تاکسی خودران Zoox

تاکسی خودران Zoox با پیشرانه الکتریکی معرفی شد

تاکسی خودران Zoox معرفی شد. این تاکسی بدون راننده می‌تواند 4 نفر را به شکل رخ‌به‌رخ در خود جای دهد. در ادامه با مشخصات این تاکسی کاملا الکتریکی آشنا می‌شویم.

شرکت آمازون اواسط سال 2020 شرکت Zoox را خریداری کرد و پس از سرمایه‌گذاری روی آن، این شرکت موفق شد نخستین خودرو بدون راننده و الکتریکی خود را معرفی کند. شرکت Zoox که به عنوان زیرمجموعه مستقل تحت حمایت آمازون محسوب می‌شود اعلام کرد تاکسی خودران Zoox برای محیط‌های شهری شلوغ و متراکم ساخته شده است. گفتنی است شرکت Zoox در سال 2014 تاسیس شد و به کمک هوش مصنوعی و ربات‌ها محصولاتی ویژه برای حمل و نقل شخصی ارائه می‌کند.

مشخصات تاکسی خودران Zoox

تاکسی خودران Zoox

تاکسی خودران Zoox از طراحی ویژه‌ای بهره می‌برد و می‌تواند 4 نفر را به شکل رخ‌به‌رخ در خود جای دهد. در کابین این خودرو شاهد هیچ نوع فرمانی نخواهیم بود و این تاکسی به صورت کاملا خودران هدایت خواهد شد. حداکثر سرعت این خودرو 121 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و تمام چرخ‌ها از قابلیت فرمان‌پذیری برخوردار هستند. طول تاکسی خودران Zoox حدود 3.63 متر است که با چنین ابعادی به آسانی می‌تواند از فضاهای باریک عبور کند و به گونه‌ای طراحی شده است که برای دنده عقب رفتن به تغییر جهت نیازی نخواهد داشت.

تاکسی خودران Zoox

یک باتری 133 کیلووات ساعتی نیروی این خودرو را تامین می‌کند. این تاکسی خودران با هر بار شارژ می‌تواند تا 16 ساعت به فعالیت بپردازد و ظرفیت باتری این خودرو یکی از بیشترین‌های بازار محسوب می‌شود. همچنین شرکت Zoox مدعی است این خودرو از 100 ویژگی ایمنی نظیر کیسه هوای بازشونده برای صندلی‌ها بهره می‌برد که بیشتر آنها در خودروهای عادی وجود ندارند. این خودرو از ترکیب دوربین‌ها، رادار و لیدار برای ایجاد دید 270 درجه در هر 4 گوشه بهره می‌برد و دیگر برای این خودرو نقطه کوری وجود نخواهد داشت.

تاکسی خودران Zoox

مدیر اجرایی شرکت Zoox اعلام کرد معرفی این خودروی عملکردی در تاریخ این شرکت یک لحظه بسیار مهم محسوب می‌شود و این اقدام ما یک گام بزرگ به سمت توسعه خودروهای اشتراک سواری است. تاکسی بدون راننده این شرکت در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد و توانسته است در تست‌های لاس‌وگاس، سان‌فرانسیسکو و فاستر سیتی موفق ظاهر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*