کالری ماءالشعیر

بررسی کالری ماءالشعیر با سایر نوشیدنی‌ها

کالری ماءالشعیر چقدر است؟ نوشیدنی الکلی یا نوشیدنی گازدار مثل نوشابه، به خاطر وجود الکل و کربوهیدرات‌هایش کالری قابل توجهی دارد.

این نوع کالری‌ها معمولا (کالری خالی) نامیده می‌شوند، چون حاوی مقدار قابل‌توجهی از مواد مغذی نیستند و نیاز روزانۀ بدن شما را تأمین نمی‌کنند. اگرچه کربوهیدرات‌ها باید بخش مهمی از رژیم غذایی سالم باشند، اما میزان کربوهیدرات در نوشیدنی‌های گازدار و الکلی، منبع ایده‌آلی برای ارزش غذایی نیست. برخی از آن‌ها کربوهیدرات‌های پیچیده هستند، در حالی که کالری ماءالشعیر اغلب حاوی کربوهیدرات‌های ساده است که می‌تواند تاثیر زیادی بر میزان قند خون داشته باشد.

کربوهیدرات‌ها و کالری ماءالشعیر، اغلب به قند تبدیل می‌شود و به دنبال آن به عنوان چربی در بدن ذخیره می‌شوند (اگر آنها را نسوزانید، مثل بسیاری از موارد مشابه، وقتی کربوهیدرات زیادی دریافت کنید که توسط بدن استفاده نشود، به عنوان چربی ذخیره می‌شود). اطلاعات غذایی به شناسایی کالری ماءالشعیر و کربوهیدرات موجود در آن کمک می‌کند تا انتخاب‌های بهتری داشته باشیم. اصولا اطلاعات تغذیه‌ای روی بطری‌های نوشیدنی مانند ماءالشعیر نوشته می‌شود تا انتخاب صحیح تری داشته باشیم. برای این که بدانید چرا گفته می‌شود که ماءالشعیر بهتر از سایر نوشیدنی‌های رایج است این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.

کالری ماءالشعیر شمس چقدر است؟

کالری ماءالشعیر بستگی به ترکیبات و میزان آن دارد و در طعم‌های مختلف ممکن است تفاوت داشته باشد. در این جا ما کالری تمامی طعم‌های نوشیدنی مالت بدون الکل شمس را گردآوری کرده‌ایم:

کالری ماءالشعیر

همانطور که در جدول بالا مشخص است کمترین کالری مربوط به نوشیدنی شمس کلاسیک است که هم قند بسیار کمتری دارد و هم میزان نمک بسیار پایین تری از سایر طعم های نوشیدنی مالت شمس دارد.

مقایسه کالری ماءالشعیر با نوشابه

اکنون با توجه به جدول ارزش غذایی ماءالشعیرهای شمس می توان به مقایسه میزان کالری این برند از ماءالشعیر با نوشابه‌ها پرداخت. بر اساس اطلاعات سازمان غذا و دارو ایران در هر ۲۵۰ میلی‌لیتر نوشابه گازدار بیش از ۱۰۰ کیلو کالری انرژی و ۲۵ گرم قند وجود دارد که این میزان در برخی موارد نسبت به ماءالشعیر کلاسیک شمس ۵ برابر و نسبت به شمس لیمونعناع تا ۲ برابر بیشتر می‌باشد.

کالری ماءالشعیر

میزان قند در ماءالشعیر شمس

شاید تا به حال کنجکاو شده باشید تا جدول ارزش غذایی ماءالشعیر را بخوانید تا بدانید که کالری ماءالشعیر چقدر است. در بین تمامی عناصر جدول ارزش غذایی، میزان قند توجه بیشتری را به خود جلب می کند. اصولا قند، بیشترین و تاثیرگذارترین جزء جدول ارزش غذایی هر محصول خوراکی است که برای خیلی از ما مهم است.

از این رو، علاوه بر این که کالری ماءالشعیر باید برایتان مهم باشد، نباید از میزان قند موجود در آن غافل شوید. اما میزان قند موجود در ماءالشعیر چقدر است؟ کالری ماءالشعیر در طعم‌های مختلف آن ممکن است متفاوت باشد ولی در عین حال روی قند آن موثر نیست. برای اینکه درک بهتری از این مسئله داشته باشید، بهتر است نگاهی به جدول ارزش غذایی انواع ماءالشعیر شمس بیندازید. میزان قند ماءالشعیر لیمو شمس معادل۲۰ گرم است (رجوع به جدول ارزش غذایی ماءالشعیر شمس). البته این میزان در ماءالشعیر کلاسیک به یک سوم کاهش می‌یابد و در حدود ۶ گرم است. به همین روی توصیه کلی بر این است که از ماءالشعیرهای کلاسیک بیشتر استفاده کنید و اگر مشکلات قند خون بالا ندارید، میزان مصرف مناسبی از ماءالشعیر را در نظر بگیرید. کسانی که بیماری قند دارند بهتر است با توصیه و راهنمایی پزشک به مصرف این نوشیدنی بپردازند.

جمع بندی نهایی؛ آیا ماءالشعیر انتخاب سالم‌تری است؟

با توجه به اعداد و ارقام بیان شده می‌توان به یک جمع‌بندی کلی در مورد کالری ماءالشعیر، تاثیر آن بر بدن در مقایسه با دیگر نوشیدنی‌ها پرداخت و به این نتیجه رسید که این نوشیدنی انتخاب مناسبی است یا خیر! در حقیقت، پاسخ به این سؤال کاملا نسبی و شخصی است. با توجه به سبک زندگی و شرایط پزشکی ممکن است انتخاب ماءالشعیر برای یک شخص مناسب و برای دیگری نامناسب باشد.

اگر در طی فعالیت‌های روزانه احساس گرسنگی یا تشنگی دارید و ‌می‌توانید کالری‌های دریافتی را از طریق ورزش و فعالیت بسوزانید، این نوشیدنی انتخاب مناسبی است.

این در حالیست که اکثر نوشیدنی‌های گازدار مانند نوشابه یا نوشیدنی‎‌های الکلی در مجموع ضررهای بیشتری دارند و هیچ ارزش غذایی مفیدی را به بدنتان منتقل نمی‌کنند. اصولا ترکیبات هر نوشیدنی نشان‌دهنده میزان ضرر احتمالی آن خواهد بود.

درباره شمس

برند شمس طی سال‌ها با جمعی از بهترین‌های صنعت نوشیدنی ایران همراه شده است و در کارخانه‌ای به وسعت ۴.۵ هکتار در شهر باغستان شهریار مشغول تولید محصولاتش منطبق با استانداردهای جهانی است. این برند با کوله باری از تجربه محصولاتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که طعم و مزه آن یک نوستالژی زیبا برایشان به ارمغان می آورد. نوشیدنی مالت شمس این روزها با طعم‌های محبوبی مانند لیمونعناع علاقمندان بسیاری برای خود جذب نموده است. شما می‌توانید از طریق روش آنلاین اقدام به خرید محصولات شمس نمایید.

منبع مقاله : وبلاگ شمس

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*