جزئیات چیپست A14

اپل پیش از معرفی آیفون 12، جزئیات چیپست A14 را اعلام کرد

اپل امسال بر خلاف روند هر ساله‌ی خود، آیفون‌های جدیدیش را در رویداد سپتامبر رونمایی نکرد. اما اکنون پیش از معرفی آیفون 12، جزئیات چیپست A14 را اعلام کرد.

به طور معمول اپل در رویداد ماه سپتامبر خود از سری جدیدی آیفون‌ها رونمایی می‌کرد. اما امسال بر خلاف روند گذشته به معرفی اپل واچ‌ها و آیپد‌های جدید اکتفا کرد. با این حال اپل ماه آینده از آیفون 12 رونمایی خواهد کرد و حالا جزئیات چیپست A14 اعلام شده است.

A14 اولین چیپست جهان است که با تکنولوژی جدید 5 نانومتری ساخته شده است و رقیب قدرتمندی برای محصولات اندرویدی خواهد بود که هنوز از فناوری 7 نانومتری استفاده می‌کنند. این چیپست واحد پردازش شش هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی چهار هسته دارد. اما اپل ترجیح داد به‌جای مقایسه عملکرد این تراشه با مدل قبلی، آن را با چیپست A12 مقایسه کند. طبق اعلام رسمی شرکت اپل، این تراشه 40 درصد بهبود پردازنده و 30 درصد افزایش قدرت گرافیکی نسبت به تراشه A12 داشته است.جزئیات چیپست A14

با این حال، طبق اینکه اپل در سال گذشته تراشه A13 Bionic را 20 درصد سریع‌تر از A12 Bionic اعلام کرد، می‌توانیم تخمین بزنیم که چیپست 2020 پردازنده 17 درصد سریع‌تر و پرداشگر گرافیکی 8 درصد بهتر نسبت به تراشه مدل قبلی خود خواهد داشت.

با اینکه این دستاورد‌ها چندان چشمگیر نیستند، اما برخی بازده‌های بهبود یافته که در فرآیند تولید جدید ایجاد شده‌اند باعث مصرف برق کم‌تر این چیپست در مقایسه با نمونه‌های قبلی خواهد شد.

اپل همچنان سنت خود را حفظ کرده و از سرعت کلاک این پردازنده صحبت نکرده است. این شرکت در آیپد ایر 4 جدید نیز همانند نسخه‌ی قبلی آن دوام باتری 10 ساعته اعلام کرده است. با این حال تبلت جدید باتری 28.6 وات ساعت دارد که در مقایسه با 30.8 وات ساعت مدل سال گذشته، 8 درصد کاهش ظرفیت را تجربه کرده است. البته مطمئن نیستیم که چه مقدار از این کاهش ظرفیت به نمایشگر جدید و چیپست آن مربوط می‌شود. اما به طور کلی چیپست جدید نوید بخش ماندگاری باتری خوبی برای سری آیفون 12 است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*