هواوی میت بوک ایکس

با ویژگی‌های لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس آشنا شوید

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس – Huawei Matebook X جدیدترین پرچمدار هواوی در بخش لپ تاپ است که حالا با مشخصات و قابلیت‌های آن آشنا می‌شویم.

جدیدترین پرچم‌دار هواوی در بخش لپ تاپ، هواوی میت بوک ایکس – Huawei Matebook X است که محصولی خاص، برای صاحبان کسب و کارها و اصولا تمام کسانی است که خواهان لپ تاپی قدرتمند و در عین حال ظریف هستند.

چرخه‌ی عمر کامپیوترهای شخصی به اندازه‌ی عمر گوشی های موبایل کوتاه نیست. به صورت میانگین، مصرف‌کنندگان، گوشی های موبایل‌شان را تقریبا هر دو سال یک بار عوض می‌کنند. بعضی‌ها حتی که این کار را در بازه‌های کوتاه‌تری نیز انجام می‌دهند.

هواوی میت بوک ایکس

اما همین مصرف‌کننده‌ها، کامپیوتر شخصی‌شان را معمولا چهار سال یا حتی بیشتر از آن نگه می‌دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا سازندگان کامپیوترها، ایده‌های نوآورانه‌تری را به کار بگیرند تا بتوانند مشتری را به داشتن آخرین فناوری‌های موجود در کامپیوترهای شخصی ترغیب کنند.

تاریخچه

بیایید به سال ۲۰۰۵ برگردیم؛ سالی که در آن شرکت IBM کسب‌وکار ساخت کامپیوترهای شخصی‌اش را به لنوو (Lenovo) فروخت. از آن زمان به بعد گویا تمام صنعت کامپیوترهای شخصی یک‌دست شد و تمام محصولات شبیه به یکدیگر شدند. تولیدکننده‌ها تنها به مشخصات سخت‌افزاری فکر می‌کردند و می‌خواستند با سخت‌افزار بهتر، خودشان را از رقبا متمایز کنند.

اما از سوی دیگر، مصرف‌کننده‌ها از طراحی‌های مشابه و کاربردهای یکسان کامپیوترهای شخصی خسته و شاید حتی زده شده بودند؛ زیرا کمتر تولیدکننده‌ای وجود داشت که ایده‌ی بکری داشته باشد و بتواند با نوآوری‌های آينده‌نگرانه‌ای که در محصولات‌اش به کار می‌گیرد، کاربران را تحت تاثیر قرار دهد.

هواوی میت بوک ایکس

حالا کمی در زمان به جلو حرکت می‌کنیم و به حدود ۴ سال پیش می‌رسیم؛ جایی حدود سال ۲۰۱۶ میلادی. این سال زمانی بود که هواوی با خلاقیت‌هایی که در ذهن داشت، وارد صنعت کامپیوترهای شخصی شد.

این شرکت سعی کرد همان فلسفه‌ای را که درباره‌ی موبایل‌ها به کار می‌برد، به دنیای لپ تاپ‌ها هم بیاورد. این شد که لپ تاپ های هواوی به ویژگی‌های خاصی مثل نمایشگر تمام صفحه (FullView Display)، قابلیت نمایش چند پنجره از چند دستگاه مختلف (Multi-screen Collaboration)، نمایشگر لمسی با قابلیت شناسایی همزمان ۱۰ انگشت، دوربین پنهان در کیبورد، ادغام حسگر اثر انگشت درون دکمه‌ی پاور و موارد دیگر مجهز شدند.

اگر کمی دقیق‌تر به این ویژگی‌ها نگاه کنیم، می‌بینیم که این موارد تنها چند ویژگی ساده نیستند که بی‌دلیل به کامپیوترهای شخصی اضافه شده باشند. این ویژگی‌ها طوری طراحی شده‌اند که به نیاز کاربران پاسخ بدهند و به نوعی، بازتاب‌دهنده نقطه‌نظر هواوی از آینده‌ی کامپیوترهای شخصی نیز باشند.

