تجارت گوشی های هوشمند ال جی

آخرین تلاش ال جی برای ماندن در تجارت گوشی های هوشمند

کمپانی ال جی آخرین شانس خودش برای باقی ماندن در تجارت گوشی های هوشمند را قرار است با سپردن تولید گوشی‌های اقتصادیش به یک شرکت دیگر امتحان کند.

رویترز گزارش تازه‌ای را منتشر کرده که می‌گوید، ال جی به دنبال سازماندگی مجدد تجارت گوشی های هوشمند خودش (یا تغییر رویه کلی) است تا بلکه بتواند بار دیگر به سوددهی برسد. آنچه در جدیدترین استراتژی ال جی وجود دارد که نسبت به استراتژی‌های پیشین متفاوت است، این است که ال جی برای یک بار هم که شده می‌خواهد فعالیت‌های خودش را محدود کند. در واقع دومین گوشی‌ساز بزرگ کره دیگر نمی‌خواهد سیاست بسیار ناموفق و کم سود «عرضه گوشی‌های رده ابتدایی تا بالا رده» را دنبال کند.

تغییر در تجارت گوشی های هوشمند ال جی

در حالی که عرضه گوشی‌های ارزان قیمت ال جی به بازار ادامه دارد، این شرکت کره‌ای قصدی برای تولید مجدد آن‌ها ندارد. در عوض ال جی از یک تولیدکننده طراحی اورجینال (ODM) نامشخص برای تولید این محصولات با هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر استفاده خواهد کرد تا یا قیمت گوشی‌های ارزان این کمپانی را کاهش دهد، یا سوددهی با سیاست قیمت‌گذاری موجود را تقویت کند. شاید هم هر دو این سیاست‌ها را یکجا ببینیم.

هدف از اتخاذ این سیاست، رقابت بهتر با شرکت‌هایی همچون هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو است که در میزان فروش سال‌هاست تولیدکنندگانی همچون الجی، اچ‌تی‌سی یا سونی را با ارائه محصولاتی ارزان‌تر و در اغلب مواقع پرقدرت‌تر را می‌بلعند. به نظر می‌رسد ال جی با تمرکز بیشتر روی دستگاه‌های پریمیومی همچون ال جی Wing و ال جی Velvet نمی‌خواهد به سرنوشت سونی و اچ‌تی‌سی دچار شود. تحقیق، توسعه، طراحی و تولید این محصولات میان‌رده رو به بالا و بالارده تا آینده‌ای نزدیک ادامه پیدا خواهد کرد. زیرا می‌تواند به ال جی کمک کند تا استراتژی‌های اشتباه گذشته که منجر به بازنشسته شدن زودهنگام گوشی‌های سری LG V و LG G شد را تکرار نکند.

با این حال کارشناسان در مورد اینکه ال جی چقدر می‌تواند در تجارت گوشی های هوشمند رده ابتدایی و میان‌رده موفق باشد خوشبین نیستند و معتقدند که قدرت بالای بازاریابی تولیدکنندگان چینی اصلی‌ترین وجه تمایز آن‌ها با شرکت ال جی است.

به گزارش Counterpoint Research، کمپانی ال جی طی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ در جایگاه نهمین فروشنده برتر گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است. این درحالیست که زیان مالی بخش موبایل این کمپانی برای بیست و دومین فصل متوالی از شرکت‌های سامسونگ، هواوی، شیائومی، اوپو، ویوو و حتی ریلمی پیشی گرفته است! مشخص است که دومین گوشی‌ساز بزرگ کره جنوبی به دنبال تغییر سیاست‌های خود برای باقی ماندن در این تجارت است؛ اما باید منتظر ماند و دید که آیا ال جی در مسیر دستی گام برمی‌دارد، یا کشتی آن‌ها آهسته آهسته در حال غرق شدن است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*