سونی اکسپریا 10 مارک 3

سونی اکسپریا 10 مارک 3 نخستین گوشی 5G میان رده از سوی این کمپانی است

سونی که به تازگی تجارت موبایلش تکانی مثبت به خود دیده، قصد دارد با عرضه سونی اکسپریا 10 مارک 3 نخستین گوشی 5G میان‌رده‌اش را راهی بازار کند.

بر اساس تازه‌ترین آمار ارائه شده، کمپانی ژاپنی در سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ موفق به عرضه ۶۰۰ هزار گوشی هوشمند شد. شاید این رقم در قیاس با فروش میلیونی اپل و سامسونگ، ناچیز به نظر برسد؛ ولی برای تجارت موبایل سونی نویدبخش است.

سال قبل در مدت مشابه، سونی همین تعداد گوشی هوشمند فروخته بود؛ این یعنی پس از نیم دهه، سرانجام روند نزولی فروش سالانه کمپانی متوقف شد. حتی با توجه به شرایط روز دنیا، می‌توان عملکرد سونی را بهتر از سال قبل ارزیابی کرد؛ چون با همه‌گیری کرونا و بحران اقتصادی، امسال تقاضا برای گوشی های هوشمند کاهش یافته است.

سونی که با دو گوشی پرچمدار وارد باشگاه سازندگان گوشی‌های 5G شد، قصد دارد میان رده‌های خود را نیز با این فناوری بروز رسانی کند تا از رقبا عقب نیوفتاده و به رشد خود ادامه دهد. بد نیست بدانید سونی در ماه آگوست، از سوددهی بخش Mobile Communications در مقیاس سالانه، برای اولین بار طی چهار سال اخیر خبر داد.

این کمپانی در حال حاضر مشغول کار روی یک گوشی‌ جدید با چیپست کوالکام اسنپدراگون 690 است که به سادگی می‌توان حدس همان سونی اکسپریا 10 مارک 3 – Sony Xperia 10 III باشد.

شایعه است سونی توسعه گوشی اکسپریا 10 مارک 2 پلاس – Xperia 10 II Plus که از چیپست کوالکام اسنپدراگون 720 نیرو می‌گرفت را متوقف کرده و بنابراین می‌تواند تمرکز خود را روی گوشی‌های 5G معطوف کند. پس اگر به این دلیل امسال شاهد مدل پلاس از سوی سونی نبودیم، می‌توان گفت احتمال عرضه اکسپریا 10 مارک 3 پلاس در سال 2021 وجود دارد؛ هرچند تا اینجای کار خبر و سندی دال بر عرضه این گوشی منتشر نشده و گمان ما بر اساس تصمیم جدید و عادت پیشین سونی است.

اسنادی که فعلا موجودند به دو گوشی با تراشه‌های اسنپدراگون 690 و 875 اشاره دارند که به ترتیب برای گوشی‌های میان رده و پرچمدار هستند. اسنپدراگون 875 که قطعا برای نسخه بعدی گوشی‌های پرچمدار سونی اکسپریا 1 و اکسپریا 5 است که به ترتیب در نیمه اول و دوم سال 2021 میلادی عرضه می‌شوند.

سونی اکسپریا 10 مارک 3

SM6350 همان اسنپدراگون 690 است

و اما تراشه کوالکام اسنپدراگون 690 که گوشی سونی اکسپریا 10 مارک 3 که با آن عرضه می‌شود، اندکی ضعیف‌تر از چیپست کوالکام اسنپدراگون 750G است که در گوشی‌هایی همچون سامسونگ گلکسی A42 به کار رفته.

اسنپدراگون 690 که با فناوری 8 نانومتری سامسونگ ساخته ‌می‌شود، دو هسته قدرتمند Cortex A77 برای پردازش‌های سنگین و شش هسته Cortex A55 برای پردازش‌های سبک‌تر دارد. پردازشگر گرافیکی این تراشه نیز آدرنو 619L است که از نمایشگرهای فول اچ‌دی پلاس با نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. مودم X51 آن نیز دارای سرعت دانلود 2.5 گیگابیت بر ثانیه در حالت اتصال 5G و سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه در شبکه 4G LTE است.

اکسپریا 10 مارک 2 که در حال حاضر آخرین مدل از خانواده میان رده اکسپریا 10 محسوب می‌شود در کنار گوشی پرچمدار سونی اکسپریا 1 مارک 2 و گوشی اقتصادی اکسپریا L4 در ماه فوریه رونمایی شدند. Nodar Sikharulidze که اطلاعات مربوط به سونی اکسپریا 10 مارک 3 را یافت، اعلام کرد که این کمپانی روی یک گوشی با چیپست هلیو P35 نیز کار می‌کند که احتمالا سونی اکسپریا L5 خواهد بود.

وی همچنین افزود Xperia 1 III بیش از چهار دوربین دارد که در مقایسه با رویکرد محافظه کارانه فعلی این کمپانی که بیش از 3 دوربین در محصولات خود تعبیه نکرده است، یک جهش جذاب تلقی می‌شود. اگر برنامه سونی مشابه سال گذشته باشد، سونی اکسپریا 1 مارک 3، اکسپریا 10 مارک 3 و اکسپریا L5 اواخر ماه فوریه 2021 معرفی می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چجور اینا سنگ سونی رو به سینه شون میزنند برید سونی رو بزاریدش لب کوزه آبش رو بخورید خخخ سونی خودشو جر بده به پا سامسونگ نمیرسه تازه از هواویقی و شیافومی هم عقب خخخ

  2. عالی خبر فوق العاده مسرت بخشی بود
    بدون شک همانند XPERIA10MARK2گوشی
    XPERIA10MARK3
    از بدنه شیشه ای و گلس6و ضداب و گرد و غبار و نمایشگر OLEDبرخوردار خواهد بود
    و جالبه هیچ میان رده ای تا حالا در بازه قیمت 300دلاری از مزایای گلس 6و ضداب بودن که در گوشیXPERIA10MARK2 وجود داشته را ندارن

  3. اووووووو…. باریکلا سونی راه افتاده 😀

  4. عالیه احتمالا هم ضد آبه

  5. عالی، رو دوست سونی تا حالا نیومده کیفیتش عالی.