بهترین فیلم های کمدی سال 2020

بهترین فیلم های کمدی سال 2020 که باید تماشا کنید

اگر به آثار سینمایی طنز و سرگرم کننده علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین فیلم های کمدی سال 2020 آشنایی پیدا کنید.

در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های کمدی سال 2020 پرداخته‌ایم. امسال از نظر سینمایی چندان درخشان نبود و شاهد عرضه آثار طنز درجه یک زیادی نبودیم اما باز هم آثار نسبتا خوبی ساخته شده‌اند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

در سال 2020 شاهد اتفاقات ناگوار زیادی بودیم و شاید به همین دلیل است که آثار کمدی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند. این آثار می‌توانند شما را بخندانند و باعث شوند تا کمی حس و حالتان تغییر پیدا کند. کرونا ویروس باعث تاخیر در عرضه آثار بلاک باستری، ترسناک و غیره شد اما خوشبختانه اکثر عناوین کمدی در زمان مقرر به صورت آنلاین عرضه شدند.

بهترین فیلم های کمدی سال 2020

سال 2020 به شکلی عجیب سپری شد و آثار کمدی امسال هم نسبتا عجیب هستند. بر خلاف سال‌های گذشته، اکثر آثار طنز قابل قبول، به ژانر درام نزدیک شده‌اند و کمتر شاهد عرضه فیلم‌های کمدی خالص بوده‌ایم. بعضی از فیلم‌های این فهرست شاید اگر در سال دیگری منتشر می‌شدند، هرگز به لیست فعلی راه پیدا نمی‌کردند اما با توجه به محدودیت آثار منتشر شده، راهی جز انتخاب این آثار نبود؛ محدودیتی که متاسفانه با تعطیلی سینماها ایجاد شد و ضربه جبران ناپذیری به این صنعت وارد کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

– پسران بد 3 (Bad Boys For Life)

بهترین فیلم های کمدی سال 2020

نقطه قوت مجموعه پسران بد هرگز سکانس‌های اکشن بزرگ آن نبوده بلکه کاریزما، جذابیت و رابطه طنز دو شخصیت اصلی آن است. حتی پس از یک وقفه 17 ساله، مارتین لارنس و ویل اسمیت هنوز هم می‌توانند مخاطب را بخندانند. پسران بد 3 تفاوت‌های زیادی با دو قسمت قبلی دارد و شاید از نظر اکشن کمی ناامید کننده باشد اما در مجموع فیلم بهتری است. در این قسمت، دو شخصیت اصلی وارد میانسالی شده‌اند و دیگر آن انرژی سابق را ندارند. در فیلم، اشارات زیادی هم به قسمت‌های قبلی شده که بدون شک برای طرفداران جذاب است، خصوصا سکانس آغازین فیلم.

فیلم Bad Boys For Life در اوایل سال 2020 منتشر شد و خوشبختانه تحت تاثیر کرونا ویروس قرار نگرفت. قسمت سوم اثر کمدی نسبتا قابل قبولی است و می‌تواند مخاطبان را راضی کند. با تشکر از فروش 426 میلیون دلاری فیلم، نه تنها پرونده این مجموعه بسته نشد بلکه می‌توانید منتظر ساخته شدن قسمت چهارم آن هم باشید.

– پرندگان شکاری (Birds Of Prey)

بهترین فیلم های کمدی سال 2020

سال 2020 برای آثار ابرقهرمانی هم پرفروغ نبود. فیلم پرندگان شکاری شاید بهترین قسمت از دنیای سینمایی دی سی نباشد اما اتمسفر خاص خودش را دارد. برگ برنده فیلم در آزادی زیادی است که کارگردان دارد و توانسته یک فیلم ابرقهرمانی بدنه اصلی را کاملا به دلخواه خود بسازد. مارگوت رابی هم که تا پیش از این توانسته بود با هارلی کوئین امیدوارکننده ظاهر شود، این بار شخصیت خود را به پختگی و سطح ایده آلی رسانده است. سکانس‌های اکشن فیلم بسیار هیجان انگیز و خشن هستند اما این بُعد کمدی اثر است که بر دیگر بخش‌ها چیره می‌شود. فیلم پرندگان شکاری همچنین به ما یادآوری می‌کند که مری الیزابت وینستد تا چه اندازه پتانسیل طنز دارد. این اثر شاید نواقص زیادی داشته باشد اما یکی از متفاوت‌ترین آثار اکشن کمدی پرخرج چند سال اخیر است و توصیه می‌کنیم آن را تماشا کنید، حتی اگر طرفداران مارول هستید.

