سامسونگ Galaxy Scroll

ویدیو مفهومی سامسونگ Galaxy Scroll را تماشا کنید؛ نسخه رول شونده گلکسی نوت

این ویدیو، کانسپتی از سامسونگ Galaxy Scroll را نشان می‌دهد. دستگاهی که مانند گلکسی نوت دارای قلم S Pen است؛ اما صفحه نمایش آن کوچک و بزرگ می‌شود.

در سال 2018 محققان دانشگاه کویینز کانادا نمونه آزمایشی یک دستگاه با صفحه نمایش رول شونده 7.5 اینچی را ساختند. هدف از این کار تحقیقاتی، امکان کوچک کردن ابعاد دیوایس به اندازه یک خودکار بود تا به راحتی در جیب جا شود. حالا مدتی‌ست که می‌شنویم سامسونگ Galaxy Scroll با ایده‌ی مشابهی در حال ساخت است.

اخیرا نائب رئیس سامسونگ نیز با گوشی ناشناخته‌ای در دست دیده شد که شاید نمونه اولیه همین گلکسی اسکرول باشد. به همین مناسبت، تیم LetsgoDigital ویدیوی مفهومی این دستگاه را خلق کرده است.

در این کلیپ، همراهی اس پن را با گوشی می‌بینیم. شیاری هم در بدنه آن برای میزبانی از قلم دیجیتال دیده می‌شود؛ مشابه آنچه که در سری Galaxy Note  وجود دارد. البته بعید هم نیست که گلکسی اسکرول جای گلکسی نوت را بگیرد؛ زیرا شایعات از توقف خط تولید این گوشی‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند.

ویدیوی مفهومی سامسونگ گلکسی اسکرول –  Galaxy Scroll

اما LG و Oppo نیز چنین ایده‌هایی را دنبال می‌کنند. مثلا پنل آمولد در گوشی مفهومی اوپو ایکس 2021 کشیده می‌شود و سایزش از 6.7 به 7.4 اینچ می‌رسد. گوشی ال جی وینگ اما یک نمایشگر ثانویه دارد که به صورت عمودی، زیر نمایشگر اصلی افقی ظاهر می‌شود و این‌گونه، فضای بیشتری برای نمایش محتوا ایجاد می‌کند.

گوشی رول شونده ال جی

کانسپت گوشی رول شونده ال جی

البته ال جی روی دستگاه‌های واقعا رول شونده نیز کار می‌کند؛ تا جایی که اخیرا دو نام تجاری LG Rollable و LG Slide را در اتحادیه اروپا به ثبت رساند. بنابراین شاید در زمستان یا بهار سال 2021، شاهد رونمایی از دستگاهی تجاری با این زبان طراحی باشیم؛ چیزی شبیه آنچه در تصویر بالا می‌بینید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*