سانترال

سانترال چیست و به درد چه کسانی می‌خورد؟

سانترال در اصطلاح به یک مرکز تلفن گفته می‌شود که در اماکن اداری و تجاری راه‌اندازی می‌شود. این مرکز از یک دستگاه اصلی که به آن دستگاه سانترال یا PBX گفته می‎شود و تعدادی تلفن اداری تشکیل خواهد شد.

در این مقاله ضمن معرفی کامل مرکز تلفن سانترال ، به این موضوع نیز می‌پردازیم که این مرکز، بیشتر به درد چه کسانی می‌خورد و در چه اماکنی کاربرد دارد. بنابراین تا پایان، با ما همراه باشید.

سانترال چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، Cantral در محیط‌های کاری راه‌اندازی می‌شود. هسته اصلی مرکز تلفن، دستگاه PBX است و شما برای راه‌اندازی مرکز تلفن سانترال، قبل از هرچیز، نیاز به خریداری و نصب این دستگاه خواهید داشت.

حال سوال اینجاست که چه ضرورتی برای راه‌اندازی یک مرکز تلفن سانترال وجود دارد؟

همانطور که در صفحه تلفن سانترال ایده آل گستر گفته شده : مجموعه‌های کاری (اعم از شرکت‌های تجاری، ادارات و سازمان‌ها) برای بهبود ارتباط تلفنی خود با مشتریانشان، اقدام به راه‌اندازی یک مرکز تلفن می‌نمایند. هسته این مرکز تلفن، دستگاه سانترال است که خطوط داخلی مورد نیاز مجموعه را تامین می‌کند. کارمندان و بخش‌های مختلف، با استفاده از تلفن‌های سانترال می‌توانند با این خطوط داخلی، کار کنند.

در واقع، شما با راه‌اندازی سانترال می‌توانید خطوط شهری را به داخلی‌های مورد نیاز تقسیم کنید. هر داخلی در اختیار یک کارمند از مجموعه قرار می‌گیرد و به این ترتیب، همه افراد شاغل در شرکت، اداره  یا سازمان، می‌توانند به خط‌های تلفن دسترسی داشته و با مشتریان و مراجعین، ارتباط داشته باشند.

البته یادآور می‌شویم که راه‌اندازی مرکز تلفن سانترال، مزایای دیگری نیز دارد. از جمله قابلیت‌هایی که با خرید و راه‌اندازی یک دستگاه PBX از آن‌ها برخوردار خواهید شد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اپراتور منشی تلفنی گویا
  • کالر آیدی بر روی تمام تلفن‌های مجموعه
  • نظارت راحت‌تر بر روی تماس‌های ورودی و خروجی شرکت
  • کاهش هزینه‌های ارتباطی
  • مدیریت ارتباطات تلفنی شرکت یا اداره یا سازمان
  • ارتباط آسان‌تر و موثرتر با مشتریان

بخش‌های مختلف مرکز تلفن سانترال

یک مرکز تلفن از دو بخش اصلی تشکیل می‌شود:

  • دستگاه سانترال
  • تلفن‌های اداری یا سانترال

دستگاه سانترال

PBX یک باکس مخابراتی است که خطوط شهری شرکت وارد آن شده و تبدیل به داخلی‌های متعدد می‌شوند. بهترین و شناخته شده‌ترین برند در زمینه ساخت این دستگاه‌ها، شرکت پاناسونیک است. به همین دلیل در ادامه به بررسی سانترال‌های ساخت این شرکت می‌پردازیم.

سانترال

انواع دستگاه سانترال پاناسونیک

شرکت پاناسونیک دستگاه‌های PBX خود را در دو دسته کلی سانترال‌های کم ظرفیت و پرظرفیت تولید و روانه بازار می‌کند. شما عزیزان باید با توجه به موارد و نکاتی که در ادامه مطرح می‌شوند، دستگاه سانترال خود را از میان یکی از این دو دسته انتخاب کنید.

دستگاه‌های سانترال کم ظرفیت: این دستگاه‌ها بیشتر برای مجموعه‌های کاری کوچک و متوسط مناسب هستند. در حال حاضر، شناخته شده‌ترین دستگاه PBX کم ظرفیت پاناسونیک، مدل KX-TES824 است.

