آنر

آنر چگونه خود را در حوزه تکنولوژی به یک برند با ارزش تبدیل کرد؟

آنر – HONOR در حال حاضر یکی از برندهای با ارزش در حوزه تکنولوژی محسوب می‌شود، اما این برند چینی چگونه توانست در مدت کوتاهی به چنین جایگاهی برسد؟

هم‌اکنون در سراسر جهان انقلابی در حال وقوع است که توسط رهبران سیاسی دنیا مدیریت نمی‌شود. در واقع فعالان حوزه فناوری دست به کار شده و یک انقلاب دیجیتال به پا کرده‌اند. در ادامه این مسیر، هواوی با هدف بازاریابی و فروش محصولات آنلاین و پس زدن سایر رقبای احتمالی برند آنر را معرفی کرد.

نگاهی به مسیر پیشرفت آنر

برنامه‌ریزی‌ها برای تاسیس برند آنر به سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد. اما شروع رسمی این برند سال ۲۰۱۳ بود و اولین رونمایی برند آنر در سال ۲۰۱۴ و با آنر 3 سی (HONOR 3C) در مالزی اتفاق افتاد و خیلی زود این محصول راهی بازارهای اروپا شد. مدیران آنر که به کم قانع نبودند، همان سال نخستین پرچم‌دار آنر یعنی آنر 6 (HONOR 6) را به بازار عرضه کردند که با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

گوشی های آنر از همان ابتدا در کارخانه‌هایی جدا از هواوی تولید می‌شدند؛ اما از تیم‌های تحقیق و توسعه، پتنت‌های متعدد و همچنین سرمایه‌ی عظیم این شرکت استفاده می‌کردند. اگرچه این برند اکنون محصولات خود را به هر دو روش آنلاین و آفلاین به فروش می‌رساند، اما سیاست تمرکز روی فروش آنلاین هنوز به قوت خود باقی است.

گسترش جهانی HONOR به قدری سریع بود که تا نیمه اول سال ۲۰۱۵، این برند در ۷۴ کشور جهان به فروش می‌رسید. در همین سال، آنر دومین پرچم‌دار خود یعنی آنر 7 (HONOR 7) را به بازار عرضه کرد که یک‌بار دیگر فروش عالی برای چینی‌ها به همراه داشت.

نیاز به تمرکز بر بازار بزرگ کشورهای اروپایی موجب شد تا HONOR فروشگاه اینترنتی مخصوص فروش محصولات خود را رونمایی کند. هدف آنر از این کار سود دوبرابری از فروش محصولات بود. اما مدیران آنر همچنان رویاهای بزرگ‌تری در سر داشتند و هم‌زمان با رویداد CES 2016 و با محصول HONOR 5X به بازار آمریکا ورود کردند. آمارهای منتشرشده در این سال، فروش این برند را نزدیک به ۶۰ میلیون گوشی هوشمند با سودی در حدود ۸.۴ میلیارد دلار عنوان کرده‌اند.

فعالیت جدی در شبکه‌های اجتماعی، HONOR را به برندی جوان‌پسند تبدیل کرد. اکنون که به عنوان برندی شیک در حوزه فناوری و جوان‌پسند شناخته شده بود، زمان را برای بلندپروازی‌های جدید مساعد دید. در سومین سالگرد تاسیس، HONOR با معرفی آنر مجیک (HONOR Magic) را با هدف ارتقای بهبود تجربه کاربران از تلفن‌های هوشمند همراه با هوش مصنوعی اختصاصی خود، معرفی کرد.

آنر

CES 2017 هم با معرفی آنر6 ایکس (HONOR 6X) همراه بود. محصولی جذاب که عنوان بهترین گوشی نمایشگاه را از طرف بسیاری از نشریات معتبر آنلاین از جمله Android Authority، Digital Trends، Slash Gear و Talk Android دریافت کرد.

دیری نپایید که آنر به یک برند محبوب در دنیای فناوری و به یکی از نام‌های تجاری مطرح در دنیا تبدیل شد. حالا که HONOR مسیر خود را پیدا کرده بود با تمرکز بیشتر روی دوربین، محصولات هیجان انگیزی همچون  آنر 9 (HONOR 9) را به بازار عرضه کرد. گوشی هوشمندی که نشنال جئوگرافیک از آن به عنوان یک همراه مناسب برای عکاسان حرفه‌ای یاد کرده بود.

نسلی که آنر هدف قرار داده است، جوان‌هایی هستند که با استفاده از گجت‌ها و اینترنت پرورش یافته‌اند. آن‌ها زمان بدون اینترنت و گوشی‌ هوشمند را به یاد نمی‌آورند و به این تفاوت خود افتخار می‌کنند. همین تمرکز نسلی باعث شده است آنر از ابتدا محصولاتی تولید کند که برای دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان جوان قابل خرید باشد و البته، نیازهای این نسل آشنا با فناوری را به بهترین نحو برطرف کند.

با معرفی اکوسیستم هوشمند 1+8+N، آنر محصولات متنوع دیگری را شامل لپ تاپ، بند‌های هوشمند، ساعت هوشمند، ایربادز و… را نیز به بازار عرضه کرد که با استقبال خوبی مواجه شد.

HONOR از سال 2013 تا کنون جزو برندهای برتر تلفن‌های هوشمند در جهان قرار گرفت و سالانه بیش از 70 میلیون دستگاه را به بازار عرضه کرده است. طبق گزارش IDC، آنر 28 درصد از کل محصولات عرضه شده به بازار توسط هواوی در نیمه اول سال 2020 را به خود اختصاص داده و از این طریق بیش از 10 میلیارد دلار درآمد کسب کرده بود.

آنر

اکنون بعد از گذشت 7 سال، آنر جریان ساز سبک زندگی شیک و نوین برای دوست‌داران فناوری است و همچنان پرقدرت در راستای خلق تجربه‌ای منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی در زندگی کاربران به عنوان یک برند ارزشمند در دنیای فناوری رو به جلو حرکت می‌کند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. عالی ترین اتفاقه ممکنه ک هواوی پشت پرده با انر باشه چونکه انر میشه هواوی گوگلدار

  2. من میگم آنر و هواوی در پشت پرده باهم ارتباط دارند.
    هواوی آنر رو به صورت نمایشی فروخت و در اصل نفروخت،کاری میکنه که آنر از خودش بهتر بشه و سود آنر باز بره تو جیبش.
    شایدم دارم چرت میگم.