خطوط تولید آیپد و مک بوک

فاکس‌کان برخی از خطوط تولید آیپد و مک بوک را از چین خارج می‌کند

فاکس‌کان به عنوان شریک تجاری اپل می‌خواهد برخی از خطوط تولید آیپد و مک بوک را از خاک چین خارج کرده و به کشور دیگری منتقل کند.

اپل همیشه تلاش کرده است تولید قطعات و محصولاتش را بین پیمانکاران مختلفی تقسیم کند، اما فاکس‌کان در طول این سال‌ها شرکی اصلی تجاری اپل بوده و میزان مراودات آن‌ها به قدری زیاد است که می‌توانیم به نوعی Foxconn را دست راست اپل در چین بدانیم. و برای نخستین بار خبر می‌رسد این کمپانی قصد دارد برخی از خطوط تولید آیپد و مک بوک را از کشور چین خارج کند.

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری هواوی روی استارتاپ های چینی برای مقابله با تحریم های آمریکا

یک منبع داخلی می‌گوید این شرکت می‌خواهد یک خط تولید جدید را برای آیپدها و مک بوک‌های اپل در ویتنام راه اندازی کند. این خط تولید فعالیت خودش را از نیمه نخست سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد کرد و شمال شرقی استان باک گیانگ ویتنام قرار دارد. اینطور به نظر می‌رسد که اپل از فاکس‌کان درخواست کرده با توجه به جنگ تجاری شکل گرفته بین چین و ایالات متحده، این کمپانی اتکای خودش به این کشور را کاهش دهد.

آیا تولید آیفون‌ها در چین متوقف می‌شود؟

البته فاکس‌کان تا کنون مستقیماً پاسخی به این خبر نداده است. شاید هم اجازه این کار را ندارد. در حال حاضر فاکس‌کان یک شرکت به نام FuKang Technology را با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیون دلاری در تأسیس کرده و می‌خواهد حضور خودش در ویتنام را پررنگ‌تر کند. آیا این می‌تواند پس از چندین سال منجر به خروج خط تولید تمام محصولات اپل از جمله آیفون‌ها از خاک چین شود؟

مشخص نیست انتهای جنگ تجاری آمریکا و چین به کجا ختم می‌شود. ظاهراً اپل می‌ترسد با توجه به اینکه آمریکا شرکت هواوی را با تحریم‌های سرسختانه‌ای مواجه کرده، دولت چین در تلافی این کار اپل و کارخانه‌های مرتبط با آن را با تحریم روبرو کند.