دانلود تلگرام 7.3

دانلود تلگرام 7.3 ؛ آپدیت جدید تلگرام برای اندروید، iOS و دسکتاپ با قابلیت‌های جدید

دوازدهمین و آخرین آپدیت عمده‌ی Telegram در سال 2020 منتشر شد. از تازه‌های تلگرام 7.3 باید به چت صوتی و امکانات ویرایشی جدید اشاره کنیم.

در میانه‌های سال 2020 و همزمان با همه‌گیری کرونا، آمار دانلود تلگرام در گوگل پلی استور از مرز 500 میلیون بار گذشت. اهمیت موضوع در آن است که برخلاف بعضی از پیام‌رسان‌های دیگر، این اپ به طور پیش‌فرض روی هیچ گوشی هوشمندی نصب نیست. چیزی که در محبوبیت تلگرام نقش زیادی داشته، رمزنگاری سرتاسری آن است؛ هر چند که هنوز راه زیادی تا رسیدن به رقبا دارد. مثلا واتس اپ اخیرا به آمار 5 میلیارد دانلود رسید و حتی Google Messages از یک میلیارد بار دانلود عبور کرد. البته تلگرام  همچنان به افزایش امکانات ادامه می‌دهد؛ در ادامه با تازه‌های تلگرام 7.3 آشنا می‌شوید.

ویژگی‌های جدید تلگرام 7.3

چت صوتی

چت صوتی تلگرام به عنوان راهی جدید برای برگزاری کنفرانس‌های گروهی توصیف شده است. امکان گفتگو درون گروه در موازات ارسال پیام متنی وجود دارد؛ به طوری که گفتار و نوشتار، نقش مکمل هم را ایفا کنند.

برخلاف تماس‌های صوتی معمولی، در چت صوتی تلگرام نیاز نیست هر بار آن را قبول یا رد کنید؛ بلکه به صورت لحظه‌ای می‌توانید ببینید که چه کسی درون گروه در حال صحبت کردن است. برای کاربران اندروید، حالت پیش‌نمایش روی سایر اپلیکیشن‌ها نیز قابل مشاهده خواهد بود. در این حالت، می‌توانید میکروفون دستگاه خود را کنترل کنید و ببینید چه کسی صحبت می‌کند؛ حتی اگر تلگرام مینیمایز شده باشد.

ویرایش تصاویر

تلگرام در اندروید امکان ویرایش تصاویر ارسال شده، بدون آپلود مجدد آن‌ها را فراهم کرده است. مثلا می‌توانید با استفاده از ادیتور، یک متن یا استیکر را به تصویر اضافه کنید. کاربران iOS هم می‌توانند عکس را ویرایش و نتیجه‌ی کار را ارسال کنند؛ بدون اینکه نیازی به ذخیره و آپلود کردن مجدد آن داشته باشند.

هر کدام از این قابلیت‌ها، پیش‌تر در یکی از پلتفرم‌ها وجود داشت؛ ولی حالا کاربران اندروید و آی او اس امکانات ویرایشی یکسانی دارند.

سایر امکانات

نوآوری دیگری برای اندروید، پشتیبانی از کارت حافظه است. کاربران iOS هم حالا می‌توانند پیام‌ها را با استفاده از دستیار صوتی Siri بخوانند. با آپدیت جدید، چندین ایموجی متحرک هم به تلگرام اضافه شده است که برخی از آن‌ها، صدادار هستند.

تلگرام 7.3

ناگفته نماند که پاول دوروف، موسس تلگرام، به تازگی اعلام کرد از سال آینده میلادی درآمدزایی این پیام‌رسان را آغاز می‌کند. به گفته‌ی او برخی از قابلیت‌ها جدید پولی می‌شوند؛ ولی سرویس‌های فعلی برای تمام کاربران، رایگان باقی خواهد ماند.

دانلود تلگرام جدید

دانلود تلگرام 7.3 برای سیستم عامل اندروید

دانلود تلگرام 7.3 برای سیستم عامل آی او اس (iOS)

تلگرام 4.8

دانلود جدیدترین نسخه دسکتاپ تلگرام