اسنپ

نگاهی به تسهیلات و خدمات ویژه اسنپ برای رانندگان در دوران کرونا

اسنپ علاوه بر تسهیلاتی که در شرایط عادی برای رانندگان خود ارائه می‌کند، در دوران کرونا تسهیلات و خدمات ویژه‌ای را برای رانندگان در نظر گرفته است.

رانندگان و مسافران به عنوان بازیگران اصلی تاکسی های اینترنتی محسوب می‌شوند که برای شرکت اسنپ رضایت و سلامت آنها دارای اولویت است. در همین راستا شرکت اسنپ باشگاه رانندگی را برای حفظ سلامت، رفاه و آرامش کاربران راننده ایجاد کرده است که از اهداف اصلی آن می‌توان به فراهم کردن تسهیلات خدماتی، مالی، رفاهی و درمانی برای کاربران راننده اشاره کرد تا هزینه‌های ماهانه این قشر کاهش پیدا کند و شرایط زندگی و فعالیت آنها نیز بهبود یابد. تسهیلات باشگاه رانندگان اسنپ در سه دسته کلی تسهیلات خودرویی، تسهیلات درمانی و تسهیلات رفاهی ارائه می‌شود. البته دسته جدیدی تحت عنوان تسهیلات مقابله با ویروس کرونا هم در قالب خدمات باشگاه رانندگان ارائه شده است.

باشگاه رانندگان اسنپ توانست در سال 99 با ایجاد تسهیلات خرید لاستیک دولتی، خدمات رفاهی و درمان و خدمات خودروی مختلف در مجموع هزینه‌های زندگی کاربران راننده را تا 18 میلیارد تومان کاهش دهد. طبق گزارشی که روابط عمومی اسنپ منتشر کرده سهم تسهیلات سهمیه لاستیک دولتی در این کاهش، ۱۲میلیارد تومان، سهم تسهیلات خودرویی ۴.۵ میلیارد تومان و سهم تسهیلات رفاهی و درمانی ۱.۵ میلیارد تومان بوده است. همچنین در تهران بالغ بر 20 تامین‌کننده، از تولیدکنندگان صنایع مختلف، توزیع‌کنندکان و حتی فروشگاه‌های محلی خدمات متنوعی را به کاربران راننده اسنپ ارائه می‌دهد.

تسهیلات خودرویی اسنپ

طی همکاری اسنپ با بزرگترین تولیدکنندگان، بازرگانی‌ها و توزیع‌کنندگان کشور، بسیاری از نیاز کاربران در حوزه‌هایی که به خودرو مربوط می‌شوند توسط این طرح برطرف شد و  هزینه‌های رانندگان نیز کاهش یافت. خدمات خودرویی باشگاه رانندگان خدماتی مختلفی چون خرید لوازم یدکی، تهیه لاستیک به نرخ دولتی، تهیه و تعویض روغن موتور، خرید باتری خودرو، تهیه بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو، خدمات کارواش، تعمیرات خودرو، شارژ گاز کولر و خدمات خودروهای دوگانه‌سوز را شامل می‌شود.

توزیع لاستیک با نرخ دولتی

خرید لاستیک مناسب یکی از مشکلات معمول تمام رانندگان کشور محسوب می‌شود. با توجه به این که باشگاه رانندگان اسنپ به طور مستمر در حال بررسی نیازهای کاربران راننده است، این مشکل را شناسایی کرده است و برای کمک به کاربران راهکار توزیع مداوم لاستیک با نرخ دولتی را در نظر گرفته است. طبق اعلام روابط عمومی اسنپ، طرح توزیع لاستیک به قیمت دولتی در سراسر کشور چهار مرحله دارد. فاز اول و دوم (مهر) توزیع 20 هزار لاستیک و در فاز سوم توزیع 25 هزار لاستیک انجام شد. فاز چهارم این طرح نیز با توزیع بالغ بر 50 هزار لاستیک در هر ماه از ابتدای آذر شروع شده است.

طرح معاینه فنی برتر

اخیرا باشگاه رانندگان طرح معاینه فنی برتر را به اجرا در آورده است که بیش از 3 هزار کاربر راننده تهران از خدمات رایگان معاینه فنی برخوردار شدند. تشویق کاربران به دریافت معاینه فنی برتر باعث تنظیم موتور خودرو در نتیجه باعث کاهش تولید آلاینده‌ها می‌شود؛ این طرح یکی از طرح‌هایی است که علاوه بر رفاه حال کاربران راننده، به نگرانی‌های زیست‌محیطی و اجتماعی نیز مربوط می‌شود.

