واکسن کرونا آکسفورد

نتایج آزمایش‌ها از ایمن بودن واکسن کرونا آکسفورد حکایت دارند

نتایج آزمایش فاز دوم واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد نشان داد این واکسن می‌تواند برای سنین مختلف به ویژه سالمندان و افراد در معرض خطر ایمنی مناسبی را ایجاد کند.

اخیرا دو شرکت آمریکایی فایزر و مدرنا از اثربخشی بیش از 95 درصدی واکسن‌های توسعه یافته خود برای بیماری کووید 19 خبر دادند که می‌تواند راهکاری برای حل بحران کرونا باشد. در همین راستا نیز به تازگی نتایج فاز دوم واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد منتشر شده که حاکی از آن است این واکسن نیز می‌تواند پاسخ ایمنی قوی را برای سالمندان و افراد در معرض خطر کروناویروس ایجاد کند. همچنین دانشگاه آکسفورد طی هفته‌های آتی جزئیات بیشتری را در خصوص اثرگذاری واکسن خود منتشر خواهد کرد.

جزئیات ایمنی واکسن کرونا آکسفورد

طبق نتایج آزمایش‌های واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد، این واکسن در بزرگسالان سالم از 56 تا 69 سال و بالاتر از 70 سال می‌تواند واکنش ایمنی قدرتمندی را ایجاد کند. این آزمایش‌ها روی 560 بزرگسال سالم شامل 240 فرد بالای 70 سال انجام شد که نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهد این واکسن قادر است برای افراد مسن بهتر از جوان‌ترها ایمنی به وجود آورد. شرکت‌کنندگان این آزمایش پس از دریافت دو دوز از واکسن دچار هیچ نوع عوارض جانبی جدی نشدند.

دانشگاه آکسفورد مرحله سوم آزمایش این واکسن را هم‌اکنون آغاز کرده و طی هفته‌های آینده جزئیات بیشتری از اثربخشی این واکسن منتشر خواهد شد. گفتنی است مقامات انگلستان بیش از 100 میلیون دوز از این واکسن را سفارش داده‌اند که پس از تایید نظارتی به مردم عادی تزریق خواهد شد.