ارتقا نسخه اندروید

رفع مشکل ارتقا نسخه اندروید در گوشی‌های هوشمند

برخی به‌روزرسانی‌ها زمینه ارتقا نسخه اندروید در گوشی‌های هوشمند را ایجاد می‌کنند اما در برخی موارد، مشکلاتی برای کاربران ایجاد می‌شود که در این مطلب به رفع آن‌ها می‌پردازیم.

گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی نیز مانند بسیاری از گجت‌های دیگر دارای سیستمی هستند که پس از مدتی برای آن‌ها به‌روزرسانی‌هایی در دسترس قرار می‌گیرد. حال این آپدیت‌ها ممکن است برای رفع یک باگ جزئی، و یا ارتقا نسخه اندروید باشد که معمولا از حجم آپدیت مشخص خواهد بود؛ اگر حجم به‌روزرسانی قابل دانلود بالای یک گیگابایت باشد، به احتمال بسیار زیاد گوشی شما آماده وارد شدن به محیط نرم‌افزاری شماره بعدی اندروید است، و اگر این آپدیت تنها چند صد مگابایت حجم دارد، قاعدتا با یک به‌روزرسانی امنیتی و یا یک پچ برای رفع باگ‌ها مواجه خواهید بود‌.

ارتقا نسخه اندروید

به هر حال نصب کردن این به‌روزرسانی‌ها بسیار ساده است؛ تنها کافیست که در منو تنظیمات روی بخش به‌روزرسانی کلیک کنید تا فایل به‌روزرسانی آماده دانلود شده و سپس توسط سیستم به صورت خودکار نصب شود. اما مسئله اصلی از آنجا شروع می‌شود که هیچ به‌روزرسانی خاصی دریافت نکرده و یا در نصب آن به مشکل برخورده باشید. در این صورت، شرایط شما قاعدتا شامل یکی از موارد زیر خواهد شد.

اینترنت شما قوی نیست

نصب به‌روزرسانی‌ها در گوشی‌های اندروید نیاز به اینترنت قوی و بدون قطع شدن خواهد داشت تا فرایند دانلود آن به درستی طی شود. سعی کنید هنگام دریافت فایل، از درستی تنظیمات اینترنت و همچنین سرعت مناسب آن مطمئن شده و سپس اقدام به دریافت آپدیت کنید.

گوشی شما قدیمی است

اگر از سال عرضه گوشی شما حدود ۵ سال می‌گذرد، بعید است که به‌روزرسانی تازه‌ای برای دستگاه شما از سوی سازنده منتشر شده باشد. برای مثال گوشی گلکسی اس 6 امروزه دیگر هیچگونه به‌روزرسانی خاصی را دریافت نمی‌کند.

شارژ باتری شما کمتر از حد نیاز است

به دلیل آنکه روند نصب آپدیت و ارتقا نسخه اندروید کمی زمان‌بر خواهد بود، بسیاری از گوشی‌های هوشمند هنگام نصب به‌روز رسانی به شما هشدار می‌دهند که گوشی خود را تا حد خاصی شارژ کنید. به همین ترتیب اگر دستگاه شما شارژ کافی نداشته باشد، انجام عملیات به‌روزرسانی متوقف خواهد شد.

حافظه داخلی شما پر است

همانطور که اشاره شد برخی به‌روزرسانی‌ها حجمی بالای چند گیگابایت دارند و این بدان معناست که حافظه داخلی شما به همان اندازه باید خالی شود. اگر فضای حافطه داخلی گوشی شما پر شده، بهتر است که از برخی فایل‌های خود حذف کرده و یا آن‌ها را به حافظه رم یا رایانه شخصی انتقال دهید.