موبایل رول شونده سامسونگ

این می‌تواند موبایل رول شونده سامسونگ باشد

به تازگی نائب رئیس کمپانی Samsung در یک عکس با دستگاهی در دست دیده شده است که به نظر می‌رسد موبایل رول شونده سامسونگ باشد.

طراحی دستگاهی که «لی جائه یونگ» هنگام بازدید از مرکز تحقیقات و توسعه سامسونگ در دست داشت، به گوشی های هوشمند معمولی شباهت ندارد. آن‌قدر هم باریک است که بعید به نظر می‌رسد یک گوشی منعطف باشد؛ پس شاید نمونه‌ای اولیه از موبایل رول شونده سامسونگ است.

از مدت‌ها پیش، گفته می‌شد که سامسونگ روی ساخت چنین محصولی کار می‌کند. پتنت‌هایی نیز وجود داشتند که این احتمال را تقویت می‌کردند. حتی ظاهرا کمپانی کره‌ای به طور خصوصی، نمونه‌ای از آن را در CES 2020 به نمایش گذاشت و صحبت از عرضه‌ی آن در سال 2021 بود.

موبایل رول شونده سامسونگ

اما این یک عکس را خود سامسونگ منتشر کرده و به نظر می‌رسد آن را باید نوعی تیزر تبلیغاتی برای محصول جدیدش بدانیم. پیش‌تر LG از تلاش برای ساخت یک دستگاه رول شونده خبر داده بود و حتی TCL یک نمونه اولیه را به نمایش گذاشت. ظاهرا سامسونگ هم می‌خواهد نشان دهد که از این قافله عقب نیفتاده است.

البته منبع عکس هیچ اشاره‌ای به جزئیات یک موبایل رول شونده احتمالی نکرده؛ ولی اگر گزارش‌ها درست باشند، این گوشی سامسونگ دارای پنل پلاستیکی منعطفی است که سایزش از 6 به 8 اینچ افزایش می‌یابد.

البته پر واضح است که تولید چنین دستگاه‌هایی، چالش‌های خاص خود را دارد؛ اما برخلاف گوشی های منعطف، مستعد چین‌خوردگی صفحه نمایش نیستند. حتی ال جی نمایشگرهای رول شونده را ایده‌آل برای عصر جدید تکنولوژی می‌داند؛ چرا که آزادی عمل بیشتری را فراهم می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*