شرکت آنر

چه تغییر و تحولاتی در انتظار شرکت آنر بعد از جدایی از هواوی است؟

شرکت آنر سرانجام از هواوی جدا شد. اما پس از این جدایی اکنون انتظار چه تغییراتی را در فعالیت Honor و گوشی‌هایش باید داشته باشیم؟

فروش برند آنر به صاحبانی دیگر، تغییرات گسترده‌ای را در کسب و کار این برند به وجود می‌آورد. تا پیش از این هواوی و آنر تکنولوژی‌های خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاشتند. درست مانند کاری که شیائومی و ردمی می‌کنند. اما اکنون دیگر آن‌ها مسیرشان از یکدیگر جدا شده است و انتظار می‌رود برای اطمینان از بقای شرکت آنر تغییرات گسترده‌ای در نحوه فعالیت آن ایجاد شود.

در بیانیه مشترک منتشر شده آمده است که هواوی هیچ سهمی در شرکت جدید ندارد، اما این تأثیری روی خدمات پس از فروش برای گوشی‌هایی که تا پیش از جدایی آن‌ها فروخته شده نخواهد گذاشت. با تمام این تفاسیر آنر باید تغییرات جدیدی را اعمال کند تا نشان دهد دیگر متعلق به شرکت هواوی نیست.

ما می‌دانیم که این تغییرات در حالی رخ خواهد داد که آنر به گوشی‌های فروخته شده در زمان قرار داشتن تحت مالکیت هواوی همچنان سرویس‌دهی خواهد کرد و آپدیت‌های امنیتی را ارائه می‌کند. برخی از این محصولات به واسطه تحریم ایالات متحده، به سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) نیز دسترسی ندارند و از سرویس‌های هواوی (HMS) استفاده می‌کنند.

اما حالا که آنر از هواوی جدا شده است، چه تغییراتی در انتظار این شرکت است؟

بازگشت به سرویس‌های موبایل گوگل

شرکت آنر

گوشی‌های هواوی که طی چند سال اخیر فروخته شده‌اند همگی به سرویس‌های موبایل خود این شرکت مجهز هستند. گرچه HMS سخت می‌کوشد تا هیچ کم و کسری نسبت به GMS نداشته باشد، اما همچنان کاربرانی هستند که ترجیح می‌دهند موبایلی را انتخاب نکنند که از سرویس‌های گوگل محروم است.

اکنون که آنر به یک شرکت مستقل تبدیل شده و هیچ ارتباطی با هواوی ندارد، ما انتظار داریم گوشی‌های جدید این شرکت همگی با سرویس‌های موبایل گوگل عرضه شوند.

بازطراحی رابط کاربری Magic UI یا طراحی یک رابط کاربری جدید

شرکت آنر

گوشی‌های آنر با یک اسکین اندرویدی به نام Magic UI عرضه می‌شوند. این رابط کاربری بسیار شبیه به رابط کاربری EMUI هواوی است و فقط چندین ویژگی آن‌ها با هم متفاوت است. اگر آنر بخواهد به استفاده از این رابط کاربری ادامه دهد، نسل بعدی آن بسیار متفاوت‌تر از EMUI خواهد بود و فقط این تفاوت فقط به نام آن دو محدود نمی‌شود. ما حدس می‌زنیم آنر بخواهد Magic UI را کنار بگذارد و همانند همتای چینی خود شرکت ویوو که رابط کاربری فان تاچ او اس را کنار گذاشت و اوریجین او اس را معرفی کرد،‌ از یک رابط کاربری جدید پرده برداری کند.

گوشی‌های شرکت آنر با پردازنده اسنپدراگون

مدت زیادی از زمانی که شرکت آنر از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده نمی‌کند، گذشته است.. مدتی پیش آنر یک گوشی به نام آنر ۸ سی را در حالی به بازار عرضه کرد که از چیپست اسنپدراگون ۶۳۲ بهره می‌برد. همچنین گوشی آنر ۸ ایکس مکس این کمپانی نیز از چیپست اسنپدراگون ۶۶۰ قدرت می‌گرفت. هر دو این گوشی‌ها در سال ۲۰۱۸ عرضه شدند.

اما گوشی‌های آنر از سال ۲۰۱۹ به بعد همگی از چیپست‌های کایرین ساخت هواوی قدرت می‌گیرند. البته امسال آنر چندین گوشی با بهره‌گیری از چیپست‌های 5G کمپانی مدیاتک را معرفی کرده است. اما اکنون که آنر از هواوی جدا شده، دیگر محدودیتی برای استفاده از چیپست‌های 4G شرکت کوالکام نخواهد داشت. این یعنی باید انتظار داشته باشیم گوشی‌های آنر از تراشه‌های مدرن 4G و 5G کوالکام مانند اسنپدراگون 720G و 765G قدرت بگیرند. این خبر خوبی برای بازار است که آنر دیگر از تراشه قدیمی کایرین ۷۱۰ استفاده نمی‌کند.

جمع‌بندی

این‌ها تغییراتی است که ما انتظار داریم در فعالیت‌های شرکت آنر بعد از جدا شدن از هواوی رخ دهد. البته این تغییرات به یکباره نخواهد بود و نیازمند زمان است. در هر صورت باید دید آنر در مسیر جدید خودش چگونه قدم برمی‌دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*