همکاری های سامسونگ

همکاری های سامسونگ با شرکت‌های مطرح تکنولوژی چگونه به نفع کاربرانش تمام می‌شود؟

همکاری های سامسونگ با هم پیمان‌هایش می‌تواند به پیشرفت فناوری کمک کند اما چگونه می‌تواند تجربه کاری غنی‌تری را برای کاربران رقم بزند؟

از حدود 10 سال پیش و با معرفی اسمارت فون‌های جذاب لمسی با امکانات زیاد، کاربران موبایل‌های دکمه‌ای قدیمی به خرید گوشی‌های هوشمند ترغیب شدند و رفته رفته به تعداد کاربران اسمارت فون‌ها افزوده شد. این افزایش با ضریب نفوذ بسیار بالایی صورت گرفت، به طوری که طی مدتی کوتاه تعداد دارندگان موبایل‌های هوشمند از مرز یک میلیارد نفر گذشت. گوشی‌های جدید به طبع از سرویس‌های جدید و متفاوتی نسبت به پلتفرم‌های قدیمی استفاده می‌کردند و جای تعجب چندانی ندارد اگر بگوییم سرویس‌های مختلفی بر پایه اینترنت و اسمارت فون‌ها راه‌اندازی شدند که امروزه حتی تصور عدم وجودشان هم سخت است.

تماس تصویری، تماشای محتوای آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و موبایل گیمینگ از جمله سرویس‌های محبوب میان کاربران جهان بوده که با رشد و تکامل تلفن‌های هوشمند فراگیر شدند. جالب است بدانید این سرویس‌ها در کشومان عمر کمتری دارند اما با ضریب نفوذ بسیار بیشتری به محبوبیت رسیدند. برای سنجش این میزان فقط کافیست بازه زمانی ایجاد سرویس اینترنت پر سرعت تا پیدایش شبکه‌های اجتماعی ایرانی، سرویس‌های اشتراک فیلم و سریال و نمونه‌های ایرانی سرویس یوتوب – YouTube را در نظر بگیرید و تعداد کاربران ایرانی آن‌ها را بدانید!

همکاری های سامسونگ

در بازار موبایل ایران همانند بازار کشورهای دیگر برندهای مختلفی فعالیت می‌کنند و رقابت سختی برای کسب سهم بیشتر جریان دارد. یکی از برندهای قدیمی در ایران سامسونگ بوده که از زمان موبایل‌های Cellular قدیمی تاکنون در ایران حضور فعال داشته و با نمایندگی‌های رسمی و پشتیبانی محصولاتش، به ایران به چشم یکی از بازارهای هدف با اهمیتش نگاه می‌کند. طرفداران سامسونگ در کشورمان هم بازه گسترده‌ای از مردم را شامل می‌شود و از گوشی‌های پایین رده و میان رده گرفته تا پرچمداران سری اس، نوت و گوشی‌های انعطاف‌پذیر این برند کره‌ای را به وفور در دستان اطرافیانمان می‌توانیم ببینیم. شهرت و اعتبار سامسونگ در دنیای تکنولوژی محدود به ایران نبوده و در سراسر دنیا محصولات سامسونگ طرفداران پر و پا قرصی دارند که از جدیدترین فناوری‌های روز پشتیبانی می‌کنند و مورد اعتماد میلیون‌ها کاربر در دنیا هستند. بنابراین خرید از چنین برندی با پشتیبانی رسمی در ایران امر منطقی محسوب می‌شود اما در ازای اعتمادی که ما به عنوان کاربر به سامسونگ می‌کنیم، سامسونگ چه ویژگی‌ها و برتری‌های اختصاصی برای کاربرانش در نظر می‌گیرد و همکاری های سامسونگ با شرکت‌های مطرح فناوری چه سودی برای خریداران خواهد داشت؟

همکاری های سامسونگ

شرکت سامسونگ به منظور ایجاد تجربه کاربری بهتر و متفاوت از سایر برندها با شرکت‌های بزرگ و مشهور تکنولوژی در جهان همکاری کرده تا هر کاربری با هر نوع استفاده از گوشی بتواند از ویژگی‌های اختصاصی سود ببرد. در ادامه به پارتنرشیپ‌های سامسونگ با شرکت‌های مختلف نگاهی خواهیم داشت و نحوه همکاری آن‌ها را شرح می‌دهیم.

