نسخه آنلاین

اپلیکیشن اسنپ به قابلیت صدور نسخه آنلاین مجهز شد

شرکت اسنپ در راستای کاهش مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی و کاهش ترددها در سطح شهر در سوپر اپلیکیشن خود قابلیت صدور نسخه آنلاین را فعال کرد.

شیوع کرونا باعث شد تا نیاز مردم به استفاده از خدمات آنلاین پزشکی به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند، شرکت اسنپ در همین راستا و با هدف کاهش مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی و کاهش ترددها در سطح شهر تصمیم گرفت تا قابلیت دریافت نسخه آنلاین را در سوپر اپلیکیشن خود فعال کند.

اقدامات اسنپ برای افزایش دسترسی به خدمات پزشکی

از سالیان گذشته تا به امروز همواره پس از شیوع یک بیماری آن هم به شکل گسترده در سطح جهان زندگی بشر نیز با تحولات عظیمی مواجه شده است؛ بیماری‌هایی چون طاعون، وبا، سارس، ایدز و انواع آنفولانزاها می‌توانند این گفته‌ها را به خوبی تایید کنند. در واقع پاندمی‌ها (همه‌گیری‌های جهانی) بشر را به ناچار به سمت تغییرات گسترده سوق می‌دهند و اکنون با پیشرفت تکنولوژی و شیوع کرونا نیاز مردم به استفاده از خدمات آنلاین پزشکی به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است.

در وضعیت کنونی استفاده از تکنولوژی برای کمک و درمان از راه دور یکی از راهکارهای مهم در این حوزه محسوب می‌شود که شرکت اسنپ با شیوع کرونا اقدامات متعددی را در این راستا انجام داده است. فعال کردن سرویس پزشک و مشاور برای افزایش دسترسی کاربران به پزشکان متخصص در دوران کرونا نخستین گام اسنپ بود. پس از آن خدمات پزشکی و آزمایشگاهی به سوپر اپلیکیشن اسنپ اضافه شد تا مراجعات حضوری به مراکز درمانی کاهش پیدا کند و کاربران قادر باشند با اطمینان خاطر روند درمانی خود را به انجام برسانند. اکنون اسنپ در اقدامی جدید امکان دریافت نسخه پزشکی را نیز به سوپر اپلیکیشن خود اضافه کرده است تا کاربران پس از مشاوره با پزشک خود در صورت نیاز به آسانی بتوانند فرایند دریافت دارو یا آزمایش را انجام دهند.

نحوه صدور نسخه آنلاین در اسنپ

پس از این که مشاوره کاربران در اپلیکیشن اسنپ به پایان رسید، پزشکان قادر خواهند بود بر اساس وضعیت و نیاز بیمار برای آنها نسخه دارو، آزمایش یا سایر اقدامات پاراکلینیکی را تجویز کنند. قبل از صدور نسخه به شماره همراه پزشک کد تایید یکبار مصرف یا otp ارسال خواهد شد و پس از وارد کردن کد و تایید، امکان تجویز و ارسال نسخه فراهم خواهد شد. پس از آن کاربران قادر خواهند بود با مراجعه به بخش پرونده من نسخه خود را دریافت کنند. نسخه‌هایی که در اپلیکیشن اسنپ صادر می‌شوند همانند نسخه‌های فیزیکی دارای اعتبار خواهند بود. کلیه نسخه‌ها با مهر و امضای پزشک تایید و در سربرگ صادر خواهند شد و پس آن تصویر نسخه آنلاین برای کاربر ارسال می‌شود. علاوه بر این، باقی ماندن نسخه آنلاین در این اپلیکیشن باعث می‌شود کاربران و پزشکان به آنها به آسانی دسترسی پیدا کنند. لازم به ذکر است در راستای حفظ حریم خصوصی افراد، این نسخه آنلاین فقط از سوی پزشک صادر کننده نسخه و کاربر قابل مشاهده خواهد بود.

فرایند تایید و عضویت پزشکان در اسنپ 

در سامانه اسنپ دکتر تمامی پزشکان بعد از انجام یک فرایند دقیق نظیر دریافت اطلاعات هویتی، مطابقت مدارک هویتی (کارت ملی و کارت نظام پزشکی)، مطابقت شماره تلفن ثبت‌نامی با شماره ملی فرد و سرانجام مصاحبه عضو خواهند شد. اطلاعات و مدارک پزشکان در سایت نظام پزشکی مطابقت داده خواهد شد و همچنین از طریق سامانه شاهکار مالکیت تلفن همراه و مدارک هویتی پزشک تایید می‌شود. پس از این مرحله، پزشکان از طریق اپلیکیشن اسنپ قادر خواهند بود با بیماران خود ارتباط برقرار کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*