ایمنی در برابر ویروس کرونا

جدیدترین پژوهش محققان: ایمنی در برابر ویروس کرونا چقدر دوام دارد؟

مصونیت و ایمنی در برابر ویروس کرونا برای افرادی که قبلا مبتلا شده‌اند چقدر دوام می‌آورد؟ جدیدترین پژوهش‌های محققان به این سوال پاسخ داده‌اند.

از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، این سوال وجود داشت که آیا افرادی که یک بار به این ویروس مبتلا شده‌اند، باز هم ممکن است دچار آن بشوند؟ و اگر این امکان وجود دارد، مصونیت و ایمنی در برابر ویروس کرونا چقدر دوام می‌آورد؟ حالا محققان پژوهش‌های متعددی را در این باره انجام داده‌اند تا به این سوال پاسخ بدهند و خوشبختانه در این تحقیق‌ها به نتایج امیدوار کننده‌ای رسیده‌اند.

ایمنی در برابر ویروس کرونا

یکی از این پژوهش‌ها توسط محققان دانشگاه آکسفورد انجام شده است. طبق این تحقیق، افرادی که یک بار به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و آنتی بادی کووید 19 را در بدن خود دارند، حداقل به مدت شش ماه در برابر این بیماری مصونیت دارند. در این تحقیق، بیش از 12 هزار نفر از کادر درمان بیمارستان‌های دانشگاه آکسفورد از ماه آوریل تا نوامبر 2020 مورد مطالعه قرار گرفتند. از این میان در بین 1246 نفر که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، فقط سه نفر یعنی 0.024 درصد آنها مجددا به این بیماری دچار شدند. بنابراین احتمال مبتلا شدن افرادی که قبلا کرونا گرفته بودند، بسیار کم ارزیابی شده است.

پروفسور دیوید ایر، یکی از نویسندگان این مقاله و عضو دپارتمان سلامت دانشگاه آکسفورد می‌گوید طبق تحقیق انجام شده، ابتلا به ویروس کرونا در بیشتر افراد حداقل تا شش ماه ایمنی در برابر این ویروس ایجاد می‌کند. پیش از این نیز در یک مطالعه ثابت شده بود که سطح آنتی بادی در افراد مبتلا به ویروس کرونا به سرعت کاهش پیدا می‌کند و پس از 85 روز به نصف می‌رسد. میزان آنتی بادی‌ها همچنان کاهش می‌یابد و پس از 137 روز به میزان غیر قابل تشخیصی می‌رسد.

ایمنی در برابر ویروس کرونا می‌تواند سال‌ها ادامه داشته باشد

همچنین تحقیق دیگری انجام شده که نشان می‌دهد ایمنی در برابر ویروس کرونا حداقل 8 ماه و حتی شاید تا سال‌ها ادامه داشته باشد. به گفته محققان این پژوهش، نمونه‌های خون بیماران بهبود یافته از بیماری کووید 19 نشان می‌دهد پاسخ ایمنی قدرتمند و طولانی‌مدتی در برابر این ویروس وجود دارد. با این تحقیق، این امیدواری نیز به وجود آمد که ممکن است نیازی به تزریق سالیانه واکسن کرونا نباشد و محافظت از این واکسن می‌تواند سال‌ها ادامه داشته باشد. شین کروتی، ویروس شناس موسسه ایمونولوژی لاجولا در دانشگاه سن دیگو آمریکا که در این تحقیق همکاری کرده گفته این مقدار حافظه ایمنی می‌تواند تا سال‌ها از ابتلای شدید به کرونا و نیاز به بستری شدن در بیمارستان جلوگیری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*