دوربین سلفی آیفون 12 پرو

دوربین سلفی آیفون 12 پرو در DxOMark نمره قبولی گرفت

دوربین سلفی آیفون 12 پرو – iPhone 12 Pro در تست‌های DxOMark بهترین امتیاز ممکن را کسب نکرد؛ اما در قیاس با نسل پیشین گوشی های اپل عملکرد به مراتب بهتری داشت.

در مجموع، دوربین سلفی آیفون 12 پرو با کسب 98 امتیاز در رتبه‌بندی DxOMark هفتم شد. البته این جایگاه را با گوشی ایسوس زنفون 6 شریک است؛ فقط هم یک امتیاز کمتر از گلکسی نوت 10 پلاس دارد. ناگفته نماند که اخیرا DxOMark نتایج بررسی خود روی دوربین‌های عقب این گوشی را نیز منتشر کرده بود که حکایت مشابهی داشت: پیشرفت نسبت به قبل؛ اما نه بهترین دوربین موبایل موجود در بازار!

عملکرد دوربین سلفی آیفون 12 پرو

اگر در نتایج ریز شویم، می‌بینیم که برای عکس‌های سلفی 101 امتیاز نصیب آیفون 12 پرو شد. برای فیلم‌برداری اما 93 امتیاز کسب کرد.

سنسور 12 مگاپیکسلی 1/3.6 با لنز f/2.2 به خوبی از پسِ کار برمی‌آید؛ با اکسپوژر مناسب روی صورت و حفظ جزئیات در شرایط محیطی نرمال. افکت بوکه دقیق و دامنه دینامیک بالا هم دیگر نکات مثبت آن هستند.

دوربین سلفی آیفون 12 پرو

اما از ضعف‌های دوربین سلفی گوشی باید به وجود نویز در پس‌زمینه تصاویر اشاره کنیم. حتی در محیط‌های تاریک، این نویز در کل تصویر هم به چشم می‌آید. سیستم فوکوس ثابت روی اشیای دور، چندان خوب کار نمی‌کند و سطح اکسپوژر در حالت فلش، رضایت‌بخش نیست.

ویدیوهای ضبط شده با دوربین سلفی، تراز سفیدی (white balance) دقیقی دارند؛ ضمن اینکه جزئیات واضح هستند و کنترل خوبی روی مصنوعات تصویر هنگام فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه ایجاد می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*