ویروس کرونا

جهش دوباره ویروس کرونا ؛ انگلیس باز هم یک گونه جدید کشف کرد

ویروس کرونا در انگلیس باز هم جهش پیدا کرد. وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد یک گونه جدیدتر نسبت به گونه جهش یافته قبلی در این کشور کشف شده است.

در هفته گذشته، مقامات کشور انگلیس از کشف گونه جدیدی از ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. این گونه جهش یافته از کروناویروس در انگلستان باعث شد وضعیت این کشور اروپایی بحرانی شده و محدودیت‌های شدید در برخی از شهرهای آن اعمال شود. بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران نیز تمامی پروازها به مقصد و از مبدا انگلیس را به حالت تعلیق درآوردند. این گونه جهش یافته، بسیار واگیردارتر از قبل بوده و سرعت انتشار آن تقریبا 70 درصد بیشتر از کرونای معمولی شده است.

کشف یک گونه جدیدتر از ویروس کرونا

حالا مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید ویروس کرونا در این کشور دوباره جهش یافته و باز هم یک گونه جدیدتر نسبت به گونه قبلی در انگلستان کشف شده است. هانکوک در یک کنفرانس خبری حاضر شد و گفت این ویروس نسبت به کرونای جدید جهش بیشتری پیدا کرده و قدرت انتقال بیشتری هم دارد. به گفته وزیر بهداشت انگلیس، این ویروس در دو نفر از شهروندان این کشور که از آفریقای جنوبی برگشته بودند، مشاهده شده است و این مسئله‌ای بسیار نگران‌کننده خواهد بود.

با توجه به این کشف جدید، دولت انگلستان از تمامی کسانی که طی دو هفته اخیر به کشور‌ آفریقای جنوبی سفر کرده بودند و همچنین تمامی کسانی که با آنها در تماس بوده‌اند درخواست کرد فورا خودشان را قرنطینه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*