رابط کاربری One UI 3

رابط کاربری One UI 3 سامسونگ در اندروید 11 تجربه کاربری جدیدی را ارائه می‌دهد

رابط کاربری One UI 3 سامسونگ در اندروید 11 با قابلیت‌های متعدد خود تجربه کاربری جدیدی را ارائه خواهد داد. در ادامه با ویژگی‌های این نسخه آشنا می‌شویم.

شرکت سامسونگ به صورت رسمی از رابط کاربری جدید خود به نام One UI 3 رونمایی کرد. این رابط کاربری به عنوان جدیدترین به روزرسانی در دستگاه‌های گلکسی عرضه شده و با طراحی جدید و قابلیت‌های پیشرفته و امکان شخصی‌سازی گسترده، تجربه‌ای جدید در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این به روزرسانی همراه با نسخه اندروید 11 عرضه شده و نشان دهنده تعهد سامسونگ به عرضه سریع جدیدترین نوآوری‌ها به کاربران است. در راستای اعلام قبلی شرکت سامسونگ مبنی بر پشتیبانی گوشی‌های این شرکت تا سه نسل از به روزرسانی‌های اندروید، به روزرسانی نسخه جدید اندروید برای میلیون‌ها دستگاه این شرکت انجام خواهد شد.

پس از مرحله دسترسی زوردهنگام، اکنون One UI 3 با شروع از گوشی‌های خانواده گلکسی S20 در کره، آمریکا و بخش اعظم اروپا بصورت همگانی عرضه خواهد شد. این به روزرسانی به تدریج در مناطق و روی دستگاه‌های بیشتر از جمله گلکسی نوت 20، Z Fold 2، Z Flip، نوت 10 و سری S10 ارائه می‌شود. عرضه آن برای دستگاه‌های سری A هم در نیمه اول سال 2021 انجام خواهد شد.

دکتر دی‌ام کو، مدیرعامل سامسونگ موبایل می‌گوید عرضه One UI 3 آغاز تعهد ما در عرضه بهترین تجربه موبایلی ممکن به کاربران گلکسی است که سعی داریم در کمترین زمان ممکن به آنها امکان دسترسی به جدیدترین نوآوری‌ها در حوزه سیستم عامل را بدهیم.

او افزود One UI 3 بخشی از ماموریت ما برای خلق نوآوری‌های جدید و تجربه‌هایی نوآورانه برای کاربران‌مان در کل مدت چرخه حیات دستگاه‌هایشان است. یعنی وقتی شما یک دستگاه گلکسی داشته باشید برای سال‌ها، دروازه‌ای به تجربه‌های جدید و غیرقابل تصور برایتان گشوده است.

ویژگی‌های رابط کاربری One UI 3 سامسونگ

طراحی جدید برای تجربه‌ای زیبا

One UI 3

به روزرسانی‌های طراحی One UI 3 باعث سادگی و جذابیت بیشتر تجربه کاربران گلکسی از One UI می‌شود. قابلیت‌هایی مانند صفحه اصلی، صفحه قفل، نوتیفیکیشن و Quick Panel که بیشترین کاربرد را برای کاربر دارد از نظر بصری بهینه شده است تا اطلاعات مهم آنها بهتر نمایش داده شود. افکت‌های تصویری جدید مانند افکت Dim/Blur (کم‌نور/ناواضح شدن بقیه صفحه) در نوتیفیکیشن‌ها به شما کمک می‌کند تا فورا روی چیزهایی که بیشترین اهمیت را برای شما دارند تمرکز کرده و صفحه اصلی گوشی‌تان را کاملا منظم، ساده و تمیز نگه دارید.

تفاوت One UI 3 تنها در ظاهر آن نیست، بلکه حس کار کردن با آن هم متفاوت شده است. افکت‌های حرکتی و انیمیشن‌های روان‌تر در کنار فیدبک طبیعی حسی که از گوشی می‌گیرید، کار با آن را برای شما لذت‌بخش خواهد کرد. افکت ناپدید شدن صفحه قفل زیباتر شده، صفحات با حرکت انگشت شما نرم‌تر جابه‌جا می‌شوند و فشار دادن دکمه‌ها هم حس طبیعی‌تری دارد. نسخه جدید رابط کاربری One UI یک تجربه کلی و یکدست روی کل اکوسیستم گلکسی در اختیار شما می‌گذارد و به این ترتیب جابه‌جا شدن شما بین دستگاه‌های مختلف هم بسیار روان و ساده خواهد بود.