– سراشیبی (Downhill)

بهترین فیلم های کمدی سال 2020

سراشیبی، نسخه بازسازی یک اثر سوئدی به نام فورس ماژور (Force Majeure) است و با اینکه در حد و اندازه آن فیلم ظاهر نمی‌شود اما ارزش تماشا دارد. کارگردانی فیلم بر عهده دو کمدین نسبتا مطرح، جیم رش و نت فکسون بوده و نقش اصلی آن را ویل فرل و جولیا لوئی درایفوس بازی می‌کنند. داستان این کمدی سیاه، پیرامون مشکلاتی است که پس از وقوع یک بهمن بی‌خطر، برای یک زوج پیش می‌آید. این زوج به یک منطقه زمستانی می‌روند و ناگهان یک بهمن به وقوع می پیوندد. شوهر خانواده در آن لحظات، به جای نجات دادن همسر و فرزندش، تصمیم می‌گیرد که جان خودش را نجات دهد. نقش شوهر خانواده شاید چندان برای استعدادهای ویل فرل مناسب نباشد، با اینکه او تلاش می‌کند تا بازی قابل قبولی ارائه دهد اما جولیا لوئی درایفوس عالی است و شاید بتواند یک نامزدی در مراسم گلدن گلوب به دست بیاورد. علاقه‌مندان به سریال‌های کمدی، با درایفوس به خوبی آشنا هستند و با بازی او در سریال محبوب ساینفیلد خاطره دارند.

اِما (Emma)

بهترین فیلم های کمدی سال 2020

اقتباس جدید اثر کلاسیک جین آستین، بدون شک یکی از فاخرترین و جذاب‌ترین برداشت‌هایی است که تاکنون از رمان اِما ساخته شده. النور کاتن (Eleanor Catton)، فیلم نامه نویس اثر، موفق شده تا هوشمندی و لحن تاثیرگذار آستین را به اثر تزریق کند و کارگردان، آتم د وایلد (Autumn de Wilde) توانسته دوران نیابت سلطنت (Regency-era) انگلستان را به شکلی استادانه به تصویر بکشد. دیگر نکته مثبت، حضور درخشان آنیا تیلور جوی (Anya Taylor-Joy) در فیلم است که بازی‌های خوب او را در آثاری همچون اسپلیت و جادوگر شاهد بوده‌ایم.

بر خلاف اقتباس‌های قبلی، این نسخه توانسته تا ابعاد تازه‌ای از داستان مشهور جین آستین را مورد بررسی قرار دهد و آنیا تیلور جوی موفق شده تا شخصیت اِما را قانع کننده‌تر ترسیم کند. این فیلم بریتانیایی توانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد و به فروش نسبتا مناسبی هم دست یابد. اگر به آثار طنز با فضای کلاسیک علاقه‌مند هستید، فیلم Emma بهترین انتخاب شما در سال 2020 است.

– مسابقه آواز یورو ویژن (Eurovision Song Contest: The Story Of Fire Saga)

بهترین فیلم های کمدی سال 2020

فیلم مسابقه آواز یورو ویژن یک بار دیگر ویل فرل را در نقش اصلی دارد اما با دیگر فیلم‌هایی که او بازی کرده، تفاوت‌های زیادی دارد. آواز یورو ویژن به شکلی که ساخته شده که شاید از زوایای مختلف حتی یک فیلم کمدی محسوب نشود و می‌توان آن را یک اثر موزیکال / ورزشی الهام بخش توصیف کرد که تصادفا در آن از موهای مصنوعی، لهجه‌های اروپایی و غیره استفاده می‌شود. از ویل فرل معمولا انتظار جوک‌ها و شوخی‌های فراوان داریم اما این فیلم فاقد چنین چیزهایی است و تمرکز اصلی سازندگان بر روی خلق طنز به شکل‌های دیگر بوده. فیلم Eurovision Song Contest می‌تواند یک تجربه منحصربه‌فرد باشد و حتی اشک مخاطبان را در بیاورد. اگر از طنزهای کلیشه‌ای خسته شده‌اید، تماشای این فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

– فوق العاده (Extra Ordinary)