خدمات درمانی

در این باشگاه برای کاهش هزینه‌های درمانی کاربران راننده تسهیلات مختلفی نظیر خدمات دندانپزشکی، آزمایشگاه‌ها، مشاوره و ویزیت پزشکان عمومی و متخصص و همچنین بیمه عمر و آتیه ارائه شده است. بیمه سامان، بیمه ایران، کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌های محلی و اسنپ دکتر از همکاران اصلی اسنپ در ارائه خدمات متنوع درمانی و بهداشتی در شهر تهران محسوب می‌شوند.

خدمات رفاهی

از خدمات رفاهی این باشگاه برای کاربران راننده اسنپ می‌توان به خریدهای روزانه، انواع تفریح‌ها مانند سینما، استخر اشاره کرد. البته با شیوع ویروس کرونا خدماتی چون سینما با تسهیلات آنلاین مانند پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال جایگزین شده‌اند. فیلیمو، اسنپ فود و اسنپ مارکت به عنوان همکاران اصلی باشگاه برای فراهم کردن خدمات رفاهی رانندگان محسوب می‌شوند.

ارائه تسهیلات مقابله با کرونا توسط اسنپ

اسنپ

اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای حفظ سلامت کاربران راننده و مسافران همزمان با شیوع ویروس کرونا اقدامات گسترده‌ای نظیر اهدای وام‌های ضروری تا توزیع اقلام بهداشتی و فراهم کردن تسهیلات آنلاین را برای کاربران راننده اجرا کرده است که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

  • ضد عفونی کردن خودرو کاربران راننده (اسنپ پاک): پروژه ضد عفونی کردن ناوگان اسنپ در تهران و پنج کلان شهر دیگر (اصفهان، کرج، مشهد، شیراز، قم) بلافاصله پس از شیوع گسترده بیماری در اسفند ۹۸ شروع شد. در این پروژه خودروی بیش از 45 هزار کاربر راننده تهرانی به شکل کامل ضدعفونی شد.
  • توزیع اقلام بهداشتی: این پروژه نیز همزمان با شیوع بیماری در اسفند ۹۸ اجرایی شد. در این پروژه بیش از ۵۱ هزار بسته بهداشتی شامل دستکش، ماسک و بروشور حاوی نکات بهداشتی بین کاربران راننده توزیع شد.
  • پویش سفر سلامت: توزیع اقلام بهداشتی میان کاربران راننده (این پروژه در شهرهای تهران، اصفهان، کرج، مشهد، شیراز، اهواز انجام شد) در تابستان ۹۹ و تحت عنوان پویش «سفر سلامت» ادامه پیدا کرد. در این پویش بیش از ۲۰ هزار بسته شامل اقلام بهداشتی و رفاهی از محلول ضدعفونی‌کننده، دستکش بهداشتی و ماسک پارچه‌ای گرفته تا کدهای تخفیف خرید آنلاین غذا و اقلام سوپرمارکتی و ۵۰ هزار تومان شارژ حساب کاربری از اسنپ دکتر بین کاربران راننده تهرانی توزیع شد.
  • بیمه کرونا: بیمه کرونا یکی از اقدامات جدید باشگاه رانندگان برای حفظ سلامتی کاربران راننده است. در این طرح ماهانه بیش از دو هزار کاربر راننده فعال تحت پوشش بیمه کرونا قرار می‌گیرند تا در صورت ابتلا، دغدغه‌ای برای هزینه‌های بستری و درمان خود نداشته باشند.
  • وام ویژه مبتلایان کرونا: اسنپ از اسفند ۹۸ در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، همکاری با وزارت بهداشت را برای شناسایی و غیر فعال کردن موقتی رانندگانی که تست کرونای آنها مثبت می‌شود آغاز کرد. پایش مستمر سلامت رانندگان همچنان در اولویت اسنپ است و به حفظ سلامت هر دو گروه کاربران راننده و مسافر می‌انجامد. برای حمایت از رانندگان مبتلا، طرح اعطای وام ۵ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است. در این طرح، کاربران مبتلا به کرونا شناسایی می‌شوند و وام بدون کارمزد ۵ میلیون تومانی برای کمک به هزینه‌های درمانی به آنها تعلق می‌گیرد. این طرح همچنان در حال اجراست و تا امروز بیش از هزار کاربر راننده، وام کمک‌هزینه درمان کرونا دریافت کرده‌اند.
  • وام 2 میلیون تومانی: در این طرح، وام 2 میلیون تومانی به کاربران راننده فعال اسنپ که ویروس کرونا، مشکلاتی را برای ادامه فعالیت آنها به وجود آورده، ارائه شده است. تا امروز بیش از ۳ هزار کاربر راننده تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.
  • جداکننده خودرو: این طرح از اردیبهشت ۹۹ شروع شده و بیش از ۱۰۰هزار جداکننده خودرو با هدف کاهش انتشار ویروس میان کاربران راننده فعال کشور توزیع شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. والا دمشون کرم نسبت ب شغل های دولتی تصحیلات بیشتری داره