وان پلاس 9

افشای جزئیات سخت‌افزاری و عکس‌های واقعی وان پلاس 9 5G

با افشای تصاویر وان پلاس 9 و 9 پرو – Oneplus 9 and 9 Pro به احتمال زیاد این دو گوشی پرچمدار زودتر از موعد مقرر به بازار خواهند آمد.

اخبار و شنیده‌ها حاکی از آن است که وان پلاس 9 و 9 پرو قرار است در کنار وان پلاس 9 ای به صورت یک سه‌گانه جدید معرفی شوند. این روزها به دلیل وجود تعداد زیادی از تصاویر رندر شده حدس زدن در مورد ظاهر گوشی‌ها کار خیلی سختی نیست. اما اخیراً به جز رندرها،‌ تصاویری واقعی از وان پلاس 9 در گوشه و کنار اینترنت سر برآورده است. در این تصاویر که به نظر می‌رسد از نمونه اولیه این گوشی هوشمند باشد به خوبی می‌توان اجزای مختلف آن را دید.

 

تصاویر گرفته شده از پشت وان پلاس 9 نشان می‌دهد که رندرها تا حدود زیادی به واقعیت نزدیک بوده‌اند؛ البته با در نظر گرفتن این موضوع که این نمونه در مراحل پایانی طراحی قرار دارد و به تایید خواهد رسید.

ستاپ اصلی دوربین‌ها شامل دو لنز بزرگ و یک واحد کوچک‌تر است که فلاش LED در کنار آنها دیده می‌شود. همه این موارد با تصاویر رندر شده و فاقد جزئیات پیشین همخوانی دارد. تا جایی که می‌دانیم مشخصات دوربین‌های وان پلاس 9 پرو جالب‌تر است و حتی ممکن است با یک لنز چهارم همراه باشد.

اما بزرگ‌ترین مورد فاش شده تعدادی اسکرین‌شات با اطلاعات سخت‌افزاری دستگاه است. طبق گزارش‌ها و اطلاعات درج شده در این تصاویر،‌ دوربین‌ها از نوع 12 و 4 مگاپیکسلی هستند. اما این موضوع می‌تواند بدین معنا باشد که در نسخه نهایی،‌ دوربین‌ اصلی از نوع 48 مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید 16 مگاپیکسلی خواهد بود.

اما قبل از بررسی قسمت جلوی گوشی ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که لوگوی عجیب حک شده روی قسمت پشتی دوربین چیست. پاسخ این است که شرکت‌های مختلف معمولاً این گونه لوگوها را روی نمونه‌های اولیه محصولات خود چاپ می‌کنند. پس می‌توانید مطمئن باشید که دستگاه‌های مذکور همگی ساخته وان پلاس هستند.

قسمت جلوی وان پلاس 9 5G تا حدود زیادی شبیه همتای پیشین آن، وان پلاس 8 تی است. حتی برخی مشخصات وان پلاس ۸ تی مانند صفحه نمایش 6.55 اینچی مسطح HDR، با نسبت 20:9 و پانل فول اچ دی پلاس 2400 x 1080 پیکسلی نیز در اینجا تکرار شده است. ظاهراً وان پلاس 9 تنها بهینه‌سازی‌هایی را به 8 تی خواهد افزود و در بقیه موارد کاملاً مشابه با آن خواهد بود. حاشیه‌های دور صفحه نمایش بسیار باریک هستند ولی در اینجا هم فرق چندانی با 8 تی مشاهده نمی‌شود.

 

به گفته منابع خبری، فریم وان پلاس جدید فلزی و احتمالاً آلومینیومی خواهد بود. همه دکمه‌ها و پورت‌ها نیز به نظر در جاهای معمول گوشی‌های وان پلاس قرار دارند. اسلایدر هشدار که مشخصه بارز وان پلاس است هنوز در جای همیشگی دیده می‌شود. وجود پوشش پلاستیک سخت دریچه نانو سیم کارت هم تسلی بخش است. تا جایی که می‌دانیم وان پلاس به احتمال زیاد رتبه‌بندی IP را برای وان پلاس 9 در نظر خواهد گرفت. اما ممکن است فقط نسخه پرو با یک برچسب رسمی محافظت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک معرفی شود.

در پایان، مابقی اسکرین‌شات‌ها گوشی جدید وان پلاس تا حدود زیادی روی چیپ «لاهاینا» تمرکز دارد که در واقع اسم رمز اسنپدراگون 888 است. از آنجایی که همین چند هفته پیش وان پلاس ۹ پرو با چیپ اسنپدراگون 875 دیده شده بود چنین خبری شگفت‌انگیز است.

از مشخصات دیگر گوشی جدید وان پلاس می‌توان به 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی بدون قابلیت ارتقا با حافظه خارجی و همچنین اندروید 11 با رابط کاربری اکسیجنوس – OxygenOS اشاره کرد. همچنین دستگاه مشاهده شده در تصاویر با نام LE2117 معرفی شده است. با همین این اوصاف باید در نظر داشته باشید که این تنها یک نمونه اولیه با سیستم عاملی سازگار است. حتی اگر همه این اعداد و شناسه‌ها هم قابل باور به نظر آید، همیشه امکان دارد که در گزارش‌ها اشتباه درج شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*