کمبود گوشی

کمبود گوشی برای آموزش آنلاین دانش آموزان باعث رنج خانواده‌ها شده است

کمبود گوشی در بازار به دلیل شیوع کرونا و آموزش آنلاین دانش آموزان پاسخگوی نیازها نیست و خانواده‌ها را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

قیمت گوشی موبایل از ابتدای سال 99 به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات واردات به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد. در حال حاضر وضعیت بازار به دلیل کمبود گوشی در شرایط نابسامانی قرار دارد؛ چنین موضوع برای خانواده‌هایی که فرزندانشان باید در آموزش‌های آنلاین حاضر شوند مشکلات زیادی را به همراه داشته است.

 کمبود گوشی معضلی برای خانوارها

اخیرا انجمن واردکنندگان موبایل در توییتر به استناد آمار سامانه همتا اعلام کرد در 7 ماه اول سال 98، واردات موبایل در دو روش مسافری و تجاری حدود 7 میلیون و 845 هزار دستگاه بود که این تعداد در 7 ماه اول سال 99 به 8 میلیون و 40 هزار دستگاه رسید. هرچند این آمار از رشد 200 هزار دستگاه واردات موبایل در کشور نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل حکایت دارد، اما به دلیل شیوع کرونا و لزوم برگزاری آموزش آنلاین دانش آموزان، دورکاری و فعالیت‌های مجازی چنین آماری پاسخگوی نیاز کاربران برای تهیه ابزارهای الکترونیکی به ویژه گوشی نیست.

در سال‌های قبل خانواده‌ها برای سال تحصیلی جدید در اواخر شهریور و مهر به دنبال تهیه لوازم تحریر برای فرزندان خود بودند، اما در سال جاری آموزش آنلاین دانش آموزان و دانشجویان الزامی شد و باید برای فرزندان خود گوشی موبایل نیز تهیه می‌کردند. از طرفی با توجه به تقاضای بالا، افزایش فقط 200 هزار دستگاه موبایل نسبت به سال قبل پاسخگوی نیاز کاربران نبوده و همچنین قیمت بالای گوشی نیز به یک معضل برای خانواده‌ها تبدیل شده است.

طی این مدت با الزامی شدن آموزش آنلاین، بسیاری از خانوارهایی که قدرت خرید موبایل برای فرزندان دانش آموز خود را نداشتند با مشکلات زیادی مواجه شدند. همچنین بسیاری از دانش‌آموزان برای اتصال به سامانه شاد و ‌آموزش آنلاین به ناچار از ابزار الکترونیکی نظیر گوشی یا تبلت والدین خود استفاده می‌کنند، اما آن دسته از خانواده‌هایی که بیش از 1 فرزند دارند همچنان برای تهیه این ابزارهای الکترونیکی با مشکل مواجه هستند. از این رو کمبود گوشی و قیمت بالای آن به رنج مضاعف خانواده‌ها تبدیل شده است و باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*