مقایسه ویدیویی گلکسی اس 21 پلاس

مقایسه ویدیویی گلکسی اس 21 پلاس با آیفون 12 پرو مکس پیش از رونمایی!

هنوز سامسونگ از +Galaxy S21 رونمایی نکرده؛ اما به تازگی این گوشی در یک ویدیوی هندزآن ظاهر شد. حالا همان منبع، به مقایسه ویدیویی گلکسی اس 21 پلاس و آیفون 12 پرو مکس پرداخته است.

مقایسه ویدیویی گلکسی اس 21 پلاس با پرچمدار اپل، چیزی از مشخصات فنی گوشی سامسونگ را فاش نمی‌کند؛ ولی تفاوت برآمدگی دوربین و صفحه نمایش این دو پرچمدار را به خوبی نشان می‌دهد.

طراحی ماژول دوربین

پهنای ماژول دوربین گلکسی S21 پلاس تقریبا نصف آیفون 12 پرو مکس؛ اما کمی بلندتر است. همچنین لنزهای دوربین گوشی سامسونگ، کوچک‌تر از اپل به نظر می‌رسند؛ چون با یک حلقه فلزی احاطه نشده‌اند.

برخلاف دفعه پیش، این‌بار توضیحی روی ویدیو داده نمی‌شود؛ ولی شاید نیاز هم نبوده باشد. بر اساس اطلاعات لو رفته، می‌دانیم که مشخصات فنی این دو مجموعه دوربین، چندان متفاوت از هم نخواهد بود؛ دست‌کم روی کاغذ!

مانند آیفون 12 پرو مکس، ظاهرا گلکسی اس 21 پلاس هم یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی خواهد داشت. تفاوت اصلی در دوربین زوم است.

پرچمدار اپل یک دوربین 12 مگاپیکسلی دیگر با زوم اپتیکال 2 برابر دارد. برای گوشی سامسونگ اما یک دوربین 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 1.1 برابر و بزرگ‌نمایی هیبرید 3 برابر پیش‌بینی می‌شود.

طراحی پنل جلو

به صفحه نمایش برسیم که در آیفون 12 پرو مکس، ناچ‌دار و کم‌حاشیه است. این طراحی را از سال 2017 و زمان معرفی آیفون X به یاد داریم. ولی سامسونگ معمولا هر سال ظاهر پرچمداران خود را ارتقا می‌دهد و برای سال 2021 هم این‌گونه خواهد بود.

در مقایسه ویدیویی گلکسی اس 21 پلاس می‌بینیم که طراحی این گوشی به‌روزتر شده و حاشیه‌های یکسانی از همه طرف دارد. روی صفحه نمایش یک حفره‌ی مرکزی بسیار کوچک نیز برای میزبانی از دوربین سلفی دیده می‌شود. ظاهرا سامسونگ برای این طراحی کم‌حاشیه، اسم اختصاصی Blade Bezels را انتخاب کرده است.

آیفون 12 پرو مکس

همچنین به نظر می‌رسد نسبت تصویر هم کشیده‌تر شده باشد؛ چیزی که باعث می‌شود گلکسی +Galaxy S21 را با راحتی بیشتری نسبت به iPhone 12 Pro Max در دست بگیرید.

دیگر موردی که در طراحی گوشی سامسونگ به چشم می‌خورد، همان گوشه‌های گرد شده‌ای است که همیشه از پرچمداران سری S سراغ داشتیم.

سایر تفاوت‌های این دو پرچمدار

اگر از سیستم عامل اندروید و آی او اس بگذریم، چیپست مهمترین وجه تمایز این دو گوشی هوشمند است. اپل پرچمداران اخیر خود را با چیپ A14 Bionic روانه بازار کرد. سامسونگ اما از دو تراشه اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 استفاده می‌کند.

نسخه پایه هر دو گوشی با حافظه داخلی 128 گیگ عرضه می‌شود؛ ولی در ظرفیت رم با یکدیگر تفاوت دارند. این مقدار برای آیفون 12 پرو مکس، 6 گیگابایت است و در گلکسی اس 21 پلاس احتمالا به 8 گیگ خواهد رسید.

دیگر تفاوت را باید در باتری جستجو کنیم. اگر شایعات درباره ظرفیت 4800 میلی آمپر ساعتی درست باشند؛ پس باتری گوشی سامسونگ خیلی بزرگ‌تر از باتری 3687 میلی آمپر ساعتی آیفون است.

مقایسه ویدیویی گلکسی اس 21 پلاس با آیفون 12 پرو مکس