سیب ایرانی

معرفی اپ استور سیب ایرانی : این یه داستان آیفون دار شدنه!

حدود سال ۱۳۸۴-۱۳۸۵ بود که تو شرکت یه ویدئو بینمون پخش شد. خدایش کف کردم! تا اون روز گوشی‌ها فقط یا با قلم صفحاتشون تاچ می‌شد یا دکمه! بهترین گوشی‌ها هم تو ایران نوکیا بود! (البته بلک بری هم بعضی داشتن ولی خیلی کم بود)‌ این ویدئو که تصویری ازش رو گذاشتم دموی معروف گوشی آيفون بود (معروف به آیفون ۲جی الان البته اینو میگن که بگن کدوم آیفون) البته توفیق آشنا شدن با یه معرفی کننده جادویی به اسم استیو جابز هم در همان ویدئو نصیبم شد و الگویی شد برای پرزنت کردن هامون.

این نکته رو باید به جوانان عزیز عرض کنم که هنوز اینترنت‌ها dialup بودن بیشتری و هنوز من اینترنت ADSL رو تجربه نکرده بودم (البته شخصا یکسال تو ISP کار می‌کردم و از اینترنت همیشه وصل! لذت وافر برده بودم)

به هر حال این گوشی با قیمت فکر کنم ۵۰۰ هزار تومن در بازار تهران به فروش می‌رسید که خوب من تا نسخه 3GS از آیفون بی بهره بودم و فقط اخبار دنبال می‌کردم؛ که در نهایت تو پاساژ علاالدین حدود ۹۷۰ هزار تومان یه نسخه ۱۶ گیگش رو (سفید) خریدم و با داستان جیلبرک و اپ و غیر آشنا شدم.

بزنیم فیلم رو با سرعت بره جلو تا سال ۹۷

اگر با سرعت زمان رو ببریم جلو سال ۱۳۹۷ (بهمن – اسفند) مصادف شد با قطعی استورهای ایرانی و مشکلات مختلفش و برای اولین به عنوان یه سوپر فن شرکت اپل تصمیم گرفتیم با شریکم یه ایده ساده رو تست کنیم. استور آیفونی بزنیم (ios) که نشه محدود یا قطعش کرد. پس این شد که اپ استور ایرانی سیب ایرانی متولد شد با این ایده که نسخه PWA یا همون وب اپ رو در کنار نسخه نیتیو اپلیکیشن آیفون به آیفون دارانی که عین خود ما حاضر نیستن بابت حتی محدودیت‌هایی که پیش آمده به اندروید کوچ کنن٫ ارائه بدیم. ما اشتراکمون رایگان بود و الانم هست.

البته ما هم اشتراک پولی ارائه دادیم و داستانش هم شاید بارها شنیدین که چرا و چطوری شد که اشتراک استفاده از استورها گرون شد اما من تو یه چند خط باید بگم چرا تا بدونین بابت چی پول میدین یا دادین!؟

اپل یه سرویس داره به اسم ادهاک به ۱۰۰ تا گوشی روی یک اکانت دولوپر ارائه میده قیمت اکانت ۹۹ دلاره سالانه اما یه سری چیزا باعث میشه که نشه هر گوشی رو با یه دلار! برای یکسال سرویس داد. چیا؟

۱- اکانت رو نمیشه به این راحتی خرید باید از بازار سیاه خرید و قیمتش هم تقریبا متغیر هست از ۳۰۰ دلار تا ۸۰۰ دلار!

۲- ما ۱۰۰ تا گوشی روی هر اکانت نمی‌زارم چون ممکنه اپل شک کنه و اکانت رو ببنده پس مجبور تعداد رو بیاریم پایین مثلا ۸۰ تا

۳- برای ارائه سرویس باید چندین سرور مختلف از جمله سرورهای مک رو درگیر کنیم تا اپ برای گوشی شما ساخته بشه (ساین) و لینک دانلود در کسری از ثانیه در اختیارتون قرار بگیره.

۴- خودتون بقیه هزینه را در نظر بگیرید و احتمالا با اعداد ارقام اشتراک‌های سیب ایرانی می‌رسید. اگر باز سوال داشتید یا بحث حتما کامنت بزارین و من پاسخ میدم (‌ناسزا ندین جان برادر)

خوب می‌رسیم به چند تا مسئله که خودمون قبل از زدن اپ استور سیب ایرانی تجربه کرده بودیم و اینجا، تو سیب ایرانی نذاشتیم همون تجربه رو کاربرمون داشته باشه:

پشتیبانی بیس چهاری

پشتیبانی ۲۴ ساعته! که مثل ربات جواب آدم رو نده! و مثل آدمیزاد صحبت کنه. مثلا این جمله رو نگه: کاربر گرامی وقت شما برای ما مهمه! لطفا ۲۴ ساعت صبر کنید تا به شما اطلاع دهیم!؟ مثل آدم بگه علی جون شرمنده یه دو دقیقه باید صبر کنی تا ببینیم چه مشکلی داره همین جا باش تا بهت بگم چجوری مشکلت حل میشه.

سیب ایرانی

تنوع قیمت

خوب شاید من نخواهم که یکسال اکانت فلان استور رو بگیرم و فقط یه اپ الان می‌خوام که کارم راه بیفته و البته نمی دونم اصلا این اپ نسخه درست درمون وب اپ داره که اصلا پول ندم به استور؟ این شرایط منه حالا راهکارش چیه؟ سیب ایرانی تنها استوری هست که اکانت یک ماهه ارائه میده و شما پس از پایان اشتراک هم اپتون کار می‌کنه و این که البته اگر نسخه وب اپ pwa درست درمونی باشه اون و کنارش می‌ذاره که دیگه پول ندی. انتخاب خداییش با خودته.

سرعت دانلود و تنوع

هر اپ آت و آشغالی رو در سیب ایرانی نمیشه پیدا کرد و ما با دقت هرچی که کیفیت لازم رو داره به سیب ایرانی اضافه کردیم و البته اگر کاربر باشید و چیزی بخواین ۲۴ ساعت بعد براتون آماده دانلوده! و خوب سرعت دانلود هم با ترفندهای مختلف از جمله CDN (شبکه توزیع) به سریع‌ترین حالت ممکنه رسوندیمش.

اینترنت نیم بها و اپ اورجینال

استفاده از اپ استور سیب ایرانی تو بیشتر سرویس دهنده‌ها نیم بهاست.

و یه چیز دیگه – one more thing

وقتی اشتراک میخری تو پشتیبانی سوالات مرتبط با گوشیت رو هم ما پاسخ می‌دیم پس اگه سوالی پیش اومد نمی‌خواد پیش غریبه بری.

سیب ایرانی

راستی یادتون باشه سیب فقط سیب ایرونی

خلاصه این داستان ما در سیب ایرانی با چند میلیون کاربر بامرام و هزاران توسعه دهنده ادامه داره و شاید باز هم در همین رسانه یه مقاله اصطلاحا تبلیغاتی! منتشر کردیم. راستی یادتون باشه سیب فقط سیب ایرونی.

پی نوشت: از اونجایی که ممکنه تا اینجا رو خوندین و حس کردین بیشتر تبلیغ خوندین تا داستان گفتم یه آب نباتی چیزی هم اینجا بزارم دهنتون شیرین شه. بشه یه خاطره برای بچه‌های محل تعریف کنین. کد تخفیف ۲۰۰ هزار تومنی سیب ایرانی برای اکانت یکساله نوش جون کنین: yesaleh200takhfif

با تشکر کل تیم اپ استور سیب ایرانی

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.