Google Duo

همکاری های سامسونگ

گوگل دوو یکی از سرویس مکالمه تصویری محبوب در دنیا بوده که توسط غول جست و جو توسعه یافته است. این سرویس به شکل کراس پلتفرم فعالیت کرده و روی سیستم عامل اندروید، iOS و حتی روی مرورگر اینترنت می‌توانیم از آن استفاده کنیم. گوگل روی گوشی‌های پیکسل – Pixel اپلیکیشنی تحت همین نام به صورت پیش‌فرض منتشر کرده تا کاربران بتوانند بدون نیاز به دانلود و جست و جو از آن بهره بگیرند. این اپ روی گوشی‌های پیکسل عمیقا با نرم افزار دیوایس آمیخته شده و پس از ترکیب با برنامه‌های تلفن، پیام‌ها و مخاطبین، دکمه‌ای برای برقراری تماس تصویری با مخاطب در تمامی این برنامه‌ها تعبیه شده است.

همکاری های سامسونگ

سامسونگ با اطلاع از این ویژگی در مراسم معارفه گلکسی اس 20 – Galaxy S20 اعلام کرد این پرچمدار و گوشی‌هایی که بعد از آن عرضه می‌شوند به طور پیش‌فرض از اپلیکیشن Google Duo برخوردار و به اندازه گوشی‌های پیکسل با رابط کاربری سامسونگ هماهنگ خواهند بود. این سازگاری تنها به تعبیه دکمه اختصاصی تماس تصویری نبوده و برای نمونه در گوشی گلکسی زد فلیپ – Galaxy Z Flip با دو نیم کردن صفحه، امکان مالتی تسکینگ حین مکالمه ویدیویی را فراهم می‌کند. پشتیبانی از دوربین عریض سلفی دیگر مزیت این برنامه برای گوشی‌های سامسونگ برشمرده می‌شود و با گنجاندن تمامی افراد در تصویر، نیاز کاربر به مونوپاد را برطرف می‌کند.

در نهایت با استفاده از شبکه پر سرعت 5G کیفیت مکالمات به حداکثر خود خواهند رسید و خوشبختانه Duo با گوشی‌های 5G سامسونگ هم سازگار است.

YouTube Premium

همکاری های سامسونگ

همکاری های سامسونگ با گوگل به سرویس Duo محدود نشده و با خرید محصولات منتخب سامسونگ می‌توانید از قابلیت سرویس اشتراک ویديوی یوتوب نیز استفاده کنید. یوتوب پریمیوم حالتی از اشتراک این سرویس بوده که ویژگی‌های جالبی ارائه می‌کند. با اشتراک پریمیوم تبلیغات میان ویدیو یا موسیقی حذف خواهد شد، امکان تماشای محتوا به صورت آفلاین یا پخش با صفحه خاموش فراهم می‌شود و دسترسی پریمیوم به سرویس YouTube Music نیز امکان‌پذیر خواهد بود. با خرید گوشی‌های منتخب سامسونگ می‌توانید اشتراک 4 ماهه رایگان یوتوب پریمیوم را فعال کنید و تا 4 ماه از این سرویس با راحتی هرچه بیشتر و بدون هرگونه مزاحمت استفاده کنید.

Netflix

همکاری های سامسونگ

یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های تماشای فیلم و سریال در جهان نتفلیکس بوده که به فیلم و سریال‌های اختصاصی‌اش شهرت دارد. با قراردادی که سامسونگ با این شرکت منعقد کرده، نتفلیکس برای کاربرانی که از اسمارت فون‌های منتخب این برند استفاده می‌کنند محتوای اختصاصی در نظر گرفته و رد پای اپلیکیشن نتفلیکس در تار و پود رابط کاربری سامسونگ دیده می‌شود، به طوری که در نتایج جست و جو نمایش داده شده و به کمک دستیار صوتی بیکسبی – Bixby فیلم و سریال‌ها را پخش کند.

همکاری های سامسونگ

تاکنون نتفلیکس برنامه‌ای برای تولید فیلم یا سریال انحصاری برای گوشی‌های سامسونگی نداشته اما برای برخی ویدیوها، پشت صحنه و داستان‌های تکمیلی اختصاصی در نظر گرفته که بیشتر آن‌ها با پرچمداران این شرکت ضبط شده‌اند. محتواهای اختصاصی برای مجموعه‌های Narcos: Mexico، Sintonia، Elite و Netflix is a joke در حال حاضر در دسترس کاربران سامسونگ بوده و رفته رفته تعداد آن‌ها برای سریال‌های مختلف افزایش خواهند یافت.

