طراحی گلکسی S21 اولترا

طراحی گلکسی S21 اولترا در این رندرهای رسمی چشم نواز است

پس از مدل‌های معمولی و پلاس، حالا رندرهای رسمی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا – Galaxy S21 Ultra به بیرون درز کرده است. این شما و این طراحی گلکسی S21 اولترا در دو رنگ نقره‌ای و مشکی!

از قبل مشخص شده بود که طراحی ماژول دوربین گلکسی S21 اولترا متفاوت از دو مدل دیگر خواهد بود. این مجموعه، شامل یک دوربین چهارگانه، یک فلاش LED و سیستم فوکوس خودکار لیزری می‌شود. جالب اینکه برآمدگی دوربین با فریم فلزی دستگاه، پیوند خورده است.

در فریم سمت راست، طبق معمول دکمه‌های پاور و تنظیم صدا را می‌بینیم. لبه پایینی از درگاه USB-C و اسپیکر میزبانی می‌کند؛ ولی متاسفانه خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون در این پرچمدار نیست.

طراحی پنل جلو چهره‌ای مدرن به گلکسی S21 اولترا داده: یک صفحه نمایش 6.8 اینچی که مانند گلکسی اس 20 اولترا دارای لبه‌های خمیده از طرفین است.‌ همچنین حاشیه‌های بسیار باریک و یک حفره‌ی مرکزی برای جای دادن دوربین سلفی دارد.

مشخصات فنی گلکسی S21 اولترا

کوالکام به تازگی تراشه اسنپدراگون 888 را معرفی کرد. این چیپ احتمالا برای نسخه‌های قابل فروش در آمریکا و چند کشور دیگر استفاده خواهد شد. ولی دستگاه‌هایی که در اروپا، هند و خاورمیانه عرضه می‌شوند؛ از اگزینوس 2100 قدرت خواهند گرفت.

البته بر اساس نتایج بنچمارک‌ها و گمانه‌زنی‌ها، شاید تراشه اگزینوس سامسونگ حتی قوی‌تر از رقیب کوالکامی خود باشد؛ چیزی که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

به هر حال تراشه دستگاه، با 12 گیگ رم و 128 یا 256 گیگ حافظه داخلی همراه خواهد بود. البته ظاهرا یک نسخه گران‌تر 512 گیگابایتی هم وجود دارد.

وجود سیستم عامل پیش‌فرض اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 هم در سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا دور از ذهن نیست. کمپانی کره‌ای اخیرا وعده داد که سیستم عامل پرچمداران خود را تا سه سال آپدیت خواهد کرد. این یعنی اعضای خانواده Galaxy S21 تا اندروید 14 و One UI 6.0 (یا هر اسم دیگری که داشته باشند)، به‌روزرسانی نرم افزاری خواهند شد.

دوربین‌های pro-grade

اخیرا سامسونگ برنامه‌های خود برای سال 2021 را اعلام کرد. چیزی که باعث جلب توجه بسیاری شد، قصد این کمپانی برای عرضه گوشی های منعطف بیشتر و اضافه کردن قلم S Pen به دستگاه‌های جدید بود. اما دوربین‌های به اصطلاح pro-grade تا حدی مغفول واقع شدند.

ظاهرا گلکسی اس 21 اولترا نخستین دستگاهی است که از این ویژگی بهره خواهد برد؛ با دوربین‌های به شدت ارتقایافته 108 مگاپیکسلی اصلی و 12 مگاپیکسلی فوق عریض!

البته عنوان پرطمطراق pro-grade در واقع، به سیستم جدید زوم اشاره دارد که در این گوشی مبتنی بر یک دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر و یک دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی 10 برابر است.

ترکیب این دو، قابلیت زوم فضایی 100 برابر را به ارمغان می‌آورد که در سری گلکسی نوت 20 غایب بود. از دیگر امکانات مورد انتظار دوربین، باید به Moon Mode و Night Mode بهبودیافته اشاره کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*