مخفی کردن شماره تماس

ترفند‌های مخفی کردن شماره تماس در آیفون و اندروید

مخفی کردن شماره تماس ترفندی است که از طریق آن می‌توانید مانع دیده شدن شماره شما توسط اشخاص ناشناس شوید. در اینجا با روش انجام این کار آشنا شوید.

اگر قصد دارید که هنگام برقراری تماس، شماره یا شناسه تماس شما برای طرف مقابل مخفی بماند، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تست کنید. بنابراین قصد داریم تا در ادامه‌ی مطلب نحوه مخفی کردن شماره تماس و جلوگیری از مشاهده اطلاعات شما توسط فردی که با آن تماس برقرار کرده‌اید را توضیح دهیم.

گاهی اوقات افراد تمایل ندارند که شماره تماسشان دست اشخاص ناشناس بیفتد. در چنین شرایطی اگر بخواهید که یک تماس کاری برقرار کنید یا با شخص و شرکتی تماس بگیرید که نسبت به آن‌ها اعتماد و شناختی ندارید، باید از ترفند مخفی کردن شماره تماس استفاده کنید. با این روش شما می‌توانید شناسه تماس خود را مخفی کرده و از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

اکنون ما در این مطلب تمامی روش‌های مخفی کردن شماره تماس در گوشی‌های اندرویدی و آیفون را برای شما توضیح خواهیم داد. فقط به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد به طور خودکار دریافت تماس از شماره‌های خصوصی را رد می‌کنند. بنابراین اگر افراد ندانند که شما با آن‌ها تماس گرفته‌اید، ممکن است تلفن را پاسخ ندهند.

شماره گیری کد *67 قبل از شماره‌ای که می‌خواهید با آن تماس بگیرید

ساده‌ترین راه برای عدم نمایش شماره شما برای فرد مقابل، شماره گیری کد *67 در ابتدای شماره تلفنی است که می‌خواهید با آن تماس بگیرید. اگر از این روش برای مخفی کردن شماره تماس خود از شخصی که در مخاطبین شما ذخیره شده استفاده می‌کنید، ابتدا باید شماره آن‌ها را یادداشت کنید یا شماره را در کلیپ بورد کپی کنید. سپس شماره کپی شده را در برنامه تلفن به صورت دستی پیست کنید و در ابتدای شماره کد *67 را بزنید.

مخفی کردن شماره تماس

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید هنگام تماس با شماره 555-555-5555 شناسه تماس شما مخفی بماند، باید این شماره را به صورت 555-555-5555-*67 را شماره گیری کنید. هنگامی که از کد *67 برای تماس با فردی استفاده می‌کنید، به صورت شماره خصوصی یا بدون شناسه تماس در دستگاه فرد مقابل نمایش داده می‌شوید. استفاده از کد دستوری *67 کاملا رایگان است و می‌توانید هر زمان که می‌خواهید از آن استفاده کنید.

البته، شماره گیری این کد قبل از شماره فقط برای همان تماسی که می‌خواهید برقرار کنید جواب می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید شماره شما از همه تماس ها مخفی بماند، بهتر است به جای شماره گیری این کد از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

تغییر تنظیمات کالر آیدی در تلفن

شما می‌توانید با تغییر تنظیمات در گوشی، شماره تلفن خود را در تمامی تماس‌هایی که برقرار می‌کنید، مخفی کنید. هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس به شما امکان تماس و پنهان ماندن کالر آیدی شما برای طرف مقابل را می‌دهند.

اگر می‌خواهید که شماره خود را پس از تغییر این تنظیمات به طور موقت را از حالت مخفی خارج کنید، قبل از شماره ای که می‌خواهید با ان تماس بگیرید، کد *82 را شماره گیری کنید. این کار تغییراتی که در تنظیمات ایجاد کرده بودید را لغو می‌کند و شماره شما را هنگام تماس برای فرد مقابل نمایش می‌دهد.

متاسفانه، در برخی موارد شما امکان چنین کاری را ندارید. اگر شما تنظیمات کالر آیدی را پیدا نکردید، مرحله بعدی را بررسی کنید.

نحوه مخفی کردن شماره تماس در آیفون:

  1. وارد تنظیمات گوشی شوید و به پایین صفحه بروید. سپس روی گزینه Phone ضربه بزنید.
  2. سپس روی گزینه Show My Caller ID ضربه بزنید و بعد گزینه hide your number را فعال کنید.

مخفی کردن شماره تماس

نحوه مخفی کردن کالر آیدی در دیوایس اندرویدی:

بسته به تلفن اندرویدی شما و شماه‌گیر آن، ممکن است این روند متفاوت باشد. در قسمت زیر 2 مورد از روش‌های رایج مخفی کردن شماره تماس در گوشی‌های اندرویدی آورده شده است:

  1. وارد برنامه Phone گوشی خود شوید و در گوشه سمت راست بالای صفحه منوی سه نقطه‌ای را باز کنید.
  2. وارد تنظیمات شوید، سپس به پایین صفحه اسکرول کنید تا به گزینه Supplementary Service برسید. بسته به دستگاه اندرویدی شما، ممکن است لازم باشد که به Call> Additional بروید.
  3. روی گزینه Show my caller ID ضربه بزنید و از فهرست کشویی گزینه Hide number را انتخاب کنید.

اگر این مراحل موثر نبودند، مراحل دیگری را امتحان کنید:

  1. مجدد برنامه Phone‌ را باز کنید و به ترتیب روی Menu> Settings ضربه بزنید.
  2. گزینه Calling accounts را انتخاب کنید، سپس در زیر تنظیمات روی نام شرکت مخابراتی خود ضربه بزنید.
  3. گزینه Additional settings‌را انتخاب کنید.
  4. سپس روی Caller ID ضربه بزنید و گزینه Hide number‌ را انتخاب کنید تا شماره تماس شما مخفی شود.

عدم توانایی مخفی کردن شماره در تمامی تماس ها

متاسفانه، حتی با وجود انجام و دنبال کردن مراحل فوق نیز شما نمی‌توانید که شناسه تماس را از تمامی تماس گیرندگان خود مخفی کنید. شناسه تماس شما همیشه برای شماره‌های خاص یا ضروری قابل مشاهده خواهد بود. همچنین اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند بفهمید که چه کسی در حال تماس گرفتن با شماست. اگر با استفاده از روش مخفی کردن شماره تماس با شخصی تماس بگیرید و آن فرد از این اپلیکیشن‌ها استفاده کرده باشد، احتمال دارد که شماره شما را مشاهده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تموم اموزشاتون الکی بود