هواوی P40

هواوی P50 با تراشه کایرین 9000 و پنل‌های OLED سامسونگ و ال جی می‌آید

پس از عرضه‌ی سری میت 40، حالا هواوی روی پرچمداران سری پی 50 – Huawei P50 متمرکز شده است. ظاهرا با وجود همه ابهامات، هواوی P50 از تراشه کایرین 9000 استفاده خواهد کرد.

تحریم‌های آمریکا، زنجیره تامین هواوی را محدود کرده است؛ اما این کمپانی می‌گوید هواوی P50 در نیمه اول سال 2021 معرفی خواهد شد. این یعنی گوشی های سری P در همان زمان همیشگی آوریل-مارچ یا نزدیک به این بازه زمانی از راه خواهند رسید.

بنابر گزارش The Elec، سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی آماده‌اند تا پنل‌های اولد پرچمداران آتی هواوی را تامین کنند. پیش‌تر سامسونگ برای تداوم روابط تجاری با هواوی، از دولت آمریکا مجوز دریافت کرده بود و به نظر می‌رسد ال جی نیز در همین مسیر قرار دارد.

تجهیز اعضای خانواده هواوی پی 50 به تراشه کایرین 9000 در شرایط عادی چیز عجیبی نیست؛ زیرا در سری هواوی میت 40 هم از همین چیپ استفاده شده بود. ولی پس از قطع همکاری شرکت تراشه‌ساز TSMC با هواوی، دراین‌باره ابهام وجود داشت.

تراشه کایرین 9000

اما ظاهرا کمپانی چینی، میلیون‌ها قطعه از کایرین ۹۰۰۰ را پیش از این قطع همکاری، ذخیره کرده بود. حالا که قرار نیست گوشی های جدید آنر از این تراشه استفاده کنند، احتمالا دست هواوی کمی بازتر هم شده است. البته شاید مقامات کمپانی همچنان به صدور مجوز برای TSMC و ادامه همکاری با آن امیدوار باشند.

از طرفی، کوالکام و مدیاتک هم برای دریافت این مجوز اقدام کرده‌اند و خیال هواوی تا حدی راحت است که بدون تراشه نخواهد ماند؛ هرچند که استفاده از چیپست‌های Kirin برای چینی‌ها ارجحیت دارد.

سال گذشته، هواوی در فروش پرچمداران توانست به یک قدمی سامسونگ برسد. فروش دو سری P و Mate در سال 2019 حدود 44 میلیون واحد بود؛ در حالی سامسونگ 45 میلیون دستگاه از دو سری S و Note فروخت. امسال اوضاع بر وفق مراد هواوی پیش رفت و سامسونگ فاصله بیشتری گرفت؛ ولی شاید در سال 2021 دوباره شاهد رقابت داغ این دو غول عرصه فناوری باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*