اکانت گوگل

اکانت قدیمی گوگل شما در خطر حذف شدن است!

اخیرا Google پیامی را درباره تغییر خط مشی خود به کاربران ارسال می‌کند. این سیاست جدید که از سال 2021 اجرایی خواهد شد، می‌تواند به حذف اکانت قدیمی گوگل شما منجر شود؛ البته اگر بیش از حد پُر یا غیرفعال باشد.

خط مشی جدید؛ جیمیل، گوگل درایو، گوگل فوتوز و سایر سرویس‌های گوگل را دربرمی‌گیرد. البته افرادی که مثلا اشتراک Google One را دارند؛ نباید نگران حذف حساب کاربری خود باشند؛ ولی اگر مدت‌هاست از اکانت قدیمی گوگل یا جیمیل خود استفاده نکردید، باید به این موضوع توجه کنید.

گوگل حذف اکانت‌های قدیمی و غیرفعال را با هدف آزاد سازی فضا انجام می‌دهد. با استفاده از ابزار Google Inactive Account Manager می‌توانید به حساب کاربری خود وارد شوید و ببینید گوگل چه اکانتی را غیرفعال در نظر می‌گیرد. این ابزار همچنین به کاربران امکان می‌دهد خودشان یک بازه زمانی تعریف کنند تا در صورت غیرفعال بودن در آن مدت، گوگل اقدامات لازم را انجام دهد. البته قبل از هرگونه اقدامی، به کاربران اطلاع خواهد داد.

اکانت قدیمی گوگل

تنظیمات پیش‌فرض به این صورت است که اگر طی 24 ماه از جیمیل، گوگل فوتوز یا هر کدام از اپ‌های گوگل درایو و سرویس‌های اینترنتی گوگل استفاده نکردید، امکان حذف اطلاعات شما وجود دارد.

این سیاست جدید از اول ژوئن 2021 (یازدهم خرداد 1400) اجرایی خواهد شد و شمارش معکوس 24 ماهه نیز از همان موقع آغاز می‌شود. یعنی اواخر بهار 2023 زودترین زمان احتمالی برای حذف اکانت قدیمی گوگل است.

همچنین شاید بخواهید نگاهی به Google account storage manager هم بیندازید. از این طریق می‌توانید سروسامانی به اکانت خود بدهید و برخی از داده‌های زاید را پاک کنید.