گزارش تصویری آخرین خورشید گرفتگی سال 2020

گزارش تصویری آخرین خورشید گرفتگی سال 2020

در روز 14 دسامبر آخرین خورشید گرفتگی 2020 اتفاق افتاد؛ در ادامه با ما همراه باشید تا گزارشی تصویری همراه عکس‌ها و ویدیوهایی که از رویداد مورد نظر ثبت شده‌اند را بررسی کنیم.

در این مطلب قصد داریم تا بهترین تصاویر و ویدیوهای ثبت شده از آخرین خورشید گرفتی 2020 را که یک کسوف کامل بود، بررسی کنیم. این پدیده در 14 دسامبر رخ داد و تماشای آن تنها از قسمت جنوبی قاره آمریکا و مناطقی در آفریقا و قطب جنوب ممکن بود.

کسوف 14 دسامبر (24 آذر) تنها خورشید گرفتگی کامل سال جاری میلادی بود که با وجود آسمان ابری برخی مناطق محل اصلی مشاهده این پدیده در کشورهای شیلی و آرژانتین، همچنان نمای شگفت‌انگیزی را در آسمان پدید آورد. از طرف دیگر قرار گرفتن مسیر حرکت سایه این خورشید گرفتگی در قسمت جنوبی قاره آمریکا باعث شده بود تا علاقه‌مندان زیادی نتوانند پدیده را به صورت مستقیم در محل وقوع آن ببینند.

همچنین، دردسرهای پاندمی کرونا هم از طرف دیگر محدودیت‌های جدی را برای مسافرت این علاقه‌مندان به وجود آورده بود و اگر چنین محدودیت‌هایی در سراسر دنیا اعمال نمی‌شد، احتمالا عده زیادی از این شیفتگان پدیده‌های فضایی شخصا به شیلی یا آرژانتین می‌رفتند تا آخرین خورشید گرفتگی 2020 را از نزدیک تماشا کنند.

البته باید یادآور شویم که اگر زمانی در محل وقوع چنین پدیده‌ای قرار گرفتید، به هیچ وجه مستقیما به آن نگاه نکرده و حتما از تجهیزات محافظتی استفاده کنید.

تصاویر آخرین خورشید گرفتگی 2020

در گیف پایین عبور سایه ماه را در مناطق تحت تاثیر کسوف اخیر می‌بینیم. این تصاویر توسط ماهواره‌های هواشناسی ناسا ثبت شده‌اند و در نمایی شگفت‌انگیز، به ما نشان می‌دهند که از دید کسانی که در مدار زمین گردش می‌کنند و یا سیاره ما را از فاصله دور می‌بینند، افتادن سایه قمر سیاره روی قسمتی از محل زندگی ما چگونه دیده می‌شود.

گزارش تصویری آخرین خورشید گرفتگی سال 2020

عکس زیر هم لحظه تکمیل شدن خورشید گرفتگی را نشان می‌دهد و با اینکه چنین اتفاقی در هر محل مشخص از زمین، تنها در مدت زمانی بسیار کوتاه رخ می‌دهد، افراد خوش‌شانسی که در مناطق تحت تاثیر آخرین خورشید گرفتگی 2020 بودند، امکان ثبت چنین عکس‌هایی را داشتند.

گزارش تصویری آخرین خورشید گرفتگی سال 2020

تصویری که در ادامه می‌بینیم از طرف یکی از شهروندان آرژانتین و از داخل یکی از تجهیزات ابداعی برای مشاهده خورشید گرفتگی ثبت شده است.

گزارش تصویری آخرین خورشید گرفتگی سال 2020

نکته جالب‌توجهی که کمتر کسی به هنگام وقوع کسوف به آن توجه می‌کند، تاریکی مطلقی بوده که در محل مشاهده خورشید گرفتگی کامل، برای چند لحظه بخشی از مناطق سیاره را فرار می‌گیرد. ویدیو زیر هم این تاریکی را در منطقه‌ای از کشور شیلی نشان داده و به ما یادآور می‌شود که تجربه یک کسوف کامل از نزدیک تا چه حد می‌تواند شگفت‌انگیز باشد.

تاریکی کسوف 14 دسامبر 2020

 

مردم مناطق مختلف شیلی هم در مورد کسوف اخیر هیجان‌زده بودند و همان‌طور که می‌بینیم، مرد، زن، پیر و جوان با استفاده از عینک‌های مخصوص مشاهده خورشید گرفتگی، رویداد مورد نظر را به هیچ وجه از دست ندادند.

گزارش تصویری آخرین خورشید گرفتگی سال 2020

نکته جالب‌توجه بعدی در مورد شگفتی‌های آخرین خورشید گرفتگی 2020 یا هر کسوف دیگر، سایه درختان به هنگام وقوع کسوف بوده که همانند ویدیو و تصاویر زیر، دقیقا حلال به وجود آمده را روی زمین می‌اندازد.

گزارش تصویری آخرین خورشید گرفتگی سال 2020 گزارش تصویری آخرین خورشید گرفتگی سال 2020

 

همان‌طور که اشاره شد، خورشید گرفتگی اخیر آخرین مورد از نوع خود بوده که سال 2020 را برای شیفتگان دنیای هوافضا هیجان‌انگیز کرد. بر اساس اطلاعات موجود، کسوف بعدی در ژوئن 2021 رخ می‌دهد و باید تا اواسط سال میلادی بعدی صبر کنیم تا قسمت دیگری از سیاره ما همانند رویداد اخیر، با سایه ماه پوشیده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*