گوگل کروم ۸۷

انتشار گوگل کروم ۸۷ با یک ویژگی جذاب: دستورات را تایپ کنید تا اجرا شوند

مرورگر گوگل کروم ۸۷ – Google Chrome 87 با یک ویژگی جذاب معرفی شد. شما می‌توانید دستوراتی مثل پاک کردن History را در نوار آدرس تایپ کنید تا اجرا شوند.

هفته گذشته، گوگل نسخه جدید مرورگر کروم را برای تعداد محدودی از کاربران در سراسر جهان منتشر کرد. گوگل کروم ۸۷ ویژگی‌های مختلفی را به همراه دارد و در کار با تب‌ها پیشرفت مناسبی داشته است. در حالی که تغییرات چشمگیر این نسخه مرورگر گوگل زیاد است، ما عاشق یکی از امکانات جذاب آن به نام Chrome Actions شدیم. به لطف این ویژگی، کافیست شما در نوار آدرس مرورگر فرمان‌های مختلفی از جمله پاک کردن تاریخچه سایت‌های بازدید کرده را بنویسید تا آن‌ها فوراً پاک شوند!

Chrome Actions چیست و چرا باید شیفته آن بود؟

با کروم اکشنز، گوگل کارهایی که یک کاربر در نوار آدرس می‌تواند انجام دهد را گسترش بخشیده است. البته فعلاً این دستورات از پیش تعریف شده است. بنابراین شما خودتان نمی‌توانید دستورات مخصوص به خود را تعریف کنید و باید از دستورات موجود استفاده کنید. این دستورات شامل پاک کردن تاریخچه سایت‌های بازدید کرده (delete history)، به‌روزرسانی مرورگر (update browser)، اجرا در حالت ناشناس (launch incognito mode)، به‌روزرسانی اطلاعات کارت بانکی (update credit card info)، ویرایش رمزهای عبور (edit passwords) و ترجمه صفحه (translate this) می‌شود. همانطور که داخل پرانتز‌ها می‌بینید، این فرامین توضیحی هستند و استفاده از آن‌ها را برای کاربران آسوده می‌کند.

گوگل کروم ۸۷

بیشتر بخوانید:

مرورگر کروم به شما کمک می‌کند تا اسکرین شات اسکرولی بگیرید!

کروم اکشنز شاید برای استفاده معمولی چندان مفید نباشد، اما برای کسانی که از فرامین در ترمینال استفاده می‌کنند، می‌تواند جذاب باشد. به علاوه این ویژگی ممکن است به گروه خاصی از کاربران کمک کند تا سریع‌تر به جستجو در بین انبوهی از گزینه‌ها بپردازند. شما حتی می‌توانید از طریق نوار آدرس کروم، به تبدیل واحد و انجام محاسبات ریازی هم بپردازید. کروم اکشنز به شما کلمات کلیدی مرتبط در هنگام جستجوی را نیز از طریق نوار آدرس نشان می‌دهد. سپس می‌توانید روی نتیجه مد نظر خود کلیک کنید.

در حال حاضر فرامین در گوگل کروم ۸۷ اغلب روی امنیت و حریم خصوصی کاربران متمرکز هستند. ما انتظار داریم گوگل فرامین مفیدتری را در به‌روزرسانی‌های بعدی بگنجاند. همچنین امیدواریم روزی برسد که خود کاربر هم بتواند فرامین مد نظر خودش را ایجاد کند. خوشبختانه با توجه به سابقه گوگل، اینطور به نظر می‌رسد که در آینده چنین اتفاقی خواهد افتاد.

اما اگر مرورگر کروم خود را به نسخه ۸۷ به‌روزرسانی کردید ولی کروم اکشنز برای شما غیرفعال بود نگران نباشید، آن‌ها به صورت پیشفرض غیرفعال هستند و باید فعال‌شان کنید. برای انجام این کار:

  • در نوار آدرس عبارت chrome://flags را وارد کنید تا وارد صفحه گزینه‌های فلگ‌ها شوید.
  • اکنون Omnibox را جستجو کنید و دو گزینه زیر را به حالت فعال درآورید.
  1. Omnibox suggestion button row
  2. Omnibox pedal suggestions

کار تمام است، شما Chrome Actions را روی مرورگر کروم خود فعال کردید. حالا می‌توانید یکی از فرامینی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم را وارد کرده و از این ویژگی استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*