آشنایی با لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس

جنگجوی تازه‌نفس

هواوی به عنوان یک عضو تازه‌وارد صنعت کامپیوترهای شخصی که تنها ۴ سال سابقه‌ی فعالیت در این بازار را دارد، توانسته است به یک عضو پیشرو در راه‌اندازی نسل سوم واحدهای اداری قابل جابجایی (Mobiel Office 3.0) تبدیل شود. این واحدها به شما امکان کار در هر کجا را فقط به کمک یک دستگاه لپ‌تاپ می‌دهد.

هواوی میت بوک ایکس

معرفی لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس که قدرت پردازش بالا را درون یک طراحی به شدت نازک و سبک جای می‌دهد، کاری می‌کند تا نتوانیم پیشرفت چشم‌گیر هواوی در صنعت کامپیوترهای شخصی را نادیده بگیریم.

هواوی با تولید لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس ‌خواسته لپ تاپ‌ها را سبک‌تر و نازک‌تر کند و در این کار هم موفق بوده است. این لپ تاپ از هر نظر طراحی، پیشرو است چرا که فلسفه‌ی طراحی آینده‌نگرانه‌ی هواوی در تار و پود آن دمیده شده است.

نمایشگر لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس از نوع ویژه‌ای است که هواوی آن را FullView Display می‌نامد. این نمایشگر تقریبا حاشیه‌ای در دورتادور خودش ندارد و می‌توان آن را بدون حاشیه (Bezel-less) دانست.

از روبه‌رو که به لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس نگاه کنید، فکر می‌کنید این نمایشگر به هیچ جایی از لپ تاپ متصل نیست و در فضا معلق است؛ چرا که در عمل حاشیه‌ای دورتادور نمایشگر وجود ندارد که حس متصل بودن نمایشگر به لپ تاپ را به کاربر بدهد!

هواوی میت بوک ایکس

نمایشگر این لپ تاپ با کیفیت 3K، تقریبا ۹۰ درصد از قسمت جلویی لپ تاپ را به خودش اختصاص داده است و با دقت خاصی می‌تواند تصاویری با جزئیات بیشتر در مقایسه با نمایشگرهای 1080p ارائه دهد؛ به عنوان مثال می‌توانید بافت پوست چهره را با دقت بیشتری ببینید یا خراشیدگی‌های موجود روی کوه‌ها و صخره‌ها را با جزئیات بیشتری لمس کنید.

هواوی میت بوک ایکس

می‌توان دوربین وب کم مخفی این لپ تاپ یکی دیگر از جذابیت‌ها آن دانست. بر خلاف لپ تاپ‌های معمولی که وب کم در حاشیه‌ی بالایی نمایشگر نصب شده، در هواوی میت بوک ایکس نمی‌توانید وب کم را در نگاه اول پیدا کنید. این دوربین به جای قرار گرفتن در بالای نمایشگر، زیر یکی از دکمه‌های کیبورد لپ تاپ مخفی شده است.

این کار به بیشتر شدن نسبت صفحه‌نمایش به بدنه کمک کرده و کمک شایانی نیز به حفظ امنیت شما می‌کند. شما برای فعال کردن دوربین لپ‌تاپ تنها کافی است آن را فشار دهید تا دوربین خودش را به شما نشان دهد. استفاده از این طراحی خاص کاری کرده که هم عملکرد دوربین وب‌کم بدون تغییر بماند و هم خیال کاربران بابت رعایت حریم شخصی راحت‌تر شود. زمانی که به دوربین نیازی ندارید، می‌توانید آن را به کلی از دید خارج کنید و مطمئن باشد که این دوربین با اجازه شما یا حتی بدون آن نیز امکان تصویربرداری ندارد.

