و دیگر کلان شهرها برگزار شده‌اند، شاهد حضور شرکت‌های دانش بنیان زیادی بوده‌ایم که بسیاری از پیشرفت‌های خود را به آن‌ها، مدیون هستیم!

اسنوا، گروه تولیدی پیشرفته و پرچم دار لوازم خانگی در ایران

اسنوا یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های لوازم خانگی در ایران و خاورمیانه است که با نگاهی به عمق تولید آن، متوجه اهمیت این شرکت به تکنولوژی و کیفیت خواهید شد. پیشرفتگی اسنوا به عنوان یک شرکت فعال در زمینه تولید لوازم خانگی را می‌توان به سرمایه گذاری عظیم این شرکت بر روی شرکت‌های دانش بنیان و واحد تحقیق و توسعه آن دانست.

با توجه به اطلاعات و داده‌های موجود، انتظار می‌رود که دیگر برندها و شرکت‌های ایرانی مشهور در حوزه صنعتی با کمک شرکت‌های دانش بنیان قادر باشند تا با تولید محصولات جدید و باکیفیت تر در زمان کمتر با کمک فناوری، مشکلات حال حاضر در این زمینه را برطرف کنند. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا شرکت دانش بنیان دیگری را می‌شناسید که در این زمینه فعال باشد؟

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*