هنسی ونوم F5

نسخه تولیدی هنسی ونوم F5 معرفی شد

نسخه تولیدی هنسی ونوم F5 معرفی شد. این هایپرکار خارق‌العاده از قدرتی برابر با 1817 اسب بخار و گشتاور 1517 نیوتن‌متر بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات کامل این خودرو آشنا می‌شویم.

برای نخستین بار حدود 3 سال قبل شاهد معرفی کانسپت هایپرکار هنسی ونوم F5 بودیم و اکنون شرکت آمریکایی هنسی به صورت رسمی از نسخه تولیدی آن پرده برداشت. این هایپرکار از یک پیشرانه 6.6 لیتری V8 توئین توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 1817 اسب بخار و گشتاور 1517 نیوتن‌متر را به تولید برساند. شرکت هنسی برای این موتور قدرتمند لقب فیوری به معنای خشم را در نظر گرفته و بر این باور است این پیشرانه قدرتمندترین موتور تولیدی جاده‌ای تاریخ خواهد بود. قدرت و گشتاور خارق‌العاده این پیشرانه با سوخت E85 و در حالت Vmax به تولید می‌رسد و هنوز قدرت این پیشرانه با بنزین معمولی مشخص نشده است.

مشخصات هنسی ونوم F5

هنسی ونوم F5

یک گیربکس 7 سرعت AMT با پدال‌های تعویض دنده دستی قدرت موتور را به چرخ‌های عقب انتقال خواهد داد. طبق ادعای شرکت هنسی، این هایپرکار می‌تواند به واسطه پرفورمنس خارق‌العاده خود ظرف مدت 2.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین ظرف 4.7 ثانیه به 200 کیلومتر بر ساعت، در مدت 8.4 ثانیه به 300 کیلومتر بر ساعت و ظرف مدت 15.5 ثانیه به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. حداکثر سرعت هنسی ونوم F5 نیز 500 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

هنسی ونوم F5

نسخه تولیدی هنسی ونوم F5 از لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ بهره می‌برد که در جلو 265 و در عقب 345 هستند. همچنین برای جلو از رینگ‌های 19 اینچی و برای عقب نیز از رینگ‌های 20 اینچی استفاده شده است. ترمزهای کربن سرامیکی برمبو با دیسک‌های ۱۵.۳ اینچی و کالیپرهای مسابقه‌ای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب نیز سرعت این هیولا را مهار می‌کنند. هنسی برای این هایپرکار 5 حالت رانندگی خیس، اسپرت، درگ، پیست و Vmax در نظر گرفته است که در هر حالت میزان قدرت، کنترل کشش و سایر پارامترها تنظیم خواهد شد.

هنسی ونوم F5

این خودرو علاوه بر پرفورمنس فوق‌العاده خود از ویژگی‌های مهم دیگری چون سلول فیبر کربنی مستحکم و سبک‌وزن نیز بهره می‌برد که وزن آن فقط 85 کیلوگرم است؛ این سلول که در انگلستان به تولید رسیده در جلو و عقب ساب‌فریم آلومینیومی و همچنین تعلیق دو جناقی متصل شده است. این شاسی باعث می‌شود وزن خشک هنسی ونوم F5 فقط 1360 کیلوگرم باشد.

هنسی ونوم F5

کابین هنسی ونوم نیز از طراحی ساده‌ای بهره می‌برد و در آن داشبورد بدون دکمه و غربیلک فرمان مسابقه‌ای به چشم می‌خورد؛ این غربیلک فرمان با ارائه احساسی مکانیکی به عنوان یک مرکز کنترل واقعی محسوب می‌شود. طراحان در کابین از فیبر کربن و چرم باکیفیت تولید شده توسط شرکت میورهد در اسکاتلند استفاده کرده‌اند که این کار لوکس‌تر شدن کابین را به همراه داشته است.

هنسی ونوم F5

شرکت هنسی برای بخش ظاهری این خودرو مواردی چون اسپلیتر فیبر کربنی، بال عقب، دیفیوزر بزرگ عقب، کف مسطح و برش‌های زیادی در بدنه برای کمک به جریان هوا در نظر گرفته که به کمک این موارد درگ هنسی ونوم F5 به 0.39 رسیده است. در بخش عقب نیز شاهد شبکه فیبرکربنی ماشین‌کاری شده هستیم که طبق اعلام شرکت هنسی، بزرگ‌ترین قطعه فیبرکرینی ماشین‌کاری شده محسوب می‌شود که تا به امروز برای یک خودرو در نظر گرفته شده است.

هنسی ونوم F5

شرکت هنسی فقط 24 دستگاه از ونوم F5 را به تولید خواهند رساند و قیمت هر دستگاه نیز به 2.1 میلیون دلار می‌رسد. از این تعداد حدود 12 دستگاه در بازار آمریکا به فروش می‌رسد و 12 دستگاه دیگر روانه سایر بازارها خواهد شد. تست سرعت 500 کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز طی سال آینده در باند ۵ کیلومتری تاسیسات فرود شاتل در فلوریدا انجام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*