Snapdragon 888

شیائومی می 11 از جدیدترین فناوری وای ‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند

گوشی هوشمند شیائومی می 11 – Xiaomi Mi 11 فناوری وای ‌فای ۶ را ارائه می‌دهد. این نسخه‌ی این فناوری آخرین دستاورد در زمینه‌ی وای فای است.

شیائومی گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی می ۱۱ را در تاریخ 28 دسامبر (۴ دی) معرفی می‌کند. در حال حاضر تقریباً همه‌ی مشخصات این گوشی فاش شده است. بنابراین در رویداد معرفی فقط ویژگی‌های افشا شده را تأیید می‌کند؛ اما یک مورد هست که تاکنون فاش نشده است: شیائومی می 11 به جدیدترین فناوری ارتباطی مجهز خواهد بود.

امروز، شیائومی رسماً اعلام کرد که در کمتر از یک سال، WiFi 6 دوباره تعویض می‌شود! شیائومی می 11 با این نسخه از وای‌فای عرضه خواهد شد. این شرکت همچنین معتقد است که این کار، پیشرفت کمی نیست.

پهنای باند دو برابر بیشتر از نسل قبلی است و به پهنای باند 160 مگاهرتز می‌رسد. سرعت انتقال داده‌ها ۲۰ درصد افزایش می یابد و سرعت نهایی شبکه ۲.۱ برابر سریعتر و تا ۳.۵ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. نکته‌ی جالب اینجاست که اکنون این گوشی برای اولین بار از رمزگذاری 4K QAM پشتیبانی می‌کند.

گوشی شیائومی Mi 11 به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز است. این تراشه‌ی پرچمدار کوالکام از یک هسته‌ی Cortex-X1 با فرکانس ۲٫۸۴ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز تشکیل شده است. همچنین پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۶۰ ، باند مودم  X60 5G یکپارچه و وای‌فای 6E و بلوتوث ۵.۲ نیز این تراشه‌ی قدرتمند را همراهی می‌کنند.

تصاویری که از عملکرد شیائومی می 11 که در Geekbench منتشر شده نشان می‌دهد که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام، ۱۲ گیگابایت رم، سیستم عامل اندروید ۱۱ و غیره دارای امتیاز تک هسته ای 1135 امتیاز به دست آورده در حالی که در چند هسته ای به 3790 امتیاز می‌رسد.

شیائومی می ۱۱

در مورد WiFi 6، این آخرین استاندارد بی سیم است و ارزش آن پاسخگویی به تقاضای روزافزون کاربران برای اتصال داده و پهنای باند است. سرعت تنها بخشی از نقش Wi-Fi 6 است. سرعت انتقال وای‌فای ۵ به ۳.۵ گیگابایت در ثانیه می‌رسد در حالی که وای‌فای ۶ به ۹.۶ گیگابایت در ثانیه رسیده است.

مسلما دستیابی به این سرعت در استفاده واقعی دشوار است. بزرگترین پیشرفتی که در وای‌فای ۶ انجام شده، پهنای باند است. پهنای باند وای‌فای ۶، چهار برابر وای‌فای ۵ است. بنابراین، هنگام استفاده از وای‌فای ۶ می‌توان به طور همزمان دستگاه‌های بیشتری را بدون کاهش سرعت شبکه به همدیگر متصل کرد.

این مانند کامیونی است که در جاده‌ای در حال حرکت است. حتی اگر ماشین‌های زیادی در جاده رفت و آمد داشته باشند، درصورتی که عرض جاده به اندازه‌ی کافی وسیع باشد، دیگر برای راه بندان و ایجاد ترافیک جای نگرانی وجود ندارد.

وای‌فای ۶ از طریق دو فناوری به این مهم دست پیدا می‌کند: با استفاده از MU-MIMO (چند کاربره، چند ورودی و چند خروجی) و OFDMA (دسترسی چندگانه تقسیم فرکانس متعامد) به این ویژگی دست یابد.

در مقایسه با وای‌فای ۵، پروتکل امنیتی وای‌فای ۶ که از WPA3 (دسترسی محافظت شده‌ی نسخه‌ی ۳ وای‌فای) برخوردار است، دارای امنیت بالاتری است و بین وای‌فای هیچ تداخلی برای تضمین ثبات سیگنال وجود نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*