بهترین فیلم های کمدی سال 2020

فوق العاده یکی از شیرین‌ترین آثار سال 2020 محسوب می‌شود. این فیلم کمدی ترسناک ایرلندی، آن چیزی نیست که انتظار دارید و شاید گاهی کمی ترسناک شود اما در مجموع، یکی از بهترین کارهای طنزی است که در سال گذشته ساخته شده. داستان فیلم نسبتا کلیشه‌ای است، یک زن منزوی که قدرت‌های ماوراءالطبیعه دارد و می‌تواند ارواح سرگردان را به آن دنیا بفرستد. در همین هنگام، یک خواننده راک با بازی ویل فورته، نقشه‌های شومی در سر دارد و می‌خواهد با انجام کارهای شیطانی، به شکوه و محبوبیت گذشته دست یابد.

فیلم Extra Ordinary را باید از آثار کمتر دیده شده سال در نظر گرفت. این اثر به دلیل تبلیغات محدود، چندان مورد توجه قرار نگرفت اما در ژانر کمدی، اثر سرگرم کننده‌ای است و می‌تواند مخاطبان ژانر ترسناک را نیز تا حدودی راضی کند.

– جنتلمن (The Gentlemen)

بهترین فیلم های کمدی سال 2020

اگر با سبک فیلم سازی گای ریچی آشنایی داشته باشید، احتمالا می‌دانید که جنتلمن چه فضایی دارد و قرار است پیرامون چه چیزهایی جریان داشته باشد. اگر با فحش‌های بریتانیایی و خشونت‌های تارانتینویی مشکلی ندارید، این فیلم یکی از آن آثاری است که تجربه‌اش به شما انرژی زیادی می‌دهد. متیو مک کانهی در فیلم، نقش یک دلال مواد مخدر را بازی می‌کند که می‌خواهد کل تشکیلات خود را بفروشد. چارلی هونام هم نقش دست راست او را بازی می‌کند که باید با یک خبرنگار دردسرساز دست و پنجه نرم کند. هیو گرانت و کالین فرل هم در فیلم حضور دارند تا شاهد حضور فهرستی از بازیگران درجه یک در اثر باشیم. کسانی که طرفدار آثار جریان ساز گای ریچی همانند قفل، انبار و دو بشکه باروت (Lock, Stock and Two Smoking Barrels) و قاپ‌زنی (Snatch) هستند، بدون شک لذت بیشتری از جنتلمن خواهند برد و می‌توانند منتظر چرخش‌های داستانی غیرمنتظره‌ای در آن باشند. اگر هم به این سبک کارهای کمدی / گنگستری علاقه‌ای ندارید، شاید فیلم مذکور نظر شما را تغییر دهد.

– شکار (The Hunt)

بهترین فیلم های کمدی سال 2020

شکار قرار بود در سال 2019 اکران شود اما با تاخیر رو به رو شد. مخاطبان برای تماشای این اثر کنجکاو بودند و این فیلم در نهایت توانست پر سر و صدا ظاهر شود. تا قبل از عرضه فیلم، شنیده می‌شد که قرار است با یک اثر نسبتا سیاسی مواجه شویم، این مسئله تا حدودی درستی است اما شکار در کنار تمامی پیام‌ها، لحظات خشونت آمیز و شوکه کننده خود، اثری است که می‌خواهد کمدی باشد و بارها به شکل‌های مختلف شما را می‌خنداند.

افتتاحیه فیلم، مخاطبان را به یاد بازی‌های بتل رویال می‌اندازد، جایی که گروهی از انسان باید برای بقا تلاش کنند اما در ادامه شاهد چرخش‌های داستانی مختلفی هستیم و می‌توانید انتظار کشته شدن هر کدام از شخصیت‌ها را در هر لحظه داشته باشید. در این میان، دختری به نام کریستال، باید برای نجات و البته رسیدن به جواب، مسیر سخت و غیرممکنی را طی کند. تلاش کریستال برای بقا جالب توجه است و مهارت‌های ذاتی او را زنده می‌کند، مهارت‌هایی که شاید بتوانید آن‌ها را هم رده جان ویک قرار دهید. فیلم The Hunt را با انتظارات پایین تماشا کنید اما هرگز آن را دست کم نگیرید.

