FDA برای اولین تست سریع کرونا در خانه تاییدیه صادر کرد

FDA برای اولین تست سریع کرونا در خانه تاییدیه صادر کرد

به تازگی اعلام شده که اولین تست سریع کرونا در خانه تاییده سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را کسب کرده است. در بررسی این خبر با ما همراه باشید.

تست سریع کرونا در خانه امکان‌پذیر شد؛ اخیرا خبر رسیده که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تاییدیه اضطراری خود برای استفاده عمومی از وسایل آزمایشی خانگی کووید 19 را صادر کرده است. این وسایل دیگر نیاز به فرستادن نمونه به بیمارستان‌ها و یا سر زدن به مراکز درمانی را از بین می‌برند و گفته شده که در صورت تجویز دکتر، افراد می‌توانند از این طریق، نتیجه آزمایش خود را در زمانی کوتاه و بدون خروج از منزل، به دست آوردند.

این تست سریع تنها برای افراد بالای 14 سال و کسانی که به تازگی در معرض آلودگی قرار گرفته‌اند، قابل استفاده است. همان‌طور که می‌دانیم، در دسترس بودن آزمایش کووید 19 روشی فوق‌العاده کارآمد برای محدود کردن گسترش این بیماری بوده و هرچه امکان تشخیص آلودگی افراد راحت‌تر باشد، ردیابی افراد مبتلا، قرار دادن این افراد در قرنطینه و شکستن زنجیره ابتلا هم ساده‌تر خواهد شد.

با این حال یکی از چالش‌هایی که کشوری مانند آمریکا با آن دست و پنجه نرم کرده، دسترسی به تجهیزات آزمایش بوده و در اولین ماه‌های پاندمی، بسیاری از شهروندان این کشور از نبود دسترسی کافی به تست‌های قابل اعتماد شکایت می‌کردند.

تاییدیه تست سریع کرونا در خانه

از آن زمان تاکنون انجام آزمایش نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان راحت‌تر شده، اما بسیاری از افراد به دلیل ترس از رفتن به بیمارستان‌ها و قرار گرفتن در محیط‌هایی که خطر آلودگی را بالا می‌برند، از انجام آزمایش خودداری می‌کنند. به این ترتیب در دسترس بودن تست سریع کرونا در خانه این امکان را فراهم می‌کند تا پزشکان بدون نیاز به خروج افراد از قرنطینه، نتیجه ابتلای آن‌ها را بررسی کرده و متناسب با وضعیت بیمار، برای او دارو تجویز کنند. به علاوه خود افراد هم از این طریق با نگرانی کمتری مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

FDA برای اولین تست سریع کرونا در خانه تاییدیه صادر کرد

همان‌طور که اشاره شد، دسترسی به این آزمایش سریع تنها با نسخه پزشک امکان‌پذیر بوده و FDA متخصصان را ملزم کرده که در صورت تجویز تست، نتایج به دست آمده را برای جمع‌آوری آمار مبتلایان گزارش کنند. شرکت “Lucira Health” سازنده این تست سریع کرونا در خانه بوده و گفته شده که نتیجه آزمایش می‌تواند در کمتر از 30 دقیقه، بدون نیاز به نظر پزشک یا نظارت متخصصان، مشخص شود.

جف شورن (Jeff Shuren)، از مدیران ارشد سازمان غذا و دارو می‌گوید که تاییده صادر شده اخیر قدمی بزرگ در تلاش‌های FDA برای مقابله با پاندمی کووید 19 است؛ صدور مجوز برای تستی که بدون نیاز به حضور افراد در آزمایشگاه انجام شود، همیشه یکی از نگرانی‌های اصلی این سازمان در پاندمی اخیر بوده و حالا شهروندان آمریکایی بیشتری که مشکوک به آلودگی هستند، می‌توانند بدون به خطر انداختن جان خود یا دیگران، در محیط قرنطینه خانگی آزمایش شده و نتیجه آزمایش خود را در زمانی بسیار کوتاه در دست داشته باشند.