آپدیت iOS 14.3

همین حالا آپدیت iOS 14.3 را روی آیفون خود نصب کنید

چند روز پیش اپل آپدیت iOS 14.3 را برای آیفون ۶ اس به بعد منتشر کرد. در اینجا به دلایلی می‌پردازیم که نشان می‌دهد چرا نصب این به‌روزرسانی ضروری است؟

اپل چند روز پیش آپدیت iOS 14.3 را برای آیفون‌های سازگار منتشر کرد. این به‌روزرسانی پشتیبانی از دو ویژگی جدید را به همراه دارد. یکی از آن‌ها سرویس ویدیویی تناسب اندام +Fitness است. اپل می‌گوید فیتنس پلاس تمرینات ورزشی متنوعی را برای همه، از مربیان حرفه‌ای فعال در این حوزه گرفته تا تازه واردها به دنیای تناسب اندام، ارائه می‌کند. تمام تمرینات شامل یک مربی است که حرکات صحیح ورزشی را نشان می‌دهد. بنابراین بدون توجه به سطح کاربر، همیشه این مربی راهنما در کنار شما قرار دارد.

این سرویس با اپل واچ سازگار است و حتی اگر تازه‌کار هم باشید، برنامه‌هایی وجود دارد که به شما راهنمایی‌های تخصصی می‌دهد. اپل در توصیف عملکرد فیتنس پلاس می‌گوید «۱۰ نوع تمرینات ورزشی با دوره‌های متفاوت مانند تمرینات هیت، قدرتی، یوگا، رقص، کُر، رکاب‌زنی، تردمیل (دو و پیاده‌روی)، قایقرانی و آرامبخش ذهن به همراه موسیقی الهام بخش از برترین خوانندگان روز، به صورت تخصصی برای هر تمرین انتخاب شده‌اند تا کاربران را به تحرک وا بدارند».

آپدیت iOS 14.3

اگر اول صبح از خواب بیدار می‌شوید و نمی‌دانید که چه تمرینی را باید انجام دهید، فیتنس پلاس بر اساس تمریناتی که داشته‌اید به شما بهترین تمرینات را پیشنهاد می‌کند. هزینه اشتراک ماهیانه فیتنس پلاس ۹.۹۹ دلار است، در حالی که ابتدا می‌توانید از دوره آزمایشی رایگان یک ماهه آن نیز بهره‌مند شوید. این سرویس تناسب اندام بخشی از نوع باندل Apple One Premier است که حق اشتراک آن ماهانه ۲۹.۹۵ دلار است و شامل سرویس‌های اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس، اپل آرکید، ۲ ترابایت حافظه ابری iCloud، نیوز پلاس و فیتنس پلاس می‌شود.

عکاسی ProRAW در آیفون ۱۲ پرو با آپدیت iOS 14.3

با آپدیت iOS 14.3 کاربران گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس پشتیبانی از عکاسی با فرمت ProRAW را دریافت خواهند کرد. این ویژگی به آیفون‌های سازگار اجازه می‌دهد تصاویر را در فرمتی ذخیره کنند که اطلاعات بیشتری را نسبت به فرمت استاندارد تصاویر آیفون در خود جای می‌دهد. عکس‌ها روشن‌تر و شفاف‌تر با نویز کمتری ذخیه می‌شوند. آیفون‌های قدیمی‌تر هم با این به‌روزرسانی در بخش دوربین خود پیشرفت‌هایی را به همراه دارند. به عنوان آیفون تمام آیفون‌های قدیمی‌تر از آیفون 6s گرفته تا آیفون X می‌توانند عکس‌های سلفی آینه‌ای ثبت کنند. برای فعال کردن این قابلیت کافیست به صفحه تنظیمات گوشی خود رفته، سپس وارد بخش Camera شوید و گزینه Mirror Front Camera را فعال کنید. وقتی این گزینه را فعال کنید، تصاویر سلفی شما با حالت آینه‌ای ثبت می‌شوند.

همراه آی او اس ۱۴.۳، تمام آیفون‌هایی که این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند قادر به فیلمبرداری با نرخ فریم 25fps خواهند بود. شما می‌توانید مجدداً به مسیر Settings > Camera بروید، گزینه Show PAL Formats را به حالت فعال درآورید و یکی از گزینه‌های 1080p HD at 25fps یا 4K at 25fps را انتخاب کنید. و اگر قصد دارید روی آیفون خود از ایرپادز مکس اپل با قابلیت حذف نویز فعال و حالت شفاف استفاده کنید هم شما مجبور به نصب این به‌روزرسانی روی گوشی خود هستید. این به‌روزرسانی زبانه جدیدی را برای نمایش‌های تلویزیونی در +Apple TV نیز به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

آپدیت آی او اس ۱۴.۲ باعث تخلیه سریع شارژ باتری آیفون می‌شود

علاوه بر این، آپدیت جدید iOS باگ‌های نسخه پیشین را هم برطرف می‌کند. به طور مثال در نسخه قبلی باگی وجود داشت که مانع از دریافت نوتیفیکیشن پیام‌های جدید ارسال شده توسط برخی کاربران می‌شد. اپل در این به‌روزرسانی به استحکام بخش امنیتی نرم افزار خودش هم پرداخته است. برای دریافت آن می‌توانید به مسیر Settings > General > Software Update بروید یا منتظر دریافت نوتیفیکیشن نصب آن روی گوشی خود باشید.

آپدیت iOS 14.3

اپل در این به‌روزرسانی، سیستم عامل watchOS 7.2 را در iOS 14.3 ادغام کرده است. به لطف آن شما می‌توانید سطح تمرینات هوازی را از طریق اپلیکیشن Health روی آیفون خود دریافت کنید و اگر سطح حداکثر اکسیژن مصرفی شما پایین بود، از طریق نوتیفیکیشن مطلع شوید. کاهش سطح حداکثر اکسیژن مصرفی می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های قلبی عروقی در آینده باشد و هشدار اپل واچ می‌تواند به معنای نجات جان زندگی یک کاربر باشد. VO2 Max حداکثر میزان اکسیژن هر فرد هنگام ورزش است. شما می‌توانید با انجام تمرینات بدنی این سطح را بهبود ببخشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*