– پادشاه استتن آیلند (The King Of Staten Island)

بهترین فیلم های کمدی سال 2020

پادشاه استتن آیلند بیشتر یک اثر درام است تا کمدی اما اولا، توسط جاد آپتاو (Judd Apatow) ساخته شده و دوما، در ژانر کمدی طبقه بندی شده است. در هر صورت چه این فیلم را کمدی در نظر بگیریم و چه درام، اثر خوش ساخت و درجه یکی است. پیت دیویدسون (Pete Davidson) نقش اصلی فیلم است، جوانی که زندگی بی هدف و مضحکی را در منطقه استتن آیلند تجربه می‌کند. طنز فیلم در شوخی‌های سیاه دیویدسون نهفته است، خصوصا در رابطه با مرگ پدر و ارتباطی که با دوستانش دارد اما کاملا مشخص است که این شوخی‌ها تنها برای پنهان کردن دردها و غم‌های اوست. جاد آپتاو که آثار طنز درخشانی همانند باکره چهل ‌ساله و باردار را در کارنامه دارد، با پادشاه استتن آیلند یکی از احساسی‌‌ترین فیلم‌هایش را ساخته و طنز او با انسانیت همراه است.

– به پیش (Onward)

بهترین فیلم های کمدی سال 2020

جدیدترین انیمیشن استودیوی پیکسار از سال 2017 و یکی از فانتزی‌ترین ساخته‌های آن‌ها. به پیش شاید بهترین اثر این استودیو نباشد اما یکی از کارهای موفق آن‌ها به حساب می‌آید. داستان، پیرامون دو برادر اِلف (با صداپیشگی تام هالند و کریس پرت) جریان دارد که وارد یک سفر حماسی می‌شوند تا یک روز دیگر را در کنار پدرشان سپری کنند. انیمیشن Onward از ابعاد مختلف، بسیار هوشمندانه طراحی شده و یک تیم خلاق در پشت آن حضور دارد. مطابق معمول، جادوی استودیوی پیکسار در این انیمیشن هم به چشم می‌خورد و حس متفاوتی به مخاطب می‌دهد.

این انیمیشن یکی از بامزه‌ترین ساخته‌های پیکسار هم هست و بارها شما را می‌خنداند. اکران آنلاین به پیش باعث شد تا چندان در مورد آن صحبت نشود اما این بدین معنا نیست که کیفیت پایینی دارد.

– بُرات 2 (Borat Subsequent Moviefilm)

بهترین فیلم های کمدی سال 2020

قسمت اول بُرات در سال 2006 اکران شد و یکی از بهترین آثار کمدی دهه نام گرفت. ساخت فیلم، سختی‌های زیادی برای ساشا بارون کوهن داشت و او بیش از 100 بار دستگیر شد. کوهن در ادامه اعلام کرد که این شخصیت را بازنشسته می‌کند و دیگر شاهد حضور آن در سینما نخواهیم بود. حالا پس از 14 سال، شاهد بازگشت این شخصیت محبوب هستیم. بُرات 2 از نظر ساختاری، مشابه قسمت اول است اما این بار حتی افراطی‌تر هم عمل می‌کند و هر سکانس آن یک نقد اجتماعی محسوب می‌شود. برگ برنده فیلم، شخصیت دختر بُرات است که یک بازیگر گمنام بلغاری به نام ماریا باکالووا (Maria Bakalova) آن را ایفا می‌کند و توانسته رنگ و بوی تازه‌ای به مجموعه ببخشد.

فیلم بُرات 2 شاید خالص‌ترین کمدی این فهرست باشد و با اینکه بخش زیادی از طنز آن منحصرا برای مخاطب آمریکایی طراحی شده اما می‌تواند مخاطبان جهانی را هم سرگرم کند. بُرات پس از اتفاقات قسمت اول، زندانی شده اما در ادامه از سوی دولت قزاقستان ماموریت پیدا می‌کند تا یک میمون را به آمریکا برده و به دونالد ترامپ هدیه دهد تا فشارها از روی کشورش برداشته باشد. این سفر زمانی پیچیده می‌شود که دختر بُرات یعنی توتار (Tutar) هم وارد ماجراها می‌شود. قسمت دوم شاید تازگی قسمت اول را نداشته باشد اما اثر برجسته‌ای است و تماشای آن به طرفداران ژانر کمدی توصیه می‌شود.

کدام یک از آثار فهرست بهترین فیلم های کمدی سال 2020 را تماشا کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*