یک سانترال کم ظرفیت پاناسونیک، توانایی دریافت حداقل 3 و حداکثر 8 خط شهری را دارد. در سوی مقابل نیز می‌تواند حداقل 8 و حداکثر 25 خط داخلی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

این دستگاه‌ها، دارای دو نوع خروجی آنالوگ و هایبرید هستند. به عبارتی دیگر، می‌توانید انواع تلفن‌های آنالوگ و هایبرید را به آن‌ها وصل کنید.

دستگاه‌های سانترال پرظرفیت: این باکس‌ها مناسب نصب در شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌های بزرگ هستند. یک سانترال پرظرفیت پاناسونیک بسته به مدل آن، می‌تواند تعداد زیادی خطوط شهری را دریافت کند و به تناسب، داخلی‌های فراوانی را نیز در اختیار کاربران قرار دهد.

به عنوان مثال مدل KX-TDE600 ظرفیت 640 خط شهری را دارد و می‌تواند تا 1152 خط داخلی را نیز در اختیار شما قرار دهد.

باکس‌های سانترال پرظرفیت پاناسونیک دارای دو خروجی هایبرید و دیجیتال هستند. بنابراین می‌توانید انواع تلفن‌های دیجیتال و هایبرید را به این دستگاه‌ها وصل کنید.

تلفن سانترال

تلفن سانترال نوعی از دستگاه‌های تلفن ثابت محسوب می‌شود که به طور ویژه، برای محیط‌های کاری طراحی شده‌ است. ویژگی مهم تلفن‌های اداری این است که نمی‌توانید آن‌ها را به خطوط آنالوگ و معمولی مخابرات وصل کنید؛ زیرا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تنها قابلیت اتصال به دستگاه سانترال هم برند خود را دارند.

همانند دستگاه سانترال، در زمینه طراحی و ساخت تلفن‌های اداری نیز، هیچ نامی به اندازه پاناسونیک معتبر و شناخته شده نیست.

سانترال

تلفن‌های سانترال پاناسونیک به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • تلفن‌های هایبرید
  • تلفن‌های دیجیتال
  • تلفن‌های آنالوگ

تلفن هایبرید پاناسونیک: این تلفن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با استفاده از دو رشته سیم، به دستگاه سانترال متصل می‌شوند. از جمله مشهورترین مدل‌های تلفن هایبرید پاناسونیک، می‌توان به KX-T7730 اشاره کرد.

تلفن دیجیتال پاناسونیک: این تلفن‌ها با استفاده از یک رشته سیم به دستگاه سانترال متصل شده و از نظر ظاهری و عملکردی، تفاوت زیادی با دستگاه‌های تلفن هیبرید ندارند. KX-TD543 و KX-TD4546 از مشهورترین مدل‌های تلفن دیجیتال پاناسونیک محسوب می‌شوند.

تلفن آنالوگ پاناسونیک: تلفن آنالوگ در واقع همان تلفنی است که همه ما در منازل خود از آن استفاده می‌کنیم. دستگاه‌‌های سانترال کم ظرفیت پاناسونیک، خروجی آنالوگ دارند و از همین رو، می‌توانید تلفن‌های آنالوگ را نیز به آن‌ها متصل کنید.

نمایندگی مرکز تلفن سانترال پاناسونیک

برای راه‌اندازی یک مرکز تلفن پاناسونیک، بهترین راه، مراجعه به یک نمایندگی معتبر و مجاز است. ما در این زمینه، شرکت ایده آل گستر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

ایده آل گستر نزدیک به دو دهه است که به عنوان نمایندگی مجاز پاناسونیک در زمینه محصولات مخابراتی مشغول به فعالیت است.

کلیه تجهیزاتی که در این شرکت به فروش می‌رسند، اورجینال بوده و همراه با یک گارانتی معتبر و 12 ماهه به مشتریان عرضه می‌شوند.

کلام پایانی

امیدواریم با خواندن این مقاله، توانسته باشید به خوبی با مرکز تلفن سانترال و تجهیزات آن آشنا شوید. در صورت داشتن هرگونه سوالی در زمینه کلیه محصولات مخابراتی پاناسونیک، می‌توانید همه روزه از ساعت 8:30 الی 17:30 با شماره 02181010 تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم و کافی را به دست بیاورید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*