Spotify Premium

همکاری های سامسونگ

همکاری های سامسونگ در بخش مدیا هنوز تمام نشده و در پایان این بخش به سراغ معروف‌ترین سرویس موسیقی آنلاین دنیا یعنی اسپاتیفای رفته است. با خرید اشتراک اسپاتیفای می‌توانید به بیش از 50 میلیون قطعه موسیقی دسترسی داشته باشید و با بالاترین کیفیت به آن‌ها گوش کنید. همچنین اگر اتصال اینترنت موبایلتان برقرار نبود همچنان می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را پخش کنید. سامسونگ اعلام کرد با خرید پرچمداران منتخب این کمپانی از اشتراک 3 تا 6 ماهه رایگان اسپاتیفای پریمیوم برخوردار خواهید شد تا علاقه‌مندان به موسیقی را به اوج لذت خود از اسپاتیفای برساند.

Microsoft 365

همکاری های سامسونگ

سری گلکسی نوت سامسونگ همواره به تولید محتوا مشهورند و نرم افزارهای مایکروسافت 365 نیز در همین راستا ساخته شده‌اند که در ایران بیشتر آن‌ها را با نام مجموعه آفیس می‌شناسیم. خوشبختانه با هم پیمان شدن سامسونگ و مایکروسافت و طرح‌ریزی برنامه همکاری طولانی مدت، امکان انتقال اطلاعات از خانواده گوشی‌های گلکسی نوت 20 – Galaxy Note 20 به مجموعه برنامه‌های مایکروسافت 365 مانند Outlook و OneNote فراهم شده تا با راحتی هرچه بیشتر بتوانید روی پلتفرم ویندوز و کامپیوتر شخصی‌تان هم از محتوای موجود در اپلیکیشن Samsnug Note استفاده کنید.

با خرید گلکسی نوت 20 اشتراک رایگان 3 ماهه Family Subscription مایکروسافت 365 به کاربر تعلق خواهد گرفت که 6 کاربر می‌توانند از آن استفاده کنند و برای هر کاربر یک ترابایت فضای ابری در نظر گرفته شده است. این اشتراک سبب می‌شود تا بتوانید از این مجموعه روی دیوایس‌های مختلفتان و تنها با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور استفاده کنید.

XBOX Game Pass

همکاری های سامسونگ

همکاری های سامسونگ با مایکروسافت ادامه دارد و با اکس باکس گیم پس، علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی به سامسونگ نیز به اندازه بازی‌هایشان عشق خواهند ورزید. با خرید گلکسی نوت 20 یا تبلت گلکسی تب اس 7 – Galaxy Tab S7 خواهید توانست بازی‌های موجود روی کنسول اکس باکس، کامپیوتر شخصی، موبایل یا تبلتتان را با استفاده از کنترلر اکس باکس اجرا کنید. در حال حاضر کاربران سامسونگ می‌توانند بیش از 100 بازی اکس باکس را روی گوشی یا تبلت سامسونگی‌شان اجرا کرده و زمان استراحت برای ناهارشان را با بازی‌های کیفیت هم پر کنند. البته این ویژگی تنها در برخی از کشورها در دسترس است.

همکاری های سامسونگ

جمع‌بندی

درک نیازهای کاربران و توجه به آن‌ها سبب شده تا سامسونگ به عنوان یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌ها در جهان جای بگیرد و این اعتبار و جایگاه مطلوب باعث شده تا شرکت‌های مطرح دنیای تکنولوژی با سامسونگ دست به همکاری‌هایی در مقیاس بزرگ بزنند. کاربران استفاده‌های مختلفی از گوشی موبایل یا تبلتشان دارند و در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. برخی تنها به برقرار کردن تماس‌های صوتی و تصویری بسنده می‌کنند، برخی به تماشای فیلم و سریال علاقه دارند و کمتر فیلمی را می‌توان یافت که تماشا نکرده باشند. برخی برای موسیقی و آهنگ‌هایشان اهمیت زیادی قائلند، بعضی به تولید محتوا می‌پردازند و بعضی دیگر اصطلاحا گیمر هستند. سامسونگ برای هر دسته از کاربران قابلیت ویژه‌ای اندیشیده و البته امکان استفاده همزمان از سایر ویژگی‌ها نیز وجود خواهد داشت. بدین ترتیب همکاری های سامسونگ با کمپانی‌های فعال و مشهور فناوری می‌تواند به زندگی راحت‌تر و همراه با آپشن‌های اختصاصی بیانجامد که تنها با خرید محصولات سامسونگ در دسترس قرار می‌گیرند. این موضوع نشان می‌دهد این کمپانی کره‌ای برای کاربرانش در سراسر دنیا ارزش بالایی قائل بوده و برای رفع نیازهایشان به بهترین شکل اقدام می‌کند.