برای مشکل پسندان

اگر بخواهیم از دید کاربران به قضیه نگاه کنیم، محصولات شیک و زیبا همواره حس خوبی از کار کردن و مالکیت به افراد منتقل می‌کنند. وزن لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس تنها یک کیلوگرم است و ضخامت آن تنها ۱۳.۶ میلی‌متر است.

اگر بخواهیم کمی ملموس‌تر درباره‌ی سبکی و نازکی این لپ تاپ صحبت کنیم، باید بگوییم که طول و عرض هواوی میت بوک ایکس از یک کاغذ A4 هم کوچک‌تر است و می‌توان با دو انگشت آن را از زمین بلند کرد. حمل و نقل چنین لپ تاپی واقعا کار ساده‌ای است و هنگامی که آن را درون یک کوله‌پشتی می‌گذارید، اصلا حس نمی‌کنید که وزنی روی دوش‌تان قرار گرفته است.

هواوی میت بوک ایکس

استفاده از مواد سازنده‌ی باکیفیت و سبک باعث شده است تا لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس تا این اندازه سبک و باریک باشد. هواوی در ساخت این لپ تاپ از آلیاژ باکیفیتی استفاده کرده که ترکیبی از منیزیوم و آلومینیوم است و نه تنها بافت متراکم‌تری دارد، بلکه مقاومت و ماندگاری بیشتری نیز دارد. استفاده از این آلیاژ، تضمین‌ می‌کند که لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس می‌تواند کارکرد و عمر طولانی‌تر و با اطمینانی بیشتری داشته باشد.

هواوی میت بوک ایکس

لپ تاپ HUAWEI MateBook X حتی در حسی که به کاربر منتقل می‌کند هم به نوعی خارق‌العاده است. شاید کمی اغراق‌آمیز به نظر برسد؛ اما پرداخت و پولیش خاصی که روی بدنه‌ی لپ تاپ به کار رفته، باعث می‌شود تا هنگام لمس آن حس لمس یک پارچه‌ی خوش‌بافت را داشته باشید

هواوی می‌داند که کاربران چه نوعی از طراحی را می‌پسندند و این تفکر را در طراحی محصولات‌اش پیاده می‌کند. برخلاف لپ تاپ‌های بزرگ، زمخت و حجیم امروزی که ظاهر خسته‌کننده‌ای هم دارند، لپ تاپ هواوی شما را با دنیای کاملا جدیدی آشنا می‌کند.

هواوی سعی کرده است از دنیای جذاب و پر زرق و برق مد و فشن (Fashion) نیز در طراحی لپ تاپ‌هایش استفاده کند. لپ تاپ MateBook X در دو رنگ خاص «یخ نقره‌ای» (Silver Frost) و «سبز جنگلی» (Forest Green) ارائه شده است. این دو رنگ در شرایط نوری متفاوت، درخشش‌های خیره‌کننده‌ای از خود به نمایش می‌گذارند.

هواوی میت بوک ایکس

لپ تاپ جدید هواوی میت بوک ایکس طراحی نوآورانه و البته آینده‌نگرانه‌ی لپ تاپ‌ها را دوباره تعریف کرده است. این لپ تاپ هواوی با استفاده از طراحی سبک و فناوری‌های پیشرفته‌اش، رقبایی را که تنها روی ویژگی‌های سخت افزاری تمرکز کرده‌اند از میدان خارج می‌کند.

همچنین با تجربه‌ی خاصی که برای کاربران فراهم می‌آورد، آنها را در کار و زندگی روزمره توانمندتر می‌کند. لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس کاری می‌کند تا کار بیش از گذشته لذت‌بخش شود و راحت‌تر بتوان از پس وظایف کاری برآمد. به نسل سوم از  لپ تاپ‌های خاص کاری خوش آمدید

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واقعا چه فکری میکنن چنین قیمتی روش گذاشتن اونم تو بازار ایران !!
    با پولی که واسه این میخوایم هزینه کنیم مک بوک M1 میخریم، خیلیم بهتره D: