رنو Zoe

رنو Zoe لقب پرفروش‌ترین خودرو الکتریکی اروپا را از آن خود کرد

رنو Zoe توانست در رقابت با تمام خودروهای برقی موجود در بازار اروپا لقب پرفروش‌ترین خودرو الکتریکی قاره سبز را از آن خود کند.

طبق آمار جدیدی که توسط شرکت رنو فرانسه منتشر شده است، رنو Zoe موفق شد در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر سال 2020 به فروش بیش از 84 هزار دستگاه دست پیدا کند که این میزان فروش نسبت به مدل مشابه سال قبل 2 برابر افزایش پیدا کرده است. همچنین چنین آماری این سوپرمینی بدون آلایندگی رنو را به پرفروش‌ترین خودرو الکتریکی اروپا تبدیل می‌کند.

جزئیات فروش رنو Zoe در قاره اروپا

رنو Zoe

رنو Zoe در کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال نیز لقب پرفروش‌ترین خودروی سواری الکتریکی را از آن خود کرد. این سوپرمینی بدون آلایندگی رنو برای نخستین بار در سال 2012 تولید شد و تا امروز بیش از 268 هزار دستگاه از این خودرو در قاره اروپا به فروش رسیده است. در همین بازه زمانی حدودا از هر سه ون الکتریکی به فروش رسیده در اروپا یک دستگاه از نوع رنو کانگو Z.E بوده است که از این حیث نیز شرکت رنو لقب پرفروش‌ترین خودرو تجاری  سبک و الکتریکی را به خود اختصاص داده است. این خودرو در سال جاری به فروش 8498 دستگاه دست پیدا کرده و آمار فروش آن طی 10 سال گذشته نیز 57 هزار و 595 دستگاه است.

شرکت رنو فرانسه علاوه بر عرضه Zoe و کانگو Z.E، مدل کوچک توئیزی و مستر Z.E را نیز در سبد محصولات الکتریکی خود دارد که ظرفیت بارگیری این ون حداکثر 3.5 تن است. همچنین اخیرا شرکت رنو کانسپتی از مگان eVision را به نمایش گذاشته است که رقیب خودروهایی چون فولکس واگن ID.3 محسوب می‌شود. این کانسپت از پلتفرم CMF-EV موجود در نیسان آریا بهره می‌برد و برای آن یک موتور الکتریکی با قدرت 217 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متری در نظر گرفته شده است. این موتور از یک باتری 60 کیلووات ساعتی سود می‌برد و مگان eVision می‌تواند با آن ظرف مدت کمتر از 8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. شبیه جارو برقیه