تقویت طراحی قابلیت‌ها به‌ منظور انجام کارهای بیشتر

One UI 3

رابط کاربری One UI 3 روی سادگی کارهای روزمره تمرکز می‌کند. طراحی جدید ویجت‌ها روی صفحه قفل به شما کمک می‌کند تا موسیقی را کنترل کرده، اطلاعات مهم مانند رخدادهای تقویمی و فعالیت‌های روزمره خود را بدون باز کردن گوشی، ببینید. با یکدست شدن نوتیفیکشن‌های پیام و تماس‌ در بخش مرکزی صفحه، امکان پیگیری و پاسخ دادن به آنها بسیار ساده‌تر شده است. افزایش اندازه تصویر در تماس‌های تصویری به حالت تمام صفحه و بدون حاشیه، تجربه‌ای کاملا جدید و حس نزدیکی بیشتر را در اختیار کاربران می‌گذارد.

One UI 3

با One UI 3 دوربین گوشی شما هم قدرت بیشتری پیدا می‌کند. بهتر شدن زوم روی عکس‌ها با استفاده از هوش مصنوعی و فوکوس خودکار و تنظیم خودکار میزان نور ورودی هم در گرفتن عکس‌های عالی به شما کمک می‌کند. نوع دسته‌بندی عکس‌ها در گالری هم پیدا کردن آنها را راحت‌تر می‌کند. همزمان با دیدن یک عکس اگر صفحه را به سمت بالا بکشید، گروهی از عکس‌های مرتبط با آن را مشاهده خواهید کرد. برای اطمینان از اینکه هیچکدام از خاطرات‌تان را از دست نخواهید داد، می‌توانید عکس‌هایی که ویرایش کرده‌اید را در هر زمانی، حتی بعد از ذخیره کردن آنها، دوباره به حالت اولیه برگردانید.

شخصی‌سازی بیشتر گوشی

One UI 3

ما می‌خواهیم کاربران آزادی شخصی‌سازی رابط کاربری‌شان را مطابق سلیقه خودشان داشته باشند. اگر به صورت مرتب حالت تیره یا Dark Mode یا هات اسپات گوشی‌تان را روشن می‌کنید، اکنون می‌توانید با شخصی کردن Quick Panel، تنها با یک بار کشیدن صفحه و یک ضربه آنها را فعال کنید. همچنین می‌توانید مهم‌ترین جاهایی که در آنها و یا با آنها فایل به اشتراک می‌گذارید، مثلا یک فرد یا یک اپلیکیشن پیام رسان را هم در بخش اشتراک‌گذاری Quick Panel قرار داده و فورا به آن دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این موارد One UI به شما امکان می‌دهد پروفایل‌های جداگانه‌ای برای کار و زندگی فردی خود ایجاد کرده و لذا نگران نباشید که فایلی را اشتباهی برای فرد دیگری بفرستید.

One UI 3

برای شخصی‌سازی بیشتر می‌توانید ویجت‌های دلخواه‌تان را روی صفحه اصلی قرار داده و شفافیت آن را متناسب با عکس پس‌زمینه خود تغییر داده یا طراحی و رنگ ساعت را در صفحه قفل یا Always On Display متناسب با سلیقه خودتان تغییر دهید. همچنین برای شخصی‌تر کردن تماس‌هایتان می‌توانید به تماس‌های ورودی یا خروجی، ویدیو اضافه کنید.

طراحی One UI به شکلی انجام شده که کاربر بتواند اطلاعات کاربردی در زمینه سلامت دیجیتال خود مانند تغییرات هفتگی در زمان استفاده از دستگاه یا میزان رانندگی خود را مشاهده کرده و تصمیمات بهتری برای زمان استفاده از دستگاه‌های گلکسی بگیرید.

همگام با تلاش سامسونگ برای بهبود تجربه گلکسی، One UI هم در کنار رونمایی از پرچمداران سامسونگ در سال 2021 به روزرسانی خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر درباره One UI به آدرس www.samsung.com/one-ui مراجعه کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*