بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020

بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020 که باید تجربه کنید

بازی های سبک Simulation این روزها در اوج محبوبیت قرار دارند. در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020 آشنایی پیدا کنید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020 خواهیم پرداخت، آثاری که شما را در نقش یک راننده، خلبان، یا موتورسوار قرار می‌دهند و می‌توانید چیزهایی را تجربه کنید که شاید انجامشان در دنیای واقعی برای هر کسی امکان پذیر نباشد.

بازی‌های ویدئویی در ژانرهای مختلفی عرضه می‌شوند اما یکی از سبک‌هایی که این روزها توانسته خلاقانه، با کیفیت و البته پرطرفدار ظاهر شود، ژانر شبیه ساز است. این روزها شرکت‌های بزرگ حاضر هستند تا بودجه‌های عظیمی را به عناوین شبیه ساز اختصاص دهند و عناوین بزرگی را وارد بازار کنند. سال 2020 برای این ژانر فوق العاده سپری شد و شاهد عرضه آثار درجه یکی بودیم که احتمالا تا سال‌ها در یاد و خاطره بازی دوستان باقی می‌مانند.

بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020

در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020 آشنا شوید، این فهرست بر اساس نمره منتقدان و میانگین امتیاز آثار در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.

– بازی Star Wars: Squadrons

بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 80

مجموعه جنگ ستارگان تاریخچه‌ای طولانی در دنیای بازی دارد و با تشکر از فیلم‌های اخیر، یک بار دیگر در مرکز توجه قرار گرفته است. بازی جنگ ستارگان: اسکادرانز یک شبیه ساز مبارزات فضایی است که به شما اجازه می‌دهد در نقش خلبانان نیو ریپابلیک و گلکتیک ایمپایر قرار بگیرید. در این بازی، کنترل سیستم‌های مختلف سفینه و قدرت بازیکن در مانور دادن، به اندازه مهارت در هجوم اهمیت دارد. برای اینکه بتوانید به خوبی و به شکلی کارآمد، دور بزنید، باید یاد بگیرید که چگونه سرعت خود را مدیریت کنید و برای رسیدن به مهارت‌های لازم، باید به تمرین بپردازید. با این توضیحات می‌توانید حدس بزنید که این شبیه ساز تا چه اندازه واقع گرایانه است، حتی با اینکه شما را در یک فضای فانتزی و تخیلی قرار می‌دهد.

بازی Star Wars: Squadrons دارای داستان نسبتا جالبی هم هست و ماجراهای آن پس از اتفاقات فیلم بازگشت جدای (Return of the Jedi) رخ می‌دهد. بخش داستانی شاید هیجان انگیز باشد اما نقطه قوت بازی، بخش آنلاین چند نفره آن است که مهارت‌های شما را به چالش می‌کشد. اسکادرانز هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 در دسترس قرار دارد.

– بازی MotoGP 20

بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 81

بازی‌های اتومبیل رانی و موتورسواری زیادی وجود دارند که برای شبیه سازی درست، محبوب هستند اما چیزی که بازی موتو جی پی 20 را خاص می‌کند، ظرافت خاصی است که سازندگان در طراحی آن به خرج داده‌اند.

بازی MotoGP 20 دارای مُدهای متفاوتی است که باعث می‌شوند بازیکن به ابعاد مختلف این ورزش توجه ویژه‌ای داشته باشد. همچنین قابلیت‌های خاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید مسیرهای مسابقه را به درستی بشناسید، بدانید کدام موتور برای کجا مناسب است و به تدریج، پیشرفت چشمگیری در زمینه موتورسواری داشته باشید. این بازی هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، گوگل استادیا، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد. هنوز مشخص نیست که آیا نسخه نسل نهمی بازی نیز برای کنسول‌های جدید منتشر می‌شود یا خیر.

– بازی SnowRunner

بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 81

بازی‌های شبیه ساز برای اینکه موفق شوند، لزوما نیازی به داستان یا شخصیت‌های خاص ندارند و کافی است که مکانیک‌های انجام یک کار را به درستی عرضه کنند. شرکت سِیبر اینتراکتیو (Saber Interactive) که در زمینه شبیه سازهای آف‌رود (Off-road) به خوبی شناخته شده است، بازی اسنو رانر را به عنوان دنباله‌ای بر بازی ماد رانر (MudRunner) عرضه کرده، با این تفاوت که شاهد یک فضای برفی هستیم.

در بازی SnowRunner بیش از 40 منطقه مختلف وجود دارد و برای انجام ماموریت‌ها باید مسیرهای سخت و طاقت فرسایی را طی کنید. این بازی یکی از بهترین شبیه سازهای آف‌رود چند سال اخیر است و توانست مورد توجه منتقدان قرار بگیرد که آن را برای جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌اش تحسین کردند. این بازی در حال حاضر برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

– بازی DIRT 5

بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 83

طرفداران سبک اتومبیل رانی با مجموعه دیرت به خوبی آشنا هستند و قسمت پنجم آن نیز اخیرا وارد بازار شده است. شاید این نسخه نسبت به قسمت‌های قبلی، المان‌های شبیه سازی کمتری داشته باشد اما باز هم می‌توان آن را یک اثر شبیه ساز درجه یک به حساب آورد. با یک نگاه به این اثر می‌توانید ببینید که رنگ بندی اثر متفاوت جلوه می‌کند و با اثر رنگارنگی رو به رو هستیم. شرایط آب و هوایی شدید و تمرکز بیشتر بر روی مسابقات آف‌رود و خارج از جاده‌ای از دیگر ویژگی‌های جدید این نسخه است.

در بازی DiRT 5 در بخش‌های مختلف جهان رانندگی می‌کنید. بازی دارای مناطق جدید و خاصی است، از جمله آفریقای جنوبی، آریزونا، ایتالیا، نروژ، نیویورک، چین، نپال و مراکش. در این مناطق، بیش از 70 زمین مسابقه در دسترس شما خواهد بود که به تدریج برای شما باز می‌شوند. این بازی هم اکنون برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در دسترس مخاطبان قرار دارد.

– بازی WRC 9 FIA World Rally Championship

بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 85

در این سال‌ها، از مجموعه رالی قهرمانی جهان نسخه‌های زیادی منتشر شده که اکثر آن‌ها به یکدیگر شبیه هستند و تفاوت خاصی میان آن‌ها دیده نمی‌شود. با این حال، WRC 9 را می‌توان یکی از بهترین‌های مجموعه در نظر گرفت و طرفداران مسابقات رالی را کاملا راضی می‌کند.

دبلیو آر سی 9 بر روی مدیریت دقیق خودروها تمرکز دارد و در آن بیش از 14 منطقه مختلف جهان به شکلی مناسب طراحی شده که در هر کدام از آن‌ها به دلخواه می‌توانید به رقابت بپردازید. خوشبختانه سازندگان با انتشار به روز رسانی‌های مختلف و اضافه کردن ماشین‌های جدید، در تلاش هستند تا جذابیت اثر را حفظ کنند. بازی WRC 9 FIA World Rally Championship برای پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، سری ایکس  و نینتندو سوییچ منتشر شده است و تا اینجا گفته می‌شود که با نسخه پلی استیشن 5، بهترین تجربه را از این بازی خواهید داشت.

– بازی Football Manager 2021

بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 86

مجموعه مدیریت فوتبال، در این سال‌ها همواره حرف اول و آخر را در میان شبیه سازهای فوتبالی زده است و نسخه 2021 آن نه تنها ضعفی ندارد بلکه از نسخه‌های قبلی هم جذاب‌تر است. به انتشار بازی برای پلتفرم‌های مختلف هم باید اشاره داشت که باعث شده این مجموعه، پرمخاطب‌تر از همیشه باشد.

آن‌هایی که در جستجوی یک شبیه ساز مدیریت ورزشی هستند، چیزی بهتر از بازی Football Manager 2021 پیدا نخواهند کرد. در این بازی، بیش از 117 لیگ رسمی و 52 تیم ملی وجود دارد و به همه جزئیات مدیریت یک تیم ورزشی پرداخته شده است. این بازی علاوه بر ایکس باکس وان، سری ایکس، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ، برای گوشی‌های هوشمند هم منتشر شده است.

– بازی Animal Crossing: New Horizons

بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 90

مجموعه انیمال کراسینگ بیش از یک دهه است که در اوج محبوبیت قرار دارد و در کنسول‌های مختلف نینتندو عملکرد درخشانی داشته است. تجربه هر کدام از قسمت‌های مجموعه، لذت خاص خودش را دارد اما بازی Animal Crossing: New Horizons موفق شده تا کیفیت سری را افزایش دهد و تعداد مخاطبان آن را چندین برابر کند.

این بازی شبیه ساز زندگی، هم بامزه است و هم اعتیادآور. سازندگان نیز با انتشار آپدیت‌های فصلی کمک کرده‌اند تا اثر خسته کننده نشود و هر بار که به تجربه آن می‌پردازید، با چیزهای تازه‌ای رو به رو شوید. بازی نیو هورایزن تنها بر روی نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد و توانست در مراسم Game Awards 2020 نامزد سه جایزه شود، از جمله بهترین بازی سال.

– بازی F1 2020

بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 91

فورمول یک 2020، سیزدهمین قسمت از این مجموعه تحسین شده شرکت کُدمسترز است. در این بازی بیش از 20 زمین مسابقه، 20 راننده و 10 تیم رسمی وجود دارد و ویژگی جدید «مدیریت تیم» باعث شده تا با یکی از بهترین قسمت‌های این سری محبوب رو به رو باشیم. در این نسخه شما می‌توانید راننده استخدام کنید، با اسپانسرهای مختلف قرار داد ببندید و حتی با پیروزی در مسابقات و درآمدزایی، مرکز استقرار خود را بهبود ببخشید.

بازی F1 2020 هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و گوگل استادیا در دسترس قرار دارد.

– بازی Microsoft Flight Simulator

بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 91

اولین قسمت مجموعه شبیه ساز پرواز مایکروسافت در سال 1982 منتشر شد و با گذشت چهار دهه، هنوز هم یکی از پرچمداران ژانر شبیه ساز محسوب می‌شود. در این میان، بازی Microsoft Flight Simulator نه تنها یک شروع تازه برای این سری است بلکه فصل جدیدی را برای شبیه سازهای پرواز آغاز می‌کند. این شبیه ساز پرواز با هر چه که تاکنون دیده‌اید متفاوت است و واقعی‌ترین تجربه پرواز را ارائه می‌دهد. در این بازی نزدیک به 37 هزار فرودگاه واقعی جهان وجود دارد که رقم حیرت انگیزی است (برای مقایسه، در جهان نزدیک به 40 هزار فرودگاه وجود دارد). همچنین کره زمین با جزئیات کامل سه بعدی، بازسازی شده است. شما می‌توانید به هر جای زمین که دوست دارید پرواز کنید و با صحنه‌های شگفت انگیزی رو به رو شوید.

عملکرد بازی در زمینه شبیه سازی مکانیک‌های پرواز هم فوق العاده است و حتی می‌توان ادعا کرد که فراتر از یک بازی است. البته این مسئله شاید در ابتدا کمی دردسرساز باشد، زیرا باید با سیستم‌های مختلف هواپیماها دست و پنجه نرم کنید اما به تدریج همه چیز را یاد خواهید گرفت و می‌توانید این حس را داشته باشید که یک خلبان واقعی هستید. بازی Microsoft Flight Simulator در حال حاضر برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد و اولین قسمت از مجموعه است که برای کنسول‌ها نیز منتشر خواهد شد. نسخه ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس بازی در سال 2021 عرضه می‌شود.

– بازی Factorio

بهترین بازی های شبیه ساز سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 94

فکتوریو یک شبیه ساز ساخت و ساز و مدیریت است که با توجه به برداشت خاصی که از این سبک ارائه می‌دهد، می‌توان آن را یکی از بهترین عناوین مستقل چند سال اخیر در نظر گرفت. شما در نقش یک مهندس بازی می‌کنید که سفینه‌اش در یک سیاره بیگانه سقوط کرده و حالا باید با جمع آوری منابع، شرایط را برای بازگشت به خانه فراهم کند.

بازی Factorio مکانیک‌های مرسوم شبیه سازهای ساخت و ساز را با عناصر سبک بقا و المان‌های سبک استراتژی بی درنگ تلفیق کرده و اثری است که می‌تواند مخاطبان ژانرهای مختلف را به راحتی راضی کند. این بازی در حال حاضر تنها بر روی رایانه‌های شخصی، مک او اس و لینوکس در دسترس قرار دارد و از بخش چند نفره آنلاین هم بهره می‌برد.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های شبیه سازی